Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Audi Q5 2.0 TDI Quattro S Tronic

Test

Možná je takové srovnání zcela zbytečné, ale nedalo nám to... Je Audi Q5 skutečně o tolik lepší, aby mohlo být téměř dvakrát dražší než obdobně vybavená Kia Sorento?

Autor:Adam ŠrámekFoto:

Dnešní doba jednoznačně ukazuje, že automobilka, která nemá v nabídce vůz kategorie SUV či jemu podobný derivát, přichází o značnou část potenciálních zákazníků, a tudíž i tržeb. A skutečně, dnes už si můžete koupit cokoli, superlevnou Dacií Duster (od 250 tisíc Kč) počínaje a zatraceně drahým Porsche Cayenne Turbo S za 4,14 milionu Kč konče.
Nemusíme ale chodit do extrémů. Nejvíce prodaných SUV se totiž nachází někde v první polovině takto vymezeného intervalu. A právě tam najdeme také Audi a jeho model Q5 či evropsky orientované Sorento značky Kia. Obě tato SUV mají karoserii s délkou zhruba 4,65 metru,
v základu převezou 5 lidí a solidní porci zavazadel, nabízejí také úsporné turbodiesely, možnost volby pohonu všech kol a samočinné převodovky. A nezaleknou se ani výletů do lehkého terénu.

Daň za čtyři kruhy?

Sorento už v základu nabídne ve srovnání s Q5 citelně prostornější interiér, kam se na rozdíl od Audi usadí 5 lidí relativně pohodlně. Navíc disponuje o 120 litrů větším zavazadelníkem a možností volby 7místného provedení. Přesto může rozdíl 340 tisíc Kč při porovnávání nejzákladnějších verzí Audi relativně jednoduše ospravedlnit. A to svým jménem a prémiovostí, které se Kia přes veškeré snahy prostě nemůže rovnat. Jakmile ale uvažujete o silnějších motorech a vyšší výbavě, začnete se poměrně nenásilně blížit testovanému duu.

Seznam kapitol

Hrátky s konfigurátory

Audi Q5 s motorem 2.0 TDI (130 kW), pohonem všech kol a dvouspojkovou převodovkou vyjde minimálně na 1,11 milionu Kč a Sorento s taktéž 4válcovou (ale napříč uloženou a o 15 kW silnější) jednotkou, pohonem všech kol a automatem stojí 809 980 Kč. Rozdíl cen je tedy v tomto případě ještě menší, a sice 300 tisíc. Jenomže začněte u Audi objednávat totéž, co vám bude oproti Sorentu chybět, přidejte to, co dělá z Audi opravdové Audi, a skončíte s rozdílem, za který si můžete koupit další Sorento
(u testovaných vozů bezmála 700 tisíc Kč!). Je ale tahle suma vůbec ospravedlnitelná? Pojďme se na to podívat.

Seznam kapitol

Individualizuj!

Audi vypadá jednoznačně jako dražší vůz, jenomže aby byl rozdíl při obcházení obou vozů a současném pohledu do ceníků dostatečně podložen, musíte na Q5 objednat sportovní paket S line (za 72 612 Kč) a přidat 20palcová kola (téměř 17 tisíc Kč). Takové možnosti u Sorenta nemáte, vnější vzhled změníte jen jiným lakem a velikost kol vám bude na základě výbavy přidělena. Robustnější vzezření a větší odolnost při jízdách mimo silnici ale jednoznačně hrají ve prospěch Korejce. Uvnitř je situace ekvivalentní. Kia nabídne
v testovaném provedení Exclusive bohatou výbavu, kterou lze rozšířit jen
o navigaci s parkovací kamerou, panoramatické střešní okno, třetí řadu sedadel a kožené čalounění s ventilovanými sedadly. Audi naopak dostanete takřka holé (chybí stupně výbavy) a vše musíte doobjednat, za vše připlatit. Na jednu stranu má tedy Q5 opět navrch v množství individualizací, na druhou je ale ochuzena o mnohé prvky, bez kterých ji snad ani nemůžete chtít. Ledacos napovědí i popisky u fotek.

Seznam kapitol

Je o tolik lepší?

Sorento ale dražší Audi předčí z hlediska vnitřního prostoru. Na zadních sedadlech je totiž v oblasti kolen, ramen i pro hlavu jednoznačně více místa, a to navzdory menšímu rozvoru a užší karoserii. Do zavazadelníku naložíte o 120 litrů více zavazadel a po sklopení dělených opěráků zadních sedadel vás nelimituje žádný schod. Jen ten nepravidelný tvar daný podběhy je občas na obtíž. Do Sorenta naložíte delší a širší předměty, přestože v Q5 můžete (připlatíte-li) zadní sedadla posouvat v rozmezí 100 mm. Po stránce zpracování, volby materiálů, plastů i ergonomie samozřejmě Audi svého soupeře předčí, ale ještě aby tomu tak s ohledem na cenu nebylo. Poloha za volantem
v jednoznačně lepších sedadlech (sportovní příplatková) je v Audi také lepší, palubní deska vás příjemně obklopuje a vy se tak s vozem cítíte být více spjati, což se projevuje nejpozitivněji, jakmile se rozjedete. Velkou roli opět hrají příplatky.

Seznam kapitol

Dojmy z jízdy

Audi používá vyspělejší techniku, což se projevuje zejména při jízdě. Pohon všech kol zde není řešen vícelamelovou spojkou jako u Sorenta, ale systémem Torsen, který neváhá a přenese točivý moment efektivněji. Motor uložený podélně (u Sorenta napříč) sice ztrácí na Kiu objemem a výkonem, ale Q5 to dohání vyšší kultivovaností, celkově lepším odhlučněním, zdařilejší aerodynamikou, neprokluzující a o dost rychlejší dvouspojkovou převodovkou i vyšší tuhostí karoserie. V Q5 budete za volantem jednoznačně spokojenější. Tolik se nenaklání, má strmější řízení a pohlcuje díky adaptivním tlumičům nerovnosti s větší brilancí. Navíc dokáže jezdit při snaze s nižší spotřebou. Ale abychom Sorentu nekřivdili, to zase dokáže více mimo silnice a na dálnici zrychluje pocitově lépe. Přesto je plnohodnotným SUV, které ničím neurazí. Rozum říká Sorento, ale image dnes hraje větší roli. Objednáme si raději střízlivěji nakonfigurované Q5.

Seznam kapitol
+
materiály
zpracování
ergonomie
detaily
možnost individualizace
tichý
úsporný a kultivovaný motor
agilita
převodovka
-
S Tronic
řízení
technika
sedadla
prémiovost ceny příplatků
menší zavazadelník a vzniklý schod
prostor vzadu
kratší záruka
terénní schopnosti





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: