Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Subaru Outback 2.0D Comfort - Máme vybráno

Test

Subaru Outback je v dnešní době jedním z mála aut, které myslí především na řidiče.
Vykašlalo se na zbytečnou elektroniku a všelijaké vymoženosti a nadále pokračuje cestou poctivé techniky a vynikajících jízdních vlastností.

Autor:Petr BenzlFoto:

Nezaujatý. Takový má být motoristický novinář a věřte nám, že takoví
v 99,9 procenta případů jsme. U tohoto auta se však nemůžeme ubránit, tohle auto totiž, konkrétně já, chci jako svůj příští vůz. Takže nám prosím odpusťte případný chvalozpěv, ale věřte nám, tohle auto zásadní chybu nemá, tedy pokud ho berete jako auto a ne pojízdnou mobilní kancelář.

Vítané inovace

Subaru Outback prošlo pro modelový rok několika úpravami. Ze zásadnějších věcí můžeme zmínit novou masku chladiče, nový nárazník, modifikované světlomety, vítáme české prostředí v ovládání a navigaci, nový audiosystém s intuitivním Bluetooth a externími vstupy, logičtější umístění a ovládání elektronické parkovací brzdy či efektní optitronové ukazatele. Nadšence pak ještě více potěší vyladění zavěšení kol, na síle přibraly silentbloky na ramenech i pomocném rámu.

Seznam kapitol

Poctivost se vyplácí

Nejsilnější stránkou vozu jsou bezpochyby jízdní vlastnosti. Outbacku je v podstatě úplně jedno, po jakém povrchu jede, vždy nabízí velmi komfortní svezení. Perfektní sladění tlumičů a pružin umožňuje hladký přejezd příčných nerovností a zároveň v zatáčkách zabraňuje výrazným bočním náklonům, a tudíž ztrátě určité jistoty. Zde je přesně vidět, že na kvalitě komponentů se nemá šetřit.
Díky tomu se Outback se světlou výškou 200 mm! vrhá do zatáček se stejnou ochotou jako drtivá většina hatchbacků o třídu níž. Chování je vyložené neutrální, k tomu dopomáhá i dobře položené těžiště vozu a samozřejmě unikátní a mnohokrát opěvovaný pohon všech kol AWD (mezinápravový diferenciál s viskózní spojkou). Zmíněná světlá výška pak garantuje, že na žádné polní cestě rozhodně břichem neškrtnete. O 200 mm se může některým vozům SUV jen zdát!
Pod kapotou se ukrýval dvoulitrový Boxer diesel, který všichni už dobře známe. Všimli jsme si, že při nízkých teplotách za studena trochu klape, po zahřátí však zní až nedieselově. Má příjemný zvuk. Výkon naprosto postačuje, není potřeba ho vytáčet. Výrobcem udávanou spotřebu jsme sice nedosáhli, průměr 7,1 l se nám však i tak zdá naprosto v pořádku.
Točivý moment se na všechna čtyři kola přenáší skrze šestistupňový manuál. Řazení bývá u Subaru často terčem kritiky, přiznáváme, že je do určité míry opodstatněná. Chod by mohl být hladší a hlavně přesnější, ale o žádnou katastrofu rozhodně nejde.

Seznam kapitol

Dostačující prostor

Uvnitř je dostatek prostoru pro pět cestujících a jejich zavazadla. Sedadla jsou opravdu hodně komfortní. Ve výbavě najdeme vše potřebné, na mysli máme opravdu potřebné věci. Materiály a zpracování jsou naprosto v pořádku, poněkud humpolácky vypadají snad jen tlačítka vyhřívání sedadel. Ta dojem trochu kazí. V neposlední řadě musíme zmínit dobrý výhled a vynikající pozici za volantem. Už mi tedy rozumíte, proč tohle auto chci?                

Seznam kapitol
+
funkčnost a praktičnost
jízdní vlastnosti
pohon AWD
řízení
motor
spotřeba
-
řazení by mohlo být hladší
některé plasty v kabině
humpolácké ovladače vyhřívání sedadel





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: