Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Seat Leon 1.6 TDI Style - Doba není ještě tak zlá

Test

Nadšenci do aut, nezoufejte. I v době, kdy na nás automobilky chrlí jeden ošizený automobil za druhým, se najdou světlé výjimky, které stále nabízejí radost z řízení. Seat Leon je jednou z nich.

Autor:Petr BenzlFoto:

Stavebnice, tedy platforma MQB, je něco, co koncernu Volkswagen závidí celý svět. A věřte nám, přijde čas, kdy i slovo závist bude málo. Platforma se povedla a díky její univerzálnosti nemusejí značky, které ji mají k dispozici, tolik šetřit na ostatních a pro uživatele hodně důležitých věcech. Malé rýpnutí si přesto neodpustíme, trnem v oku nám je jednoduchá zadní náprava u většiny verzí, ale k ní se podrobněji dostaneme později. 

Odvážnější design

Ať už chceme nebo ne, Leon se bude vždy srovnávat především s Golfem. DNA se přece shoduje, takže vždy budeme hledat, které z „dvojčat“ (je tu přece ještě A3) je lepší v tomhle a které zase v tomhle. U nás shoda u designu nezavládla. Tomášovi se líbí konzervativnější Golf, Petrovi zase emotivnější a  sportovnější Leon. Ve verdiktu jsme však jednotu našli, vnější design určitě můžeme zařadit mezi silné stránky této novinky. Zaujaly nás ostře řezané světlomety i čelní maska s efektním žebrováním. Nápadné jsou i ubíhající boční  linky a poměrně výrazné prolisy. Tvrdíme, že po Mercedesu A a Alfě Giulietta jde o třetí nejhezčí hatchback nižší střední třídy.  

Seznam kapitol

Úspory nejsou vidět

Doba je zlá, ale Seat se s tím vypořádal v kabině výtečně. Ano, horší plasty najdeme například vzadu a na přechodech palubky k dveřím, ale jinak máte pocit, že sedíte téměř v prémiovém autě. Palubka je jednoduchá a přehledná, ergonomie zcela příkladná (více v popiskách u fotek).
To, že Leon má být autem pro řidiče, poznáte i podle pozice za volantem, krátké řadičky a spousty dalších drobností. Jde však o auto pro každý den, dostatek místa je i vzadu, hanit nebudeme ani kufr, tedy až na výšku nákladové hrany. 

Seznam kapitol

Úsporný a stačí

Pod kapotou se ukrýval motor 1.6 TDI s výkonem 77 kW (více v samostatném boxu), který spolupracoval s opravdu výtečným pětistupňovým manuálem. Turbodíra je minimální, čtyřválec zatahuje již od velmi nízkých otáček a není třeba ho vůbec vytáčet. Pokud ho budete udržovat v nízkých a středních otáčkách, a jak říkáme, není to vůbec problém, odměnou vám bude spotřeba  pět litrů. Když na nějakém výjezdu občas víc přidáte, počítejte se šesti litry. Pro běžného uživatele, tedy bez „engeovských“ ambicí, naprosto stačí.

Seznam kapitol

Jednoduchá náprava komfort nedává

Tak a jsme u největší bolesti testovaného kusu. Jednoduchá zadní náprava ve srovnání s víceprvkem, který je nabízen pouze s motorem 1.8 TSI,
v komfortu hodně pokulhává. Do kabiny pronikalo celkem výrazné bouchání, na nerovnostech se navíc citelně zhoršují jinak výtečné jízdní vlastnosti.
Ty však i přes tento neduh můžeme zařadit mezi nejlepší v dané třídě. Leon vyniká ochotou zatáčet, boční náklony prakticky nezná. Podvozek je tvrdší, překvapilo nás, že i na 16palcových kolech občas odskočil.
Seat a Škoda jsou dle našeho názoru dost znevýhodněny, VW a Audi totiž zadní víceprvek nasazují již u motorů s výkonem od 90 kW (včetně). Připomíná nám to situaci ze školy, kdy druháci osmákovi těžko mohli o přestávce vzít rohlík s uherákem...

Seznam kapitol

Ale ano

Možná to teď vypadá, že jsme Leon dost pohanili, opak je však pravdou. I přes výše zmíněné budeme našim známým tohle auto doporučovat.

Seznam kapitol
+
vnější design
výbava a cena vozu
jízdní vlastnosti
vnitřní prostor
řazení
spotřeba motoru
ovladatelnost
ergonomie a kvalita kabiny
odhlučnění kabiny
dostačující zavazadelník
-
bouchání zadní jednoduché nápravy
průměrné jízdní vlastnosti na horším povrchu
tvrdší podvozek
tvrdá konkurence – Golf





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: