Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Renault Mégane R.S. 2.0 16V RS 265 - Špička mezi předokolkami

Test

Subaru WRX STI mám ještě v živé paměti. Že by mi ale podobný zážitek zprostředkoval vůz francouzského výrobce? To jsem vážně nečekal! Mégane R.S. s tužším podvozkem Cup byl pro mě velmi příjemným překvapením.

Autor:AutohitFoto:

Že dneska Renault umí postavit takové auto, jako je Mégane R.S., se mi ani nechtělo věřit. Ale musel jsem uznat, že je to opravdu mistrovský počin, zejména v posledním, nejsilnějším vydání. Lidé z divize Renaultsport odvedli skvělou práci.
Exteriér vozu mě sice při pohledu na příď a boky příliš nezaujal, ale zezadu se mi nejostřejší verze s centrální koncovkou výfuku v černo-červeném provedení moc líbí. Po nástupu do parádních sedadel Recaro jsem však na nedostatky zevnějšku pomalu začal zapomínat. Uvnitř mě kromě sedadel, kterým nemám co vytknout, zaujaly také karbonové dekory a volant ideálního tvaru s naznačením středové polohy. Až na detaily, jako jsou třeba žluté pásy (zevnějšek ctí přece jiné barvy) nebo absence osvětlení kosmetických zrcátek (kvůli tomu by ke mně ani nenastoupila žádná žena), mě tu nic neruší.

Příjemné pracoviště

Při rozjezdu registruji tužší chod spojkového pedálu. To je možná na vůz, se kterým se prý dá jezdit každodenně, až moc. Manuální šestikvalt, který mi kluci v redakci prezentovali jako gumový, mi ale vůbec špatný nepřišel. Řazení má sice dost hladký chod, ale jeho kulisa je dobře vymezena. Navíc i krátké převody u nejnižších rychlostních stupňů mi při rychlé jízdě vyhovovaly. Dvoulitrový čtyřválec na mě při prvním ostřejším prošlápnutí plynu působil jako atmosféricky plněný, navzdory osazení turbodmychadlem se totiž chová nečekaně dobře.
Reakce na sešlápnutí plnu je parádní, zejména v režimu ESP Sport, kdy vás stabilizace střeží o něco méně, výrazně se ale změní mapa řídicí jednotky. Do motoru pak teče víc benzinu, turbo pracuje s vyšším tlakem, volnoběh vzroste a reakce na plyn je brysknější. R.S. se zkrátka stiskem tlačítka promění v agresora. K omezovači letí motor s neuvěřitelnou chutí, vyznačuje se ale mohutným zátahem už od nějakých 3000 otáček a ten zvuk, který vyluzuje sání a motor, spolu s tóny vycházejícími z výfuku s občasným zaprskáním, to se k jinému autu snad ani nedá přiřadit. A v omezovači si pěkně pocuká. Jako by ten motor stavěli na závody, má totiž ryze závodní srdce!

Seznam kapitol

Verze cup je pro řidiče

Výkon 195 kW (265 koní) a točivý moment 360 N.m v širokém rozmezí je zde znát, zrychlení nepolevuje ani nad 200 km/h. Rovinky tedy ztrestá R.S. velmi rychle a před zatáčkou vypomůžou s razantní decelerací velice účinná a dobře dávkovatelná Bremba. Chvíli jsem si musel zvykat jen na s přibývající rychlostí stále tužší řízení, což měl na svědomí elektrický omezovač s variabilním účinkem. Příplatkový podvozek Cup se samosvorným diferenciálem na přední nápravě a zmíněnými brzdami Brembo (příplatek 40 000 Kč) staví tenhle vůz do role společníka pro ničím neředěnou zábavu. Na každodenní ježdění je dost tuhý, přesto překvapivě dobře funguje na nerovnostech, a to i s 19palcovými koly a torzní příčkou vzadu. Vůbec bych se nebál s ním jezdit například amatérské závody do vrchu.

Seznam kapitol

Best of hot hatch

V zatáčce Mégane R.S. Cup vezme zkušeného pilota na limity, které běžný řidič nemůže v normálním voze ani okusit. Přilnavost pneumatik Potenza RE050A je dechberoucí a vy cítíte, jak moc vám samosvor pomáhá vykružovat zákruty.
S předním pohonem budete těžko hledat rychlejší nářadí. Nedotáčivost se nedostavuje ani v extrémním tempu, spíše se připravte na přetáčivost. Záď krásně v zatáčce následuje poháněnou nápravu. A Mégane díky důmyslnému zavěšení vpředu ani netahá za volant!
R.S. si při rychlé jízdě před zatáčkou říká o podřazování s meziplynem, a tak bych ocenil snad jen lepší rozložení pedálů. Plyn se mi vůči brzdovému pedálu zdál až moc zapadlý. Hmotnost Méganu je mi ovšem sympatická. Vždyť 1387 kilogramů už dneska překonávají i auta nižších kategorií.

Seznam kapitol

Moc dobrý celek

Rychlejší a agresivnější hot hatch se závodními geny hledáte marně. Daní je jen vysoká spotřeba paliva (10–22 l/100 km), jezdit s ním pomalu se ale skoro nedá. Levný není, litovat však nebudete.

Seznam kapitol
+
téměř závodní motor s parádním zvukem
nezdolný podvozek
samosvorný diferenciál
hmotnost
sedadla Recaro
volant
režim ESP Sport
citlivé řízení
-
není na každodenní ježdění
příliš zapadlý plynový pedál
nedá se s ním jezdit pomalu
vyšší spotřeba paliva
až moc baculatý design





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: