Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Opel Mokka 1.4 T 4x4 Cosmo - Není náš šálek kávy

Test

V redakci jsme poměrně velmi velcí milovníci kávy. Troufáme si říci, že opravdu dobrou snadno poznáme. Nová Mokka namíchaná od Opelu nám však moc „nechutnala“. Možná jde ale pouze o tento druh...

Autor:Petr BenzlFoto:

Opel Mokka jsme vám představili v AH25/2012, kde jsme přinesli hodnocení prvních kilometrů. Teď se k nám dostal první sériový kousek, který jsme podrobili regulérnímu testu. Jak dopadl? Opel se totiž netají tím, že do Mokky vkládá nemalé ambice.

Hezké a prostorné

Nové malé SUV rozhodně osloví velkou řadu zákazníků, design vozu je totiž líbivý, ocení ho zejména ženy. Další plusy vůz získá za prostornou kabinu, vzadu se totiž pohodlně usadí i cestující se 185 cm. Místa je dostatek pro nohy i hlavu. Další pozitivum je, že je z Mokky velmi dobrý výhled, sedí se výš a karoserie je velmi dobře čitelná.
Ocenit s naprosto klidným svědomím můžeme i komfort sedadel, u předních sedáků bylo navíc možné prodloužit jeho délku. Vůbec, výbava tohoto exempláře byla hodně bohatá, nechybělo zde ani velmi příjemné vyhřívání volantu.

Seznam kapitol

Na pohodu v pohodě

Potlačte veškeré závodnické ambice a budete v novince Mokka spokojeni. Malé SUV je totiž předurčeno k pohodovému cestování na krátké i delší vzdálenosti. Na dálnici oceníte dobré odhlučnění, ve městě zase snadnou ovladatelnost. Mokka stojí na bázi Corsy, vpředu tedy spoléhá na klasické vzpěry pseudo McPherson a vzadu na jednoduché zavěšení s torzně poddajnou příčkou.
Čeho jsme si však všimli, je určitá uskákanost při přejezdech příčných nerovností (kratší rozvor) a horší držení stopy na dálnici (zřejmě menším závlekem přední nápravy nebo zbytečnou strmostí řízení kolem středové polohy).
V zatáčkách se Mokka naklání v mezích normy a chová se, až překvapivě neutrálně. Hodně tomu pomáhá sofistikovaný pohon čtyř kol, který při příčném zrychlení pošle až 50 % hnací síly na zadní kola. Jde o stejný pohon, který využívá i větší Antara. Čtyřkolku jsme ocenili i při první sněhové nadílce, připojuje se opravdu rychle.

Seznam kapitol

Nejede a chce moc

Motor 1.4 T s výkonem 103 kW známe již z dřívějška, už několikrát jsme tedy psali, že jeho největší slabinou je absence přímého vstřiku. Kvůli tomu nevyniká hospodárností, my jsme teď jezdili v průměru za 8,7 l. Ve městě je těžké dostat se pod deset.
Čtrnáctka nás tentokrát nenadchla ani dynamikou, negativní roli zde sehrály pasivní odpory pohonu všech kol a vyšší karoserie. Pokud chcete jet svižněji, musíte mít pedál neustále u podlahy a navíc počítejte s častějším řazením. Kvalty jsou totiž opravdu dlouhé. Samotný chod šestistupňového manuálu chválíme, je přesný a hladký.

Seznam kapitol

Jednostranný pohled

Pokud se na testovanou Mokku díváme pouze našima očima, tedy pohledem technických nadšenců, kteří dokážou poznat a ocenit, co auto umí a kde má slabiny, pak jde bohužel o slušný propadák. Každá věc, stejně jako mince, má však dvě strany.
Můžeme se na tuhle Mokku podívat i krásnými kukadly mladé maminky, která ráno vozí svoji ratolest do školky. Ano, jí může tahle Mokka připadat naprosto dokonalá. Ona ocení slušivý design, bohatou výbavu a velkou bezpečnost. Strpět bude muset pouze manželovy nářky, jak on bude muset často tankovat. V redakci jsme tedy zajedno. Tahle verze nás moc nenadchla, autu však slibujeme, že mu dáme druhou šanci. Už teď se tedy těšíme na verzi 1.6 nebo diesel 1.7. Tušíme, že to bude lepší...               

Seznam kapitol
+
vyspělý pohon všech kol
tuhá karoserie
slušivý design
prostornost kabiny
odkládací plochy
bohatá výbava včetně vyhřívání volantu
základní cena
-
dlouhé převody
lenost motoru
spotřeba paliva
množství tlačítek na středovém panelu





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: