Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Škoda Citigo 1.0 55 kW AP Elegance 5dv.

Test

Škoda Citigo s robotickou převodovkou potěší především všechny, kteří si nechtějí v přeplněných městech přidělávat starosti. Autíčko je mrštné a jeho převodovka pracuje velmi chytře.

Autor:Petr BenzlFoto:

Citigo není v testu žádným nováčkem, takže se rovnou pusťme do hodnocení. Přední sedadla skýtají dobrý komfort, chválíme dlouhý sedák i dostatečnou boční oporu, v zatáčkách podrží. Problém jsme našli u užších opěradel, zejména udělanější chlápci budou mít nekomfortní pocit. Ideální nejsou ani integrované opěrky hlavy. Pro osoby do 180 cm nepředstavují problém, vyšším osobám však vadí – tlačí hlavu vpřed.
Dojem z interiéru je velmi dobrý. Nebýt některých hodně laciných dílů a velkého množství „neobložených“ částí, byl by ještě lepší. Vůbec největší chybu totiž spatřujeme „jen“ v ovládání předních oken. Řidič totiž může stahovat pouze to svoje. Druhou výtku směřujeme k platu zavazadelníku, které má tendenci zůstávat ve svislé poloze.
Zbytek musíme chtě nechtě jen chválit. Prostoru je opravdu dostatek, překvapil i kufr.  Palubní deska je hodně jednoduchá, o to víc ale přehledná a účelná. Měkký plast v kabině Citigo rozhodně nenajdete. Díky zajímavé povrchové úpravě však tvrdé plasty nikterak neurážejí, svou roli ve výsledném dojmu jistě sehrává i přesné slícování jednotlivých částí. Palubce dominuje přístrojový štít s obrovským rychloměrem a miniaturním otáčkoměrem, který je navíc v sérii až od druhého stupně výbavy. Otáčkoměr je tak malý, že vlastně ani nemáte přehled, kolik zrovna ukazuje. Naštěstí je tu zařízení Navigon, které neslouží pouze jako navigace, ale i jako palubní počítač včetně otáčkoměru.

Dobrá spolupráce

Výkon 55 kW úplně postačuje, tříválci jsme postupně přicházeli na chuť. V kombinaci jsme jezdili za velmi slušných 5,2 l. Podíváme-li se na apetit tříválce podrobněji, zjistíme, že při dálničních 130 km/h motor točil 3950 min-1 a palubní počítač ukazoval 6,5 l. Nijak zvlášť nás nerozčilovala ani zvuková kulisa motoru. Nesmíme totiž zapomínat, že jde o nezaměnitelný tříválec. Při 90 km/h otáčkoměr ukazoval 2350 min-1 a řekl si o 4,4 litru. Určitou slabinou může být ne-ochota zatáhnout z nižších otáček. Od 1500 min-1 se mu vůbec nechce.
Hnací síla se na přední kola přenáší skrze pětistupňový robot. S typem této převodovky nemáme nejlepší zkušenosti, dnes nás však mile překvapil. Tedy pokud nepreferujete ryze závodní styl, pak logicky dle očekávání nestíhá. Při běžné jízdě však pracuje rychle a vcelku i hladce, zvlášť když mu decentně pomůžete mírným ubráním plynu. Zatoužíte-li být páni situace, můžete páku posunout do manuálního módu. Jediné, co nás nemile překvapilo na jinak povedeném pětistupňovém robotu, byl fakt, že v mírném kopci i v režimu D auto citelně couvne. To by se stávat nemělo.

Seznam kapitol

Jízdně jako dospělák

Moc se nám zamlouvalo řízení. Ve městech jsme ocenili lehkost, při jízdě mimo a při vyšších rychlostech viditelně ztuhlo. Je velmi přesné, po necitlivosti ani známky.
Podvozek můžeme s naprosto klidným svědomím označit za dospělý a jistý. Rozhodně netrpí uskákaným dojmem, tak jako jiné minivozy. Naprosto skvěle drží směr a velmi dobře žehlí všechny typy nerovností. Ano, tu a tam nepatrně poskočí záď, ale jinak nemá Citigo ve své třídě žádnou konkurenci (tedy až na svoje koncernové sourozence).
V zatáčkách se chová neutrálně, při jízdě na limitu dokonce až přetáčivě. Jeden problém jsme však našli. Pokud trhnete volantem moc pozdě, okamžitě reaguje velmi citlivé ESP (nejde vypnout) a vůz zpomalí. Zatáčky tedy musíte projíždět plynule.
Škoda Rapid je typickým městským vozem, což nasvědčuje již samotný název auta. Všem, kdo hledá auto přesně k tomuto účelu, testované Citigo vřele doporučujeme. Robot přispívá k hladkému a hbitému průjezdu městskými uličkami. Zvažte však jedno! Ušetřit můžete na horší výbavě, za peníze testované verze lze dnes totiž pořídit „větší kus“ auta.   

Seznam kapitol
+
jízdní vlastnosti
práce robota
vnitřní prostor
kufr
řízení
ovladatelnost
spotřeba paliva
-
víko kufru má tendenci se nezavírat
umístění ovládání oken
cena





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: