Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Mazda CX-5 2.2 4x4 Attraction - Dvě dračí srdce

Test

Jsou auta, která vás nenechají v klidu. Která vám zvýší tep, vyplaví adrenalin a na pohodovou jízdu nemáte ani pomyšlení. Jedním z těchto vozů i je Mazda CX-5. A to jde o SUV!

Autor:AutohitFoto:

Je hodně zažitých klišé o vozech SUV. Jsou pohodlné, mají vyšší spotřebu, na ostré průjezdy zatáček se příliš nehodí. Tak CX-5 ukazuje, co to skutečně znamená zbavit se předsudků!

Pálí ze dvou

Co na CX-5 zaujme informovaného řidiče, to je především motor. Mazda totiž sází na biturbo, které je v této třídě i cenové relaci poměrně nevídané. Motor má k dispozici malé a velké turbodmychadlo, to malé zabírá v nízkých otáčkách, to velké nastupuje později. Je zbytečné zde podrobně popisaovat, jak skvěle motor zabírá, že netrpí turboefektem atd. U čeho se ale zastavíme, to je spotřeba, která i při velmi svižné jízdě nepřesahuje 6 litrů na 100 km. Není divu, motor už nyní plní emisní normu Euro6. Je tedy výkonný, úsporný a dobře odhlučněný.
Překvapení se koná po nastartování motoru. Motor chvíli drží cca 2000 otáček za minutu, tedy jako motory s automatickým sytičem. Zajímavý je pohled do technických parametrů motoru – kompresní poměr je nezvykle nízký, proto i start motoru probíhá nestandardně. O žhavení se postarají keramické svíčky a proměnný zdvih ventilů. První vznícení zajistí svíčka a dále zůstává i při sání pootevřený výfukový ventil – tím se spálená směs o vysoké teplotě vrací zpět do válce a zajistí hladší běh motoru.
Na motoru nás tak zklamal jen systém i-stop, který vypíná motor vždy, když zastavíte. Následné spuštění motoru je opravdu dlouhé a v provozu bude hodně zdržovat. Zde je hodně co vylepšovat.

Seznam kapitol

Přilepená k silnici

Úsměv od ucha k uchu se vám objeví v okamžiku, kdy s CX-5 projedete první zatáčky. Snad ani není možné, aby vůz s vysoko posazeným těžištěm tak ochotně držel stopu bez náznaků protestů. Mazda zkrátka podvozky umí a CX-5 to jen dokazuje. Po vystřízlivění si ale uvědomíte, že pneumatiky 225/65 R17 a tvrdé nastavení tlumičů nejsou úplně to, co rodina s dětmi čeká od rodinného vozu. Ucítíte každou nerovnost na silnici, každou díru. Kola zkrátka silnici kopírují dokonale, i když je silnice jako vlnitý plech. Námi testovaný vůz byl vybaven pohonem všech kol AWD. Ten využívá elektronicky řízenou lamelovou spojku. Ta připojuje zadní kola na základě pokynů z čidel. Do těžšího terénu jsme se s CX-5 nepouštěli, stejně na něj není dělaná, na sněhu funguje rychle, na suchu zcela nezáludně.

Seznam kapitol

Příjemný společník

Jako řidič si nebudete na nic stěžovat. Mazda se řídí velmi příjemně, všude narazíte na pečlivé zpracování a použité materiály určitě neurazí. Přesnost řazení není zcela dokonalá, ale u vozů 4x4 už tak zkrátka bývá, není to nic tragického. Lépe bychom si dokázali představit ovládání autorádia, které však hraje báječně.
Testovaná Mazda byla vybavena moderními bezpečnostními prvky, které nás však zklamaly. Ve zpětných zrcátkách najdete kontrolku, která informuje o voze v mrtvém úhlu. Pokud bychom jí věřili a jezdili podle ní, tak po pár měsících už by nás nepojistila žádná společnost na našem území. Rovněž systém pro informování o přejetí nakresleného pruhu fungoval jako na baterky. Ani automatické rozsvěcení dálkových světel nefungovalo tak dobře, abyste je mohli používat. Je to docela škoda, protože se jedná o drahé technologie, na které se stejně nemůžete spolehnout.
A jak je na tom Mazda s praktičností? Kufr je  hodně velký a navíc jej automobilka vybavila některými praktickými  vychytávkami. Ani cestující na zadních sedadlech si nebudou moci stěžovat na nedostatek místa, toho je všude hodně. Proto spíše překvapí, že zadní sedáky jsou poměrně krátké – že by se standardně počítalo s tím, že na zadních sedadlech budou jezdit děti?          

Seznam kapitol
+
živý a úsporný motor
skvělé jízdní vlastnosti
dostatek prostoru
moderní technologie
-
bezpečnostní systémy příliš nefungují
pohon AWD není možné nastavovat ručně
pomalý i-stop systém





Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: