Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Audi A3 2.0 TDI Ambition - Nejmenší i nejdražší

Test

Od jara loňského roku je na trhu již třetí generace kompaktního Audi. V porovnání se svými sourozenci postavenými na platformě MQB je suverénně nejmenší, ale také zároveň nejdražší. Podivná logika? Možná.

Autor:Tomáš DusilFoto:

Audi již po léta platí za zvláštní zboží. Pravdou je, že mezi vyvolené prémiové výrobce se zařadilo až v 80. letech, tedy mnohem později než třeba BMW, o Mercedesu nemluvě. To spolu s faktem, že řada komponentů je sdílena s „lidovými“ Volkswageny, budí v mnohých pochybnosti, zda si Audi svoji prémiovost nárokuje právem. Díky ní mohou být vozy ingolstadtské značky prodávány za vyšší cenu, aniž by byla nějak ospravedlněna třeba bohatou výbavou.
Zde se přímo nabízí srovnání se sesterským Golfem. Výbavě Ambition odpovídá v případě Golfu Comfortline, kterou ve spojení s motorem 2.0 TDI pořídíte za 512 900 Kč. To znamená, že ve srovnání s koupí stejně motorizovaného a obdobně vybaveného Audi ušetříte citelných 185 600 Kč! Pokud k nim přihodíte vcelku zanedbatelných 14 300 Kč, můžete si spolu s Golfem odvézt ze showroomu rovnou i malinký Up! v základní výbavě. V praxi tak máte auto nejen vy, nýbrž i manžel či dcera. Přitom technický hardware je identický, včetně víceprvkové zadní nápravy, kterou třeba Leon či Octavia v této motorizaci nabídnout nemohou.

Hra na city

Jak už to ale bývá, lidé v těchto případech nemyslí vždy racionálně. Když se k tomu přidá šikovně uplatňovaný marketing Audi, který váhavému zákazníkovi „vysvětlí“, že ta A3 je vlastně o dost lepší než Golf, nemusí mít strach, že by se předražené kompaktní Audi neprodávalo.
Pravdou ale také je, že A3 klade v porovnání s Golfem mnohem větší důraz na styl a ten je dnes pro řadu kupujících hodně důležitý. Také provedení kabiny je v A3 o chlup lepší, neboť efektní a skvěle tvarovaná přední sedadla s prodlužovatelným sedákem jsou v testované verzi v základní výbavě, samozřejmě čalouněné látkou. Pokud zatoužíte vyměnit ji za kombinaci kůže a Alcantary, budete muset obětovat dalších 24 735 Kč.

Seznam kapitol

Tichý „let“ po okresce

V rámci testování Audi A3 jsem měl také vůbec poprvé možnost vyzkoušet lepší verzi techniky MQB na českých, povětšinou rozbitých silnicích. Vzhledem tomu, že jsem týden předtím sedlal novou Octavii 1.2 TSI (viz AH 6/2013), přímo se nabízelo srovnání dvou technicky odlišných verzí podvozků.
Náprava s torzní příčkou je v principu pouze polonezávislým zavěšením. To znamená, že levé a pravé kolo může konat vzájemný protipohyb pouze do určité míry, dané torzními vlastnostmi příčky. Při propérování se navíc výrazně mění odklon kola a také rozchod kol. Naproti tomu multilink udržuje kolo po celé dráze jeho zdvihu co možná nejvíce kolmo k vozovce. Rovněž zapracovaná elastokinematika je v jeho případě mnohem dokonalejší, byť i jednoduché nápravy umějí vozu pomáhat do zatáčky a tím redukovat vrozenou nedotáčivost. Běžný uživatel sice v zatáčkách s pískajícími koly nejezdí, avšak i on rozdíly odhalí. K tomu mu stačí jízda po běžné okresní silnici plné výmolů. A ani přitom nemusí překračovat povolenou devadesátku.
Tam, kde jednoduchá náprava Octavie lomozila, neozýval se od zádě Audi s multilinkem téměř žádný hluk. Ještě větší rozdíly uživatel zaznamená, pokud se rozhodne jet rychleji. S víceprvkem bude vůz perfektně směrově stabilní, zatímco s jednodušším podvozkem může být záď na rozbitém povrchu mírně neklidná. Zde je nutno dodat, že Octavia má v porovnání s A3 mnohem větší zadní převis, který zde hraje přirozeně negativní roli. Také vzdálenost hmotného středu (těžiště jako takového) od tzv. těžiště boční plochy je u našeho vozu větší. A tento parametr rovněž ovlivňuje směrovou stabilitu. Díky posunutí a sklonění motoru více vzad a následnému zkrácení předního převisu je přední náprava A3 2.0 TDI zatížena 61 procenty pohotovostní hmotnosti (naměřeno v zahraničí). Díky tomu vůz nabízí solidní agilitu, která však nikdy nepřekročí rámec požadované bezpečnosti.             

Seznam kapitol
+
tuhá karoserie
perfektní zpracování
velmi dobré jízdní vlastnosti i na rozbitém povrchu
přesné a strmé řízení
kultivovaný motor s širokým rozsahem v praxi využitelných otáček
perfektní zpřevodování
přesné a lehké řazení
-
řada věcí za příplatek
vyšší cena
Golf a Focus jsou v zatáčkách zábavnější
citlivost řízení





Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: