Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Mercedes Viano CDI 3.0 Avantgarde L - Velmi luxusní dostavník

Test

V žádném SUV ani MPV není tolik místa, aby si 6 pasažérů cestu náležitě užilo a mohlo si s sebou klidně vzít i dost zavazadel. Viano to dokáže! A jako bonus k tomu umí přidat luxus, jakým tak velká auta nedisponují.

Autor:Adam ŠrámekFoto:

Jakmile přestávají početné rodině či firmě stačit vozy běžných kategorií se 4–5místným interiérem a mezi jejich požadavky není jen zvětšená přepravní kapacita, ale také luxus a solidní variabilita, pak velmi pravděpodobně skončí u Multivanu od VW či Viana od Mercedesu. A to není žádná náhoda. Tyto dva modely hrají vlastní ligu. Ostatní dodávkové vozy či minibusy vyžadují slevení ze zmíněných požadavků alespoň v jedné oblasti, nebo potřebují k provozování „kvalifikovanější“ řidiče.

Prostor bez kompromisů

Je-li však vyžadována i jistá prémiovost, pak přes poslední filtr projede pouze Viano. Testovaný kus s vrcholnou výbavou Avantgarde dává tušit, že tenhle model nechce být spojován s užitkovým bratříčkem Vitem, z něhož technicky vychází. 6místný interiér se samostatnými posuvnými a vyjímatelnými sedadly (vzadu) je zde zdoben částečně koženým béžovým čalouněním, dřevěným dekorem a řadou prvků, které v dodávce nečekáte.
Na mysli nemáme jen adaptivní stoleček vhodný pro notebooky či karetní klání. Mercedes nabízí za nemalý příplatek velké množství prvků výbavy, jež ho povýší na luxusní dostavník moderní doby. Zmiňme bi-xenonové světlomety, integrovanou navigaci, paměť a elektrické nastavení sedadel s pamětí vpředu, couvací kameru, parkovací asistent, volant se dřevem a kůží nebo nezávislé topení... Dvě vzadu proti sobě sedící dvojice nejsou ochuzeny o zadní střešní a větrací okna, důmyslné osvětlení, libové ozvučení ani o dvojici loketních opěrek pro každého. Díky rozvoru s hodnotou 3,2 metru (dlouhá verze) je tu místo pro malé i největší.Všichni sedí tak, že se nemusejí nikterak uskromňovat. Jedinečná je také 42cm výška hrany sedáků nad zemí a možnost přeskupování sedadel. I když samotná manipulace se sedadly není vůbec jednoduchá. Viano ale vždy poskytne navíc obrovský objem pro zavazadla – minimálně přes 1000 l.

Seznam kapitol

Pěkné a velmi příjemné

Mercedes boří zažité teze o tom, že skříňová karoserie nemůže mít šmrnc. Jednou z největších výhod této konstrukce budiž snadné nastupování do kabiny. Ať už použijete přední či rozměrné posuvné dveře, vždy jste na sedadle s pomocí schůdku
v mžiku. Velkou devízou je taktéž možnost objednání elektrického posuvu bočních dveří, který proces nastupování a vystupování ještě dále zjednodušuje. Za volantem se sedí příjemně vysoko a nad hledáním vhodné polohy nebudete muset maturovat. Sedadla jsou sice tužší, ale osvědčila se nám zejména na delší cestě, po níž jsme vystupovali svěží. Jimi poskytovaná opora i boční vedení vyhovují. Jediným odkazem na Vito je přístrojová deska, která může dojem luxusu trochu kazit.

Seznam kapitol

V6 CDI? Super volba!

Zatímco konkurence šestiválce nenabízí, Mercedes má v nabídce hned dva. My vzhledem k určení vozu doporučujeme testovaný turbodieselový 3litr se 165 kW, který navzdory vyšší hmotnosti oproti benzinové variantě stále vyniká solidní dynamikou a také výbornou spotřebou. Jeho zvuk se do kabiny přenáší až ve vyšších otáčkách, do kterých ho vzhledem
k vysokému točivému momentu (440 N.m) odspodu není třeba točit, ostatně byť jen 5stupňová (ale dobře zpřevodovaná) automatická převodovka se o to postará. Ve městě se dá jezdit do 12 litrů a na dálnici počítejte při 130 km/h s desítkou. Mimo město jsme se dostali i na 7,5 l!
Potěšilo nás ale také výborné naladění podvozku, který na 17palcových kolech neměl problémy ani s většími nerovnostmi a Vianu se zadním pohonem poskytl dostatek přilnavosti a stability. Věříme, že na větších kolech by byl projev vozu výrazně horší. To, že jedete v dodávce, dají znát jen příčné nerovnosti a větší náklony karoserie. Hluk od kol a obtékajícího vzduchu je potlačen brilantně. To je podle nás dostatek argumentů pro řidiče
i jeho „zmlsanou“ početnou posádku. ◾

Seznam kapitol
+
bezkonkurenční prostornost
variabilita
snadné nastupování
silný
tichý a navzdory velikosti vozu také úsporný motor
tuhá karoserie
komfort
výbava
jízda
-
chybí možnost pohonu všech kol a manuální převodovky (u V6)
složitější manipulace při vyndavání sedadel
drnčení stolku
obsluha nastavení vozu
cena





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: