Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

BMW 335i xDrive sedan M Performance - Přidaná sportovní hodnota

Test

Pro poslední generaci BMW řady 3 (F30) jsou konečně k mání sportovní doplňky M Performance. Tuneři, příznivci decentních úprav, ale i zarytí nadšenci s benzinem v krvi mohou jásat, neboť mají nové možnosti.

Autor:Adam ŠrámekFoto:

Šestá generace trojkové řady je podle mnohých zase o některá kouzla svých předchůdců chudší. Přišla sice o atmosférické motory, komunikativní řízení a podvozek, kterým soupeře deklasovala rozdílem třídy, ale stala se přesto celkově lepším vozem, jaký může zaujmout širší okruh zákazníků. To však dnes není podstatné, neboť jsme dostali nejsilnější benzinovou verzi 335i vybavenou enklávou sportovních prvků divize M Performance. A co že jsou vlastně tyhle doplňky zač? Jedná se o originální příslušenství vyvíjené ve spolupráci s nejsportovnější divizí M, které vám na vaše BMW (řady 1, 3, 5 i některé další) namontují na přání. Můžete je však objednávat i dodatečně a postupně. Hlavním kouzlem je, že doplňky jsou vyvinuty tak, aby nerušily funkčnost ani tovární záruku a přidaly BMW na sportovnosti. Některé navíc zlepšují schopnosti vozu při sportovní, respektive okruhové jízdě.  

Pastva pro oči, magnet


Každý, kdo za dobu testování přišel s tímhle vozem do styku, prohlásil, že je to nejhezčí nová trojka. Tím se oklikou dostáváme ke kategorii M Performance dílů, kterou jsou aerodynamické doplňky. BMW osadilo testovací vůz nejprve M Sportovním paketem (nutná podmínka) a posléze ho dozdobilo aerodynamickým kitem složeným z černých a karbonových prvků. Všimněte si černých ledvinek (každá za 1371 Kč), bočních prahů s nápisy M Performance (11 270 Kč), zadního karbonového difuzoru (13 925 Kč), karbonových krytů zrcátek (každý za 7075 Kč) či dvoubarevných kol (61 975 Kč). Za tyhle parády však zaplatíte nejvíce a přidají sice něco už tak dobré aerodynamice, ale jsou především na okrasu. Nutno ovšem říci, že vzbuzují znamenitý poprask a přitahují pozornost.

Seznam kapitol

Raději něco pro řidiče

My bychom ale raději věnovali pozornost technické výbavě a osadili své BMW kitem pro zvýšení výkonu (u 335i o 15 kW/50 N.m), který přinese i výkonnější chladič. Dále bychom sáhli po výkonnější brzdové soustavě s lakovanými třmeny (4pístky vpředu a dvoupísky a většími kotouči vzadu) za 72 000 Kč. Dále bychom zvolili sportovní výfuk (u testovacího vozu byla pouze koncovka zdobená logem M) s ještě pronikavějším zvukem. Uvnitř nás zaujal dekor tvořený alcantarou a karbonem a také parádní alcantarou potažený sportovní volant s diodami pro indikaci včasného řazení a multifunkčním OLED displejem. Ten sice přijde na minimálně 40 tisíc Kč, ale zobrazuje kromě spotřeby a teplot provozních kapalin také přetížení, stopky, časy zrychlení (i 400 metrů s pevným startem) a řadu dalších parádiček. Při obezřetnější konfiguraci nakonec nemusíte skončit s celkovým příplatkem 322 040 Kč za M Performance díly jako testovaný kus.

Seznam kapitol

335i – nejlepší trojka

U vrcholně motorizované řady 3 se skvostným jednoturbovým benzinovým šestiválcem jsme ale M Performance kúru ocenili. Ona totiž nejen vypadá, ale také jede. Motor N55 v 335i má opravdový charakter a téměř atmosférický projev. Řidiče také musí zaujmout schopností točit se až za 7000 otáček a vydávaným sladkým šestiválcovým zvukem. Řízení sice skutečně vinou elektromechanického posilovače přišlo o kouzlo předchůdce, o přesnost ale ani v nejmenším ne. Dynamiku rozhodně u 335i postrádat nebudete, vždyť s pohonem xDrive (ocenili jsme jen na mokré a namrzlé vozovce) a bleskurychlou 8stupňovou automatickou skříní zvládne z 0–100 km/h za
5 sekund a 400 metrů s pevným startem za naměřených 13,92 s!
Kromě výborně sladěného dua motor/ převodovka musíme navíc vyzdvihnout úchvatně nízkou spotřebu. Automat v úsporném režimu drží otáčky velmi nízko (1000–1500), což ale není vzhledem k 400 N.m rušivé. 335i dokáže jezdit v průměru do 10 litrů benzinu a o stejný příděl si říká i při vysokých 180 km/h. Podařilo se nám dostat se i na spíše naftových 7,5 l. Jedinou nevýhodou je snížená snášenlivost adaptivního podvozku na 18palcových kolech s pneumatikami run-flat, a to na „roletově“ zvlněné vozovce, kde vůz odskakuje. Jinak je 335i skvělým kompletem pro „dynamické“ řidiče. Již tradičně za vyšší cenu.

Seznam kapitol
+
doplňky M Performance vhodné pro sport i větší styl
dynamický a velmi úsporný motor
zvuk
automat
zpracování a materiály
-
odtažité řízení
prostor vzadu
chování na nekvalitním povrchu
cena doplňků M Performance
konečná cena





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: