Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

BMW 114i 3D - No money, no funny

Test

Že by auto pro chudé? To ne, protože i nejlevnější BMW řady 1 stojí v základu 552 500 Kč, a to není málo. Nabídne dostatek slibované radosti?

Autor:AutohitFoto:

Právě automobilka BMW má ve svém sloganu „radost z jízdy“ a nutno uznat, že slogan se skutečně trefuje. Sportovní auta s charakteristickými jízdními vlastnostmi je skutečně radost řídit. Jenže do toho šťourá ekonomická situace v Evropě, která by ráda část radosti vyměnila za ušetřené peníze. A proto vzniklo BMW 114i.

1,4 = 1,6

Označení 114i by mohlo navozovat dojem, že v jedničce najdete motor o objemu 1,4 litru. Zdání však klame a o pohon se stará přeplňovaný čtyřválec s objemem 1598 ccm. A je to ten samý motor, který najdete pod označením 116i – jen má snížený výkon. Konkrétně na 75 kW. To vypadá jako dosti nízké číslo, je však třeba brát ohled na to, že tento výkon je dostupný už ve 4000 otáčkách. A jak známo, výkon je funkcí otáček a točivého momentu, ten
v tomto případě činí 180 N.m, což je docela solidní hodnota a auto s ním by mohlo být opravdu velmi svižné… kdyby převodové stupně nebyly poskládány tak, jak jsou. A to hodně dorychla – jsou příliš dlouhé. Na dvojku auto bez potíží jede až rychlostí 100 km/h, což je zkrátka příliš. Chápeme záměr výrobce využít pružnosti motoru a nízko položený maximální výkon, ale dynamika se díky tomu zcela vytratila, což je opravdu škoda. Přitom příplatek za zmíněný 116i s výkonem 100 kW je nemalých 60 000 Kč. Těžké rozhodování pro toho, kdo má hluboko do kapsy!

Seznam kapitol

Připraven ke startu

Co se u BMW 1 skutečně povedlo, to je jeho vzhled. Třídveřová verze vypadá už sama o sobě velmi povedeně, k tomu jsme auto měli ve speciální metalíze „Liquid Blue“ a na 17” kolech za 22 700 Kč. Pak ještě vezmete za kliku a otevřete bezrámové dveře. Zkrátka úžasné – a design je jednou z nejsilnějších zbraní tohoto vozu. Zřejmě právě pro lidi, kteří jdou primárně po designu, je určena verze 114i. Ostatně pamatujete si na interní průzkum BMW
z roku 2010, podle kterého si 80 % majitelů myslelo, že jejich BMW 1 má poháněná přední kola?
Ani po usednutí do skvělých a nízko posazených sedadel si nebudete připadat, že sedíte „v tom nejlevnějším“. Zpracování je na špičkové úrovni, materiály sice prémiově nepůsobí, ale na dotyk jsou velmi příjemné. Pozice za volantem je opravdu vynikající. Co by se rozhodně u prémiové značky nemělo stávat, to je vibrace řadicí páky při zařazeném neutrálu. To je opravdu velký průšvih a dle našeho názoru snad i důvod k reklamaci. Třídveřová karoserie je příslibem složitějšího nastoupení na zadní sedadla, ale pokud se sem už dostanete, na místo si rozhodně stěžovat nebudete.

Seznam kapitol

BMW + sníh = radost

Během testovacího týdne jsme na silnici potkávali ledovku, led a sníh. A právě díky tomu jsme si mohli ověřit, že na podvozku jedničky nebylo nic ošizeno. Ze 4 charakteristik vozu (odezva plynu, stabilizace atd.) vyberete Sport+, případně zcela vypnete stabilizaci a vydáte se na kluzkou cestu. I díky nízkému posezu nádherně cítíte, co auto dělá, kdy už se zadní kola derou až příliš dopředu a bez sebemenší námahy se auto nechá řídit plynem. Absence výkonu je zde nahrazena nízkou adhezí vozovky. A tehdy pochopíte, co je opravdová radost z jízdy.
Jenže na suché silnici možnosti podvozku nevyužijete a díky nižšímu výkonu nemůže být o zábavě řeč. Můžete si tak leda vyzkoušet, že i z vysoké rychlosti stačí zašlápnout brzdy, a aniž byste drželi volant, auto rovně zastaví. Skvělé! A to vše při rozumně nastaveném podvozku, který není nijak přehnaně tvrdý.
BMW 114i předvídáme světlou budoucnost, prodávat se bude velmi dobře. Jenže si je nebudou kupovat zákazníci, kteří by chtěli radost z jízdy, ale ti, kteří chtějí mít na klíčku modro-bílou vrtuli, aby zapadli do té správné společnosti. Budou to nejspíš ti, kteří nevědí, jaký náhon má jejich vůz, a budou s tímto autem spokojení. Vy, co hledáte radost z jízdy, tak se tomuto motoru vyhněte obloukem.       

Seznam kapitol
+
image prémiového vozu
skvělé jízdní vlastnosti
propracovaný podvozek
kvalitní zpracování
dostatečně prostorný
zátah ve středních otáčkách
-
vysoká základní cena a vysoká cena příplatků
obyčejnější interiér
málo výkonný motor
zbytečně dlouhé stupně převodovky





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: