Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Kia cee’d SW 1.6 CRDi Exclusive - Asijský tygr

Test

Nová Kia cee’d je ve své druhé generaci velmi dobrým vozem. Do testu jsme vybrali vrcholnou verzi, tentokrát v provedení kombi. Kromě vyšší užitné hodnoty nabídne také atraktivní design a zajímavou cenu.

Autor:Ondřej ŠámalFoto:

Korejská Dvojčata z dílny Hyundaie a Kii přinesla do segmentu C čerstvý vítr. Zatím se zdá, že největší obavy z těchto vozů mají především ve Francii. Už ale i vozy německé provenience by neměly korejská auta přehlížet, zvlášť v případě cee’du, který se designově velmi povedl a patří k tomu nejhezčímu ve třídě.
A právě design je to, čím Kia hlavně boduje. O nový směr automobilky se postaral Němec Peter Schreyer, který dříve pracoval pro Volkswagen Group, kde se mimo jiné postaral o vzhled první generace Audi TT. O úspěchu současného „tygřího nosu“ svědčí i to, že sám Ferdinand Piëch, předseda dozorčí rady Volkswagenu a jeden z nejmocnějších mužů, nedávno pronesl, že nechat odejít Petera Schreyera byla chyba. Od člověka, který své chyby prakticky nepřiznává, to určitě něco znamená. Však o schopnostech německého designéra v korejských službách se můžeme přesvědčit i my.

Stejní, ale jiní

Jak již bylo zmíněno, Kia cee’d je dvojčetem neméně úspěšného Hyundaie i30, který se vyrábí v továrně v Nošovicích. Sdílejí spolu nejenom drtivou většinu techniky, ale také základní tvary. Vzhled nicméně zůstal relativně individuální. Zatímco v Hyundaii vsadili na fluidní tvary, u Kii zvolili inspiraci přírodou. Takzvaný tygří nos je hlavním poznávacím znakem většiny modelů této značky. Cee’du dodává tento prvek agresivnější a sebevědomější vzhled, tolik odlišný od minulé generace, která disponovala poněkud asijským a nudným designem. To se však díky angažování jednoho z nejschopnějších designérů dneška změnilo.
Odlišnosti najdeme i v interiéru. První, čeho si všimneme, je jiná palubní deska. Kia cee’d vsadila na konvenčnější tvary blízké evropskému vkusu. Tříramenný multifunkční volant pak trpí pod velkým množstvím tlačítek, která navíc nejsou zrovna ergonomicky vhodně rozmístěná. Další výtku směřujeme na velké množství různých potahových materiálů a vzorů, které k sobě moc neladily.
Velkým pozitivem pak byla prosklená panoramatická střecha, která vnitřek  vozu v nastávající zimě příjemně prosvětlila. Její přínos ale nejvíce poznáte až při jarním nebo letním počasí. Karoserie kombi s sebou přináší i mnohem vyšší užitnou hodnotu. Zavazadelník Kii cee’d SW má standardně objem 528 litrů, což bude pro velkou většinu uživatelů více než dostatečná hodnota. Příplatkový paket Traveller Plus se sítí a posuvnými ližinami praktičnost zavazadelníku ještě zvýšil.

Seznam kapitol

Příjemný společník

Pod kapotou testovaného vozu bilo nejsilnější vznětové srdce. Čtyřválec o objemu 1,6 litru nabízí slušných 94 kW při 4000 min-1 a 260 N.m v rozmezí 1900–2750 min-1 a jeví se jako optimální volba pro příznivce nafty. Jen škoda, že Kia nenabízí i silnější motor, protože konkurence je v tomto ohledu dál. Spotřeba se během testu pohybovala okolo hodnoty 6,0 litru na 100 kilometrů, přičemž při dlouhodobém užívání se jistě dá dostat na nižší hodnotu.
Kia cee’d SW byla vybavena systémem Flex Steer s režimy Comfort, Normal a Sport, který umožňuje nastavení různých režimů účinku posilovače řízení. V praxi jsme pak zásadní rozdíly mezi různými režimy nezaznamenali, řízení bylo přeposilované, jak tomu u vozů Kia bývá. Pokud tedy upřednostňujete komunikativní řízení, hledejte jinde. Nicméně stále existuje velké procento řidičů, kteří používají auto především na dopravu z bodu A do bodu B a pro ty je cee’d SW vhodná volba.

Seznam kapitol

Vrchol na dohled

Kia cee’d SW má v současnosti obrovskou výhodu v tom, že kategorie vozů segmentu C s karoserií kombi teprve čeká na ty nejsilnější hráče v podobě Volkswagenu Golf sedmé generace a především Škody Octavia Combi.
I poté ale bude koupě tohoto vozu obhajitelným krokem, jelikož automobily Kia s každou novou generací přinášejí výraznější technologický progres, který konkurence musí vzít na vědomí.      

Seznam kapitol
+
atraktivní vzhled
evropštější design
bohatá výbava
relativně nízká cena
slušné jízdní vlastnosti
spotřeba
praktický zavazadelník
panoramatická střecha
implementace nových technologií (TFT displej tachometru)
-
překombinované materiály v interiéru
nekomunikativní řízení
absence silnějšího vznětového motoru
příliš horlivý asistent pro jízdu v pruhu
občas zmatená navigace





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: