Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

MB ML 250 BlueTEC 4MATIC - Čtyři jsou zde málo

Test

Cena testovaného Mercedesu ML je téměř dvojnásobná co ta základní. Je tedy na vás, zda si pořídíte jedno nebo hned dvě. Zaujalo nás i srovnání, že na 2143 cm3 připadá 2150 kg váhy.

Autor:Petr BenzlFoto:

Mercedes ML má pod kapotou dieselový čtyřválec. Jak je to možné, ptáte se? Vždyť to auto má přes dvě tuny! Ano, je to tak, byli jsme hodně zvědaví, jak se jednotka s výkonem 150 kW s tímto velkým a těžkým SUV popere. Ještě předtím však jukneme na exteriér a do kabiny.
Autu to sluší, o tom není pochyb. Svého majitele bude jistojistě navýsost spolehlivě reprezentovat. Zvláštní pochvalu vysekáváme moderním světlometům – bi-xenony Intelligent Light System. Vypadají a hlavně svítí úplně skvěle. Uvnitř SUV nás ohromilo provedení Edice 1. Materiály a provedení jsou dechberoucí, stejně tak bohužel cena 239 400 Kč, takže chápeme, že si ji většina majitelů raději odpustí. Vůbec, když už jsme u ceny, při pohledu na tu finální jsme málem spadli ze židle. Ano, auto je parádně vybavené, ale ani ve snu by nás nenapadlo, že se vyšplhá téměř na dvojnásobek té základní . To je přece šílené! Mít jedno ML nebo ML a k tomu ještě třídu A, to je sakra rozdíl.
Jinak samozřejmě prostornost je zcela v pořádku, komfort sedadel taktéž, ergonomie je na jedničku, veškeré ovládání je naprosto intuitivní a posádka je doslova hýčkána. Nechybí zde totiž ani držák pro ohřev nebo chlazení nápoje, DVD obrazovky, 3zónová klimatizace nebo odvětrávání sedadel.
Pozici za volantem najde každý, rozsah nastavení je totiž obrovský, s výhledem vzad to není nejlepší, je zde však praktický kamerový systém.

Čtyři jsou málo

Již zmíněný čtyřválec OM651 s výkonem 150 kW přenášel točivý moment 500 N.m na všechna čtyři kola skrze automatickou převodovku 7G-Tronic Plus, která pracuje rychle a hladce, zde nemůžeme mít žádných výhrad.
S motorem je to poněkud horší. Nelíbil se nám hrubší chod, zejména pod zátěží, která se mu vůbec nelíbí. Výrazně spokojenější je v defenzivnějším stylu jízdy, tedy bez ambicí jakékoliv dynamiky. Zde si dovolujeme říci, že čtyřválec na dvě tuny těžké ML skoro, opravdu skoro stačí.
Pokud však pravou nohu občas neohlídáte a věřte nám, že ji neuhlídáte dost často, okamžitě poznáte, že pod kapotou bohužel nemáte šestiválec. Motor se s těžkým SUV hodně trápí a zároveň spotřeba jde hodně rychle nahoru. Zatímco v prvním, tedy defenzivním stylu se dá jezdit za sedm litrů, zde počítejte s apetitem mezi devíti a deseti litry. Náš konečný týdenní průměr byl 9,1 litru.

Seznam kapitol

Zvládá toho hodně

Než vyrazíme na silnici, podíváme se nejprve do terénu a na řízení. Volant se parádně drží, řízení Direct Steer reaguje rychle a plynule. Do terénu bylo testované ML vyzbrojeno On&Offroad paketem (47 880 Kč) a zde musíme říci, že ten se opravdu vyplatí. Ten kromě vzduchového podvozku obsahuje větší rozsah nastavení světlé výšky (z 200 mm až +90 mm), elektronické pomocníky, uzávěru diferenciálu i redukční převodovku. Pak jsou zde i speciální režimy pro jízdu s přívěsem nebo jízdu ve sněhu. Díky těmto a spoustě dalších pomocníků a asistentů toho ML v terénu zvládne mnohem více, než byste si vůbec pomysleli.

Seznam kapitol

Na silnici tvrdý

Na silnici jsme už tolik nadšeni nebyli. ML je totiž i přes adaptivní tlumiče
v komfortním režimu příliš tvrdé. Vytrácí se pocit komfortu a do kabiny pronikají celkem značné rázy. Určitý podíl viny jistě nesou těžká 20palcová kola. Nejlépe se toto SUV cítí při ustálené rychlosti na dálnici. Skvěle drží směr a od podvozku se line dokonalé ticho. V zatáčkách je dost těžkopádné a logicky mírně nedotáčivé. Boční náklony jsou v únosné míře.
Náš závěr? Verzi s čtyřválcem doporučíme pouze těm, kteří chtějí za ML vydat jen základní cenu, která je rozumná. Všem ostatním doporučujeme připlatit 65 340 Kč za šestiválec.     

Seznam kapitol
+
design
výbava
přívěs až 2950 kg
materiály
ergonomie
terénní schopnosti
zpracování
základní cena
-
vyšší spotřeba
tlumení nerovností
vrzání v kabině
hrubší motor
konečná cena





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: