Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Volvo XC60 D5 R-Design - Legální doping

Test

Tohle auto jsme přece již testovali? Ano, do redakce nám zavítalo úplně to samé Volvo XC60. Před cestou však prošlo továrním tuningem Polestar, který přijde na příznivých 25 990 korun. Stojí za to?

Autor:AutohitFoto:

Volvu XC60 se na českém trhu celkem daří. My z letního testu už také víme proč, všechny silné stránky vám zopakujeme a navíc přidáme hodnocení tuningu Polestar.
S celkovou délkou 4627 mm působí XC60 celkem kompaktním dojmem, vnější design si celkově dovolujeme označit za velmi povedený.
Hodně se nám zamlouvá příď s typickou maskou a nápadnými světlomety. Vzadu poutají pozornost typická protažená koncová světla, sportovní paket R-Design k tomu přidává například i efektní lemy prahů.
Paket R-Design poznáte například podle matného kovového provedení mřížky chladiče s logem R-Design nebo podle dalších detailů v barvě hliníku, například krytů zrcátek. Všem zájemcům o tenhle model jej doporučujeme. Autu moc sluší. 

Kvalita a prostor


Uvnitř najdete například dvoubarevné kožené čalounění, když už jsme u sedadel, oceňujeme jejich komfort, byť upřednostňujeme mírně tvrdší výplň. Lepší by mohla být i boční opora. Prostoru je v kabině dostatek, čtyři dospěláci si v XC60 budou hezky lebedit.
Pěkný pohled skýtá i nakouknutí do zavazadlového prostoru, který
v klasické konfiguraci nabízí 495 litrů. Pochválit zde musíme nízko položenou nákladovou hranu a snadné sklopení zadních sedadel do úplné roviny.
V kabině Volva XC60 nám nejvíce vadí přemíra tlačítek na vzdušné středové konzole. Složitější se někomu může zdát i ovládání bezpečnostních systémů, kterými je XC60 doslova prošpikována, vše je však otázka zvyku. Ze systémů můžeme zmínit například varování před kolizí s autem před vámi, hlídání jízdního pruhu nebo nouzové brzdění při nečekaném vstupu chodce do vozovky.
Kladné body XC60 sbírá i za kvalitu použitých materiálů a přesnost dílenského zpracování, velmi mile nás překvapil slušný výhled do všech stran.    


Více síly od polestaru
O pohon všech čtyř kol se tenkrát v létě staral vznětový pětiválec D5 s výkonem 158 kW a točivým momentem 440 N.m. Díky továrnímu tuningu Polestar měl tentokrát 169 kW a 470 N.m.
I díky dvojici turbodmychadel nastupuje velmi razantně již od 1700 min-1. Naladění motoru je takové, že nemá smysl motor vytáčet nad 4000 min-1. Líbil se nám zvuk pětiválce, kombinovaná spotřeba 7,0 l nás také neurazila.
Systém Start/Stop nemáme příliš v oblibě, většinou jej vypínáme, zde však motor „naskakoval“ rychle. Určitá výtka tedy směřuje pouze k šestistupňovému manuálu, jehož chod by mohl být o něco hladší.

Seznam kapitol

Nadváha nevadí

Hodně nás zajímalo, jak si XC60 povede na silnici. Přece jen, pohotovostní hmotnost 1815 kg nenastiňuje růžové vyhlídky. Těžkotonážník však jezdí velmi dobře. V zatáčkách se naklání jen minimálně a přitom solidně žehlí většinu nerovností.
Nedotáčivost je minimální, zjistili jsme, že tohle SUV se velmi dobře ovládá, k čemuž jistě přispívá optimálně nastavené řízení. Pohodlí panuje na všech typech a délkách cest. Zabrousili jsme i do lehčího terénu, zde jsme ocenili světlou výšku 230 mm.

Seznam kapitol

Rozmach brzdí cena

Upřímně říkáme, že testované Volvo XC60 D5 AWD s tuningem Polestar je autem bez větší chyby. Navíc chválíme velmi bohatou výbavu a takřka bezkonkurenční bezpečnost.
Jediný zádrhel tedy vidíme ve vyšší ceně. Ano, Volvo se škatulkuje mezi prémiové značky, být však cena o nějakých 150 až 200 tisíc korun nižší, XC60 bychom na silnici vídali ještě víc. Kdo však dle nás vyšší částku vydá, litovat rozhodně nebude.

Seznam kapitol
+
živý a celkem úsporný motor
zvuk
prostornost kabiny
výbava R-Design
odhlučnění
bezpečnostní systémy
ovladatelnost vozu
podvozek
příplatek za tuning Polestar
-
hmotnost vozu
grafika navigace
složitější ovládání elektronických systémů





Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: