Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Lexus RX 450h F Sport - Velmi dobře, jen jinak

Test

Zákazník by snad v dnešní záplavě SUV mohl hledat něco jiného, originálnějšího. A zrovna takovému můžeme spolehlivý a velmi pohodlný Lexus RX doporučit. Bude totéž platit pro hybridní model s výbavou F Sport?

Autor:Adam ŠrámekFoto:

Lexus RX se stal v roce 2005 prvním produkčním prémiovým hybridním vozem, a to v okamžiku, kdy se objevila verze RX 400h s benzinovým šestiválcem 3.3 (155 kW), kterému pomáhaly v roztáčení kol 2 elektromotory. Jeden z nich se podílel na pohonu přední nápravy, druhý obhospodařoval samostatně při potřebě svižnější akcelerace nápravu zadní. Od té doby ale Lexus (resp.  Toyota) ve vývoji hybridů pokročil a dnes už má na svědomí celé  portfolio hybridních modelů. CT 200h, GS 450h, LS 600h a aktuálně právě také RX 450h.
Když budete mezi prémiovými vozy dnešního segmentu SUV hledat full-hybrid, pak bude nejlepší volbou opět RX (3. generace). Tentokrát už model 450h s objemnějším a silnějším 3,5litrovým šestiválcem (183 kW), který spolu s novým invertorem posílil jinak výrazně nezměněnou hybridní soustavu (z 200 na 220 kW). V souvislosti s větší karoserií poslední generace je tím však také kompenzován nárůst hmotnosti (+ 70 kg). Ve výsledku je poslední hybrid s dynamikou na stejné úrovni, jenomže nyní je ještě úspornější a navíc prostornější.

Agresivnější je hezčí

Kdo by snad Lexus RX vnímal jako příliš oblé auto, s nímž nemá žádné ambice na jízdu v terénu, ten dostává po lehkém faceliftu možnost objednat výbavu F Sport. Ta se v čele s „ostřejší“ vřetenovitou maskou chladiče a atraktivními 19palcovými koly podepsala na daleko atraktivnějším zevnějšku.
Interiér příznačný kvalitními a na dotek příjemnými materiály je v případě
F Sport obohacen o skvělý volant, vrtané sportovní pedály nebo kožené čalounění s perforováním. Příjemným doplňkem navíc budiž stříbrné ozdobné prvky nebo páka převodovky s taktéž perforovaným koženým povrchem.

Seznam kapitol

Sport spíše jen v názvu

Lexus RX nikdy nebyl vozem pro nadšence do sportovní jízdy, nýbrž spolehlivým pohodlným přepravníkem početné posádky v komfortu hodném limuzín nejvyšší třídy. A nic na tom nezmění ani o něco tužší, byť stále adaptivní tlumiče. Ty spíše ubírají na plavnosti vozu při jízdě po nekvalitních cestách. Neznamená to, že by RX nezvládalo rychlou jízdu v zatáčce, ale ochotnější změnu směru a menší náklony se naučily lépe zvládat modely konkurence. Částečně je to jistě dáno příčně uloženým motorem a vůbec citelněji těžší přídí. Od vyloženě nedotáčivého smyku ale bezpečně zachraňuje nevypínatelná stabilizace. Na dálnici ovšem RX v táhlých zatáčkách pěkně sedí.

Seznam kapitol

Hybrid na první místo

RX je zkrátka tím, čím má být. Vysoce komfortním prestižním přepravníkem pro celou rodinu, který nabídne dostatek místa a přidá i dobře využitelný zavazadelník. V oblasti odhlučení dominuje, a to navzdory vyšší stavbě karoserie. Tak měkká a příjemná sedadla byste také jinde hledali marně. Nenucenost a ladnost pohybu v přímce poskytne hybridní verze 450h bez ztráty kytičky a kytičky může také šetřit nízkou spotřebou a na kategorii SUV rekordními emisemi.
Ve městě se s ní dá bez problémů jezdit do 8 litrů a při dálniční 130ce pak za 9,5 l.
Pokud si budete se soustavou hrát, používat mód ECO a ne Sport, pak se můžete dočkat ještě nižších hodnot. Na dálnici se pak výhoda nízké spotřeby vytrácí úměrně se zvyšující se rychlostí, ale to je u hybridů normální. Kouzlem je, že vás Lexus RX ani nenutí jezdit rychle. Značně se na tom podílí zmiňovaná technika, převodovka CVT a budík ukazující využití potenciálu hybridní soustavy (zobrazuje i rekuperaci, která je díky dvojici elektromotorů/generátorů energie velmi výrazná). Za audio-soustavu Mark Levinson (25 000 Kč) a solidní výbavu bez nutnosti připlácet mu ale odpustíte i těch pár chybiček.        

Seznam kapitol
+
vnitřní prostor
kvalita zpracování
odhlučnění
pohodlí
sedadla
spotřeba ve městě
designové prvky paketu F Sport
výhled z vozu
bohatá výbava
originalita
-
sportovní tlumiče F Sport
bez sportovnějších ambicí
na dálnici se výhoda hybridu ztrácí
převodovka CVT při rychlé jízdě





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: