Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Volvo V60 D4 AWD Momentum - Švédský sportovec

Test

Skandinávské automobilky si vždycky šly svou vlastní cestou a ani Volvo V60 na tom nic nemění. Tradiční doménou je důraz na bezpečnost. Co ale ještě nabídne?

Autor:AutohitFoto:

Volvu se nedaří modely řady 60 (sedan S60 a kombi V60) prodávat s takovým úspěchem jako trojici prémiových značek z Německa – v průměru zaostává více než o polovinu. Ale pro Volvo je model 60 i tak úspěšný – po modelu XC60 se stává druhým nejúspěšnějším modelem značky.
Co se Volvu skutečně povedlo, to je design vozu. Ač se jedná o kombi, máte
zvnějšku pocit, že se jedná o malé auto, vzhled hranatých krabic je zkrátka definitivně pryč. V60 přitáhne oko i díky unikátní nemetalické barvě nazvané jako světle modrá Rebel Blue. Je škoda, že žádná tiskárna nemůže přesně interpretovat skutečnou barvu vozu (je mimo barevný rozsah). Naživo zkrátka vypadá báječně a své auto díky ní poznáte na stovky metrů. Příplatek za tuto barvu přitom činí rozumných 6252 Kč.
Ani uvnitř vozu neztratíte jistotu, že V60 je prémiový vůz. To se nám na Volvu opravdu líbí – k vozu nepřistoupil nikdo, kdo by škrtal náklady při výrobě, nenajdete zde žádné lacině působící prvky, ale jen perfektní materiály bez kompromisů. Zpracování je bezchybné, během jízdy neuslyšíte ani sebemenší vrznutí nebo pazvuk. Výroba ve švédské továrně Torslanda je tedy skutečně pečlivá.

Malé kombi

Pokud od kombi střední třídy očekáváte místa pro cestující jako v Mondeu nebo Superbu, musíme vás zklamat. Prostor pro řidiče a posádku je spíše srovnatelný s Golfem či Octavií. Čtyři se ještě vejdou, v pěti byste už ale jezdit nechtěli. Naopak zavazadlový prostor poskytne dostatečné množství místa, zadní sedačky je možné sklopit do roviny, pak vznikne dostatečně velké letiště.
Sportovec
Volvo V60 si svého řidiče hýčká. Pozice za volantem je velmi příjemná. Start pětiválcového dieselu je rychlý a maximálně kultivovaný. Volvo dokázalo najít skvělé vyvážení mezi utlumením motoru a pronikáním velmi příjemného zvuku (ano, bavíme se o naftovém motoru) do kabiny. Tisková zpráva Volva o novém modelu věnovala celý odstavec popisu o odladěném podvozku, tak jsme byli zvědaví, jak V60 pojede. Výsledek nám skutečně vyrazil dech a V60 se může směle rovnat s etalony třídy. Řízení je dokonale přesné, odpouští řidičské prohřešky a velmi nezáludně ukazuje, kdy se blíží limity vozu. Na suché vozovce jsou zatraceně daleko, na mokru jsou zimní pneumatiky Nokian o rozměru 235/40 R18 nejslabším článkem řetězu. Kdo si myslí, že Volvo nemá sportovně naladěná auta, ten by se měl tímto modelem svézt.
Nemalou zásluhu na dobrých jízdních vlastnostech bude mít pohon všech kol AWD. Ten je řešen spojkou Haldex, nyní nově již v páté generaci. Ta funguje proaktivně a elektronicky. Oproti 4. generaci nepřináší žádné funkční inovace, pouze nižší hmotnost a jednodušší konstrukci. Zadní kola jsou tedy připojována „preventivně“ předem. Kdy, to určuje elektronika. Systém každopádně funguje skvěle, hladce a nezáludně.
Chcete-li si užít sportovní jízdu, je třeba zatáčky jezdit pod plynem, aby právě zadní kola tlačila auto ven. A s tím souvisí jedna nepříjemnost – automatická převodovka v režimu D je schopna řadit třeba uprostřed zatáčky. Vše zachraňuje režim „S“, který drží motor v takových otáčkách, že k podřazení nedojde. Jinak řadí automat velmi hladce a plynule, i když z nejrychlejších rozhodně není.

Seznam kapitol

Funkční bezpečnost

Seznam bezpečnostních systémů je u Volva opět velmi dlouhý. Automatické brzdění funguje až do 50 km/h, adaptivní tempomat umí auto i zastavit a znovu se rozjet. Nechybí detekce chodců nebo čtení značek. Bourat s tímto autem ve městě, to bude docela oříšek. Skvělé je, že u Volva vše funguje tak, jak očekáváte, a systémy nejsou neodladěné betaverze, které si automobilka teprve zkouší. A to není vždy samozřejmostí!               

Seznam kapitol
+
jízdní vlastnosti
kultivovaný motor se skvělým zátahem
komfort posádky
zavazadelník
bezpečnostní systémy skutečně fungují
neokoukaný vzhled
kvalitní zpracování
-
menší prostor pro posádku
nesportovní charakter převodovky
spotřeba motoru
cena je hodně ambiciózní





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: