Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Honda Accord 2.2 i-DTEC Type-S - Neprávem opomíjený

Test

Accord je alternativou pro ty, kterým Mondeo či Passat přijdou příliš tuctové a vozy francouszké provenience odmítají. Za vyšší cenu nabídne nejen neotřelost, nýbrž i vskutku fantastické svezení.

Autor:AutohitFoto:

Dnes hrají japonské vozy střední třídy v Evropě pouze okrajovou roli. Přitom tomu tak ještě před 10 lety nebývalo. Zejména v 90. letech se Hondě dařilo Accordy normálně prodávat. Bohužel to jasně ukazuje, kam se svět s automobily řítí. V dobách, kdy vládne neoficiální cenová válka, tlačící ceny aut na hranici rentability, může těžko po konstrukční stránce sofistikovaný a tomu i úměrně drahý sedan střední třídy nějak výrazněji zamíchat žebříčky prodejů aut. Snad i proto to bude s Accordem v Evropě na štíru. Dle dobře informovaných zdrojů totiž není vůbec jisté, zda se dočkáme nástupce.

Proč stojí více

Základní cena Accordu se zážehovým dvoulitrem je dnes 574 000 Kč. To je v porovnání s konkurencí o nějakých 100 000 Kč více. Jedním z důvodů může být fakt, že už od dob minulé generace se Accord i pro evropský trh vyrábí v Japonsku. Jinak tomu bylo v 90. letech. Tehdy se právě z výše zmíněných důvodů začal Accord 5. a poté i 6. generace vyrábět na starém kontinentě, konkrétně v britském Swindonu. Tehdy ovšem byly i další okolnosti, třeba příbuznost 5. generace s Roverem 600, jak si možná ještě někdo z vás vzpomene.   

Seznam kapitol

Pouze výbava

Type-S u Hondy neznamená to, co třeba GTI u VW, ST u Fordu či OPC u Opelu. Toto u Hondy plní Type-R. Jde pouze o jakousi sportovnější výbavu. V čem plnění tohoto dnes populárního slova spočívá? Tak třeba v hliníkových pedálech, čalounění v kombinaci látka/kůže či zvenku fešná 18palcová kola s pneu 234/45. Jiné verze Accordů mají nanejvýš 17 či 16.
Jak je u Hondy zvykem, s individualizací to zrovna nepřehání, takže jediné, co lze objednat navíc, je originální navigace za tučných 40 000 Kč. Vše ostatní je v sérii. To také do jisté míry vyvažuje poněkud vyšší cenu vozu. Úplně stejně stojí výbava Executive, která ale disponuje třeba elektricky stavitelným  sedadlem řidiče s pamětí. To S-Type mít nemůže, pouze vyhřívání ve dvou úrovních výkonu. Nutno podotknout, že ani v tom vyšším se ze sedadla roztopená pec nestane, a to ani po delší jízdě. Náběh topného účinku je tak nezvykle vlažný. Zkušenosti s jinými Hondami (Legend, Civic) ale ukazují, že to u Hondy prostě tak je. Podobně palubní počítač se množstvím funkcí zrovna nepředal.

Seznam kapitol

Co dokáže lichoběžník

Lichoběžníková náprava vpředu je dnes již pomalu, ale jistě na vymření. Stále méně aut disponuje tímto kinematicky propracovaným zavěšením. Jeho předností je posunutí osy rejdu blíže k ose symet-rie kola, čímž dojde ke zkrácení ramene interferenční síly, což se dohromady projevuje rušivými vlivy v řízení známými jako torquesteer. Volant v Accordu tak jde vzhledem k přednímu pohonu až nezvykle plynule, podobně jako u vozů s pohonem zadních kol. Samotné řízení je citlivé tak akorát, přechod do smyku ve volantu poznáte a stejně tak vám na nerovnostech masíruje ruce. Na druhou stranu, při přejetí příčné spáry v zatáčce vám nevylétne z ruky jako u některých jiných aut. A právě v tomhle leží ta největší přednost tohoto typu zavěšení.
Se zhruba 2,5 otáčky volantu mezi dorazy je řízení opravdu strmé, bohužel na úkor rejdu, který je opravdu malý, zřejmě i vinou použitých kol. Kolem střední polohy je volant mírně netečný. Stačí jej však trochu natočit a vůz začne zatáčet asi tak, jako když zabodnete pádlo u lodi, jež se kolem něj pak otočí. Je to klišé, ale prostě to tak je. A čím jedete rychleji, tím je ochota zatáčet lepší. Přesně tak by to mělo být. I přes 18palcová kola byla jízda až neskutečně komfortní, sladění pér a tlumičů, stará bolest japonských aut, se tady povedla opravdu na výbornou. Podobně odhlučnění podvozku bylo zdařilé. Zde se jasně projevuje použití velkých pomocných rámů vpředu a vzadu.
Motor, jenž je druhou generací agregátů řady N (N22B), byl tichý a kultivovaný. S častými studenými starty si dle počítače řekl o zhruba 7 l na 100 km. Zbývá dodat, že díky hliníkovému bloku se jednotka velmi rychle ohřívá, takže již po pár minutách fouká z výdechů teplý vzduch. Tradičně delikátní bylo řazení. Tak lehké a přesné, jak bývá u Hondy zvykem.
Snad jen ta spojka by mohla mít o něco delší záběrové pásmo. Takhle jsem si totiž občas připadal jako žák autoškoly. To je ale snad jediná výtka k jinak skvostnému celku.

Seznam kapitol
+
vynikající jízdní vlastnosti
ovladatelnost/jízda
poctivé a velmi zpracování
přesné a citlivé řízení
pozice za volantem
vynikající řazení
pozice za volantem
kultivovaný a silný motor
vzhled
technický hardware
-
malý rejd
tvar zavazadelníku
vyšší cena
chybějí nám tu některé prvky výbavy (například navigace)





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: