Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Škoda Superb Combi 2.0 TSI - Poloviční skaut

Test

Škoda Superb Combi patří ke stálicím na našich silnicích. My jsme nicméně vyzkoušeli verzi vybavenou přeplňovaným 2.0 TSI a především paketem Outdoor, který odkazuje na módu oplastovaných kombi.

Autor:Ondřej ŠámalFoto:

Škoda Superb Combi, o tomto voze bylo napsáno skoro vše. Nám se nicméně do rukou dostala celkem atraktivní kombinace přeplňovaného zážehového čtyřválce, automatické dvouspojkové převodovky DSG, pohonu pouze předních kol a paketu Outdoor, díky kterému se ze Superbu Combi stane levnější alternativa k Audi A6 Allroad. Tedy alespoň na první pohled. Škoda totiž Outdoor paket nabízí ke všem motorizacím a ve všech výbavách, takže nezáleží na tom, zda máte verzi s pohonem všech kol, nebo pouze předokolku jako v našem případě. Samotné změny jsou pak především otázkou vzhledu spíše než konkrétního vylepšení jízdních vlastností mimo zpevněné povrchy. Ale to u podobně zaměřených vozů v reálu vlastně ani důležité není.

Scout jen na pohled

Obliba vozů s oplastovanou karoserií neminula ani domácí Škodu, která před lety zachytila rostoucí zájem o podobná auta a představila Octavii Scout, která se těšila mimořádné oblibě. Není tedy divu, že se jí dočkáme i u aktuální třetí generace tohoto českého bestselleru. Uvidíme však, zda bude nová Octavia Scout nabízena také výhradně s pohonem všech kol, a nebo se vydá cestou ostatních škodovek, pro které je drsnější vzhled většinou pouze designová záležitost. Nicméně pojďme si už představit náš testovací kus, který se od většiny Superbů v mnohém dost liší.

Seznam kapitol

Superb Combi Scout RS?

Kromě již zmíněného Outdoor paketu byl „náš“ Superb Combi vybaven také přeplňovaným čtyřválcem 2.0 TSI, který známe například z pětkového Golfu GTI nebo poslední generace Octavie RS.
I v Superbu nabízí tento motor slušných 147 kW, spojen je však výhradně se šestistupňovou automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG a pohonem pouze přední nápravy. Tato kombinace je vcelku nevídaná, většinou pod kapotami Superbů bije vznětové srdce.
Ač motor ani převodovka nepatří zrovna k výkřikům poslední módy, parametry slibovaly relativně dynamické svezení podpořené dojmy z jízdy z Volkswagenu Golf GTI páté generace s totožným motorem. Praxe však ukázala, že Superb Combi je na tento motor příliš rozměrný a také těžký. Rozhodně jej v této motorizaci neberte jako nějaké pseudosportovní náčiní, ale spíše jako alternativu pro ty, kterým, lidově řečeno, smrdí nafta a nechtějí nebo nemohou si pořídit vrcholný šestiválec o objemu 3,6 litru. Spotřeba přeplňovaného čtyřválce řady EA113 byla velmi závislá na stylu jízdy. V případě klidnější jízdy nebyl problém jezdit za 7,5 litru, při využití potenciálu motoru však nebylo těžké se pohybovat někde okolo 10 litrů. Výsledná spotřeba během testování se však ustálila na hodnotě 8,2 litru, přičemž drtivou většinu jízd tvořily cesty po dálnici a klasické popojíždění Prahou.
U této motorizace jsme si také všimli horší trakce předních kol, která při svižnějším rozjezdu prokluzovala.
Jízdně je na tom Superb uspokojivě, v tomto případě bychom však vyměnili atraktivní a efektní 18palcová kola za menší sedmnáctky, na horším povrchu totiž trpěl komfort rázy od kol.

Seznam kapitol

Efektní kombinace

Škoda Superb Combi s Outdoor paketem vypadá velmi efektně. Plastové doplňky dodaly vozu drsnější výraz, a pokud vám není líto za tento paket zaplatit 50 400 Kč, rozhodně do něj jděte. Samotnou motorizaci bychom pak spíš doporučili někomu, kdo ročně nenajezdí tolik kilometrů, přece jen spotřeba motoru 2.0 TSI je vyšší, než je tomu u vznětových dvoulitrů TDI, které patří k nejprodávanějším. Navíc ve spojení se šestistupňovou automatickou převodovkou DSG se dvěma spojkami byl motor dost často podtáčen, což by do budoucna nedělalo dobrotu. 

Seznam kapitol
+
atraktivní vzhled podtržený Outdoor paketem
prostornost
kvalita zpracování
-
vyšší spotřeba
zájem zlodějů
horší trakce přední nápravy
užší interiér





Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: