Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Nissan Micra Elle 1.2 DIG-S CVT - Mluví jinou řečí

Test

Obzvláště minulou generaci Nissanu Micra si něžnější část obyvatelstva oblíbila pro malé rozměry a velmi povedený design. Ta současná vzbuzuje spíše rozpaky. Proč tomu tak je?

Autor:AutohitFoto:

Z technologického hlediska jsme dostali skutečně zajímavé auto, jenže nadšení v nás nevyvolalo. Kompromisů bylo, vzhledem k ceně vozu, až zbytečně mnoho. K testu jsme dostali verzi Elle. Frankofonní čtenáři potvrdí, že česky Elle znamená „ona“, zaměření na řidičky je tedy více než zřejmé, v tomto případě se ale jedná o speciální edici spojenou se stejnojmenným lifestylovým magazínem určeným pro ženy.

Silný, ale pomalý

Použitý motor patří k tomu nejlepšímu, co dnes mezi malými vozy můžete najít. Za označením HR12DDR se skrývá zážehový motor se třemi válci, které jsou dopovány turbodmychadlem. Díky tomu motor dává solidních 72 kW.  Točivý moment 142 N.m vrcholí při 4400 min-1, , což je o dost výš, než kolik mývají  malé turbomotory. To by samo o sobě nebylo problémem, pohotovostní hmotnost jen lehce převyšuje jednu tunu, co je však absolutním zabijákem dynamiky, to je převodovka CVT. Příliš nerozumím tomu, proč automobilky už po tak dlouhé době nedokázaly převodovky CVT odladit. Mít převodovku, která nepotřebuje řadit a dokáže kdykoliv využít maximální výkon motoru, je přece tak výhodné – problém je, že jízda s převodovkou je maximálně nepříjemná.
Pokud se chcete ploužit po městě, tak je vše v pořádku – odmění vás plynulou jízdou a nízkým hlukem, ale i jednoduchý pokus
o předjíždění znamená, že se motor vytočí k 6000 otáčkám a za strašného řevu se auto pomalu začne sunout vpřed. To může cílovou skupinu vozu, mladé řidičky, zaskočit či vyděsit. Udávané spotřebě se nepřiblížíte ani při maximálním sebeovládání. Spíše počítejte s hodnotami kolem 7 litrů.

Seznam kapitol

Zastavil se čas

Věříme, že s manuální převodovkou by byl dojem mnohem lepší. Zpět tedy
k samotnému autu. Zvenku už nevypadá tak nápaditě jako předchozí generace. Výbavu Elle doplňuje střešní spoiler. Této kombinaci příliš nerozumíme, protože o sportovní jízdě nemůže být v žádném případě řeč. A nemyslím si, že by dámy zrovna křídlo na autě ocenily.
Po usednutí dovnitř vozu budete mít pocit, jako byste se vrátili o 6 let zpět. Všude narazíte na tvrdé plasty, zpracování by mohlo vypadat o trochu lépe, s výjimkou kruhového ovladače klimatizace je vše zcela bez nápadu. Má jít přece o módní auto, kde je nějaká elegance? To se Nissanu ale opravdu nepovedlo.
Pochvalu si zaslouží panoramatická střecha, která zabírá přibližně polovinu střechy. Díky ní je interiér vzdušný a prosvětlený. Posaz za volantem není na dlouhé jízdy, najít optimální polohu se mi nepodařilo, ale než na vrub auta to připisuji své postavě. Nicméně i tak by bylo příjemné, kdyby pásy byly výškově nastavitelné.

Seznam kapitol

Geny Nissanu

Zapomeňme na výše popsané nedostatky a vyrazme na cestu. Kde si Nissan drží dobrou pověst, to jsou jízdní vlastnosti. Auto není nijak přehnaně tvrdé, stopu drží opravdu velmi dobře, v tomto ohledu se řadí mezi nejlepší
v dané třídě.
Bohužel ani elektronika v autě nás příliš nenadchla. S tempomatem jsem bojoval po celou dobu testu. Uložíte si rychlost a očekáváte, že ji vůz bude držet.  Ale to ne! Micra nejprve nechá rychlost o něco spadnout, aby následovalo vytočení motoru k omezovači a až poté pomalé přiblížení se nastavené hodnotě. Přidávat či ubírat rychlost na tempomatu je podobně nervy drásající zážitek. Máme i obavu o životnost motoru, za běžného provozu se ani s automatem nesetkáte s tím, aby se motor držel v tak vysokých otáčkách. Při táhlých stoupáních běžně točí 5000 otáček po dlouhou dobu. To se na životnosti musí projevit.

Seznam kapitol

Špatná verze

Dlouho jsme přemýšleli, kdo by byl s touto Microu spokojen, a jejího zákazníka jsme jí bohužel nenašli. Verze s moderním motorem a CVT převodovkou vyšroubuje cenu nesmyslně vysoko, za své peníze však majitel dostane auto, které mu bude drásat nervy. Nemůže být řeč ani o sportovní jízdě, ani o komfortu a už vůbec ne o úspoře. 

Seznam kapitol
+
moderní tříválcový turbomotor
malé vnější rozměry
odladěný podvozek
na silnici jej jen tak nepotkáte
nízká základní cena
-
převodovka CVT
vyšší spotřeba
nečekaně vysoká cena testovaného modelu
tvrdé plasty v interiéru
módní příliš není





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: