Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Opel Insignia ST Cosmo 2.0 CDTI BiTurbo - Druhá míza

Test

Brzy to budou 4 roky, co je na trhu Opel Insignia. Ale ještě pořád se nejedná o žádného starce, právě naopak. Chytá druhou mízu v podobě druhého turbodmychadla.

Autor:AutohitFoto:

Původně jsme se měli dočkat tohoto motoru již před dvěma roky – Opel jej měl skutečně hotový a k prodeji naftového BiTurba chyběl jen krůček. Souhra okolností však chtěla tomu, že se nový motor dostává do vozu až nyní, tedy nedlouho před koncem životního cyklu první generace Insignie.
Koncepce motoru nevybočuje z řady. Jedná se o standardní BiTurbo, kdy se o přeplňování dělí 2 turbodmychadla. Jedno malé pracující od nejnižších otáček a pak velké, které dynamice začíná pomáhat až za hranicí cca 2500 otáček. Přítomnost dvou pomocníků je znát na kultivovanosti běhu motoru. Nečekejte žádný turboefekt nebo nával točivého momentu, který kola na vozovku stejně nepřenesou. Výkon stoupá dokonale lineárně. Díky tomu se může pocitově zdát, že 143 kW je trochu líných, ale je to omyl – to jen vůz dobře maskuje skutečnou rychlost. Kdyby byl motor ještě o trochu lépe odhlučněn, neměli bychom k němu připomínky.

Zaujme

Vývoji Insignie se Opel věnoval opravdu důkladně, vnější design je hodně originální a nevšední. Třeba se jen podívejte na otevřený zavazadelník na protější stránce dole. Insignia se na parkovišti rozhodně neztratí. Po usednutí za volant ale okamžitě prozradí dřívější datum narození. Jak středový panel, tak ovladače k roku 2013 nepatří. Volant také mohl mít menší průměr a vozu by to jen prospělo. Na druhou stranu Opel dbá na celkový dojem a luxusní materiály, nemáte zde pocit, že by někdo chtěl ušetřit drobný peníz na vnitřních materiálech. Kéž by to platilo i o zpracování, které má své rezervy.
Superlativy si zaslouží dokonalá sedadla, ale správnou pozici za volantem budete chvíli hledat. Je to neuvěřitelné, ale místa uvnitř tohoto parníku není na rozdávání. Kdyby šlo sedadlo posunout ještě níž a více dozadu, abych zadnímu cestujícímu nedrtil kolena, byl bych spokojenější. Loketní opěrka mohla být naopak o pár centimetrů výš, abych se cítil pohodlně.

Seznam kapitol

Ať žije flexride

S adaptivními tlumiči experimentuje Opel už dlouhá léta a musíme uznat, že úspěšně. Insignia nabízí tři režimy jízdy – standardní, Sport a Tour. Obzvláště přechod mezi Sport a Tour je na voze znát – nejen přitvrzením tlumičů, díky nimž můžete vymetat zatáčky hodně vysokou rychlostí. Naopak Tour nabídne komfortní jízdu i na 19” nízkoprofilových pneumatikách. Jejich šířka 245 mm dává tušit, jak dobře auto na silnici drží. Do úzkých je dostane jen prudké brzdění, kdy se auto nepříjemně rozvlní. Pak vám dojde, že řídíte téměř 5 metrů dlouhé kombi. Na rychlé a dlouhé přesuny Insignia opravdu funguje.

Seznam kapitol

Hi-tech na palubě

Zapůjčený vůz pocházel z horní části výbavy, takže jeho cena atakovala milion Kč. Za tyto peníze ale dostanete nášup komfortu. Příplatek 37 000 Kč za adaptivní bi-xenony AFL (a parkovací senzory) se zdá být vysoký, ale Insignia svítí opravdu špičkově a také asistent dálkových světel fungoval k naší plné spokojenosti. Adaptivní tempomat hlídající odstup také fungoval do té míry, že jej bylo možné používat, což není vždycky samozřejmostí. Autorádio s navigací patří jen k průměru, poslech hudby z telefonu se nám nepodařilo zprovoznit, ovládání je občas nelogické. Elektrické otevírání a zavírání pátých dveří pak jen pečetí cíl Opelu prodávat Insignii jako luxusní limuzínu.
Insignia je dobré auto, ale jeho vyšší věk už je znát a lepší to nebude. Má ale co nabídnout – boduje skvělým podvozkem, který splní nároky sportovně založeného řidiče, stejně tak poslouží pro dlouhou komfortní jízdu, dostupnou luxusní výbavou, velmi moderním motorem a možností volby pohonu všech kol. Největší nedostatek? Menší vnitřní prostor.               

Seznam kapitol
+
vydařený motor
skvělý podvozek s adaptivními tlumiči
komfort cestování
kvalita materiálů
stále povedený design
možnost přikoupit hi-tech výbavu
-
menší vnitřní prostor
odpor kladoucí řadicí páka
tu a tam stávkující elektronika
průměrné dílenské zpracování
krátká šestka





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: