Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Honda Civic 5D 2.2 i-DTEC - Rychlý drak z budoucnosti

Test

Nenajdete mnoho automobilů, které se představují již v 9. generaci. Mezi ně patří třeba Civic. I díky tomu se jedná o zaslouženě ikonické auto. Stíhá ale ještě tempo dnešní doby, nebo už žije jen z minulosti?

Autor:AutohitFoto:

Bývaly časy, kdy Civic patřil mezi etalon jízdních vlastností. Nabízel famózní motory a byl cílem mladých tunerů. Jenže doba pokročila a zájem úpravců se posunul jiným směrem. Čím to může být? 

Tuning z výroby

Při čtení jakékoliv recenze Civicu najdete charakteristiky jako futuristický nebo ufo design. Je to skutečně tak. Civic má zcela unikátní design, kterému se neblíží žádný z konkurentů. Každému, kdo auto viděl, se náramně líbilo a pro individualisty je to skvělá volba. Jenže milovníky tuningu nenadchne - na autě není příliš co měnit, pokud nechcete přeplácanou krabici. Tak jak vypadá auto z výroby, tak je skvělé. Pokud jste konzervativní typ, tak samozřejmě po něm nesáhnete, ale za nás je design na jedničku. 

Seznam kapitol

Pro japonské lidi

Rovněž interiér nezklame svým desig-nem, ale pouze na první pohled. Když začnete řešit detaily, tak zjistíte, že barevný displej a vynikající budíky kontrují velkým šedým plochám, povětšinou vyrobeným z tvrdých plastů. Bohužel i místo, kde by řidič rád odložil své pravé lýtko, je nekompromisně obsazené tvrdým plastem. Místa je vůbec v Civicu velmi málo. I když máte sedačku v nejnižší poloze, pořád sedíte hodně vysoko, a pokud jako já měříte 190 cm, hlavou se budete opírat o prosklenou střechu. Ale i menší postavy si stěžovaly na nedostatek místa. Na zadních sedadlech je situace ještě horší, dva dospělí jedinci si zde pohodlně nesednou.

Seznam kapitol

Sedačky deluxe

Co se  naopak povedlo, to jsou vynikající sedačky – především ta řidičova. Elektricky nastavitelnou bederní opěrku si posunete do výšky, která vám vyhovuje, a široké je i nastavení její „intenzity“. A pozor – můžete si dofukovat bočnice sedaček! Do sedačky tak zapadnete, jako kdyby vám ji někdo dělal na míru. Pro ostřejší jízdu si pak bočnice ještě více přifouknete, aby tělo pevně svírala.

Seznam kapitol

Motor – starý známý

Představovat naftový motor 2.2 i-DTEC s výkonem 110 kW by bylo zbytečné. Jedná se o hodně povedený naftový motor, který si Honda vyvinula vlastními silami. Jeho 110 kW na malý Civic stačí. Na druhou stranu při pohledu ke konkurenci zjistíte, že z takového objemu motoru se dnes běžně získává přes 140 kW. Civicu ani tak nechybí výkon, jako by to chtělo odlehčit přední nápravě menším motorem. 1.6 i-DTEC s výkonem 88 kW však Honda chystá až pro rok 2013. Zatím je 2,2 litru jediná volba pro milovníky nafty.
Právě kombinace těžkého motoru a jednodušší zadní nápravy (kliková
s vlečnými rameny spojenými zkrutnou příčkou s tlumiči vně pružin) dávají tušit, že Civic nebude etalonem jízdních vlastností své třídy. Na jednu stranu musíme pochválit skutečně komfortní odpružení, které i přes nízkoprofilové pneu dokáže luxusně vyžehlit příčné nerovnosti i díry ve vozovce, na druhou stranu k charakteru sportovního vozu bychom očekávali úplně jiné jízdní vlastnosti. Civic rozhodně nejede špatně, při průjezdu zatáčkou za sebou nechá minimálně dvě třetiny aut segmentu nižší střední třídy, ale Golf nebo Focus mu zkrátka nadělí drtivou porážku. Spíše se tak Civic hodí pro (velmi rychlé) dálniční přesuny, při kterých oceníte ticho i komfort jízdy.

Seznam kapitol

Japonská (ne)preciznost

Překvapilo nás, kolik drobných prohřešků nechal vývoj japonské automobilky u už deváté generace vozu. Snad největším zklamáním byl adaptivní tempomat, který Honda nabízí už dlouho. Na rozdíl od konkurence se příliš používat nedá. Trhá, reaguje pozdě, jízda s ním není příjemná. K vzteku bylo, že špatně fungoval, i když „adaptivní“ funkce nebyla třeba – například nastavíte rychlost 90 km/h a Civicu dalších cca 10 sekund trvá, než mu dojde, že nyní jede jen 70 a měl by přidat. Kde je ta japonská technika? Co opravdu vadilo u auta s touto cenovkou, to byla drnčící panoramatická střecha. Velmi nepříjemné! Naopak jen superlativy si zaslouží automatická dálková světla, která fungují na jedničku, a Civic silnici vždycky krásně nasvítí. Na druhou stranu za 722 000 Kč ani nic jiného neočekáváte.

Seznam kapitol
+
výjimečný design
skvělá přední sedadla
komfortní odpružení
silný a úsporný motor
sportovní prvky
-
těžký motor
nesportovní jízdní vlastnosti
tvrdé plasty
v interiéru
stísněný prostor
vysoký posez
jen průměrné dílenské zpracování
vyšší cena





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: