Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Mercedes A 250 Sport - Hvězda září jasně

Test

Máme tu nový Mercedes třídy A. A když už, tak rovnou jeho dočasně vrcholné provedení A 250 Sport. Časem se totiž dočkáme i superostrého AMG.

Autor:AutohitFoto:

Mercedes A patří k nejhezčím autům současnosti. Dobře víte, že se nám líbil již na prvních fotkách, v reálu je však ještě hezčí. Líbí se nám mix sportovních a luxusních proporcí. Hlavně se nám zamlouvá, že už se konečně nejedná o nehezkou vysokou krabici.

Úžasná pozice

První, co musíme vypíchnout, je dokonalá pozice za volantem a úžasná sedadla s integrovanými opěrkami hlavy. Počítejte s horším výhledem šikmo vzad, jinak máte výtečný přehled, karoserie je navíc velmi dobře čitelná.
Líbí se nám i kruhové výdechy ventilace a celková koncepce velmi kvalitně zpracované palubky. Výhradu máme pouze směrem k velkému displeji, který je hodně vytrčený. Rozhraní Comand je ale tradičně brilantní. Zcela v pořádku je i prostornost vozu, čtyři cestující áčko pojme úplně pohodlně.

Seznam kapitol

Dynamika nechybí

Pod kapotou se ukrývá nový přeplňovaný dvoulitr (M270), který znáte detailně z minulého čísla. Výkon 155 kW a točivý moment 350 N.m předurčují áčko ke sportovním výkonům, stovku zvládá například za 6,6 s. Skutečnost je však taková, že o sportování však můžeme hovořit pouze v rovném směru. V zatáčkách se totiž tahle novinka necítí úplně nejlépe, tedy pokud hovoříme o sportovní jízdě.
A tu minimálně výkon motoru a design vozu slibují. Áčko však i přes nižší těžiště působí v rychlých zatáčkách trochu nemotorně a je hůř ovladatelné. Škoda. A navíc nejde vypnout stabilizaci a brzdy poměrně rychle vadnou.
Stačí však trochu zvolnit a auto se mění v naprosto dokonalý dopravní prostředek, který hýčká komfortem (a to stojí na efektních osmnáctkách), tichostí a dokonalou jistotou. Ostatně jako každý Mercedes. Vraťme se na chvilku ještě k motoru, ten zabírá již od 1300 min-1, kolem 2000 min-1 citelně přidá a nad hranicí 3500 min-1
nabírá ještě druhý dech. Je výtečně odhlučněný a mimořádně pružný. Být spotřeba nižší, vynášíme nový čtyřválec do nebe. Při běžné jízdě, kdy občas dupnete na plyn a někoho předjedete s grácií hodnou nového áčka, si totiž řekl v průměru o devět litrů. Výrobce udává v kombinaci 6,4 l, vyzkoušeli jsme si, že se to opravdu dá. Musíte být však obrnění trpělivostí a hodně spoléhat na tempomat.
Určitým zklamáním pro nás byl prostředník přenosu hnací síly na přední kola. Ne že by dvouspojka 7G-DCT pracovala špatně, to rozhodně ne, ale této verzi by víc slušel manuál. Hodně jsme tedy využívali alespoň pádla pod volantem.Ten se mimochodem velmi dobře drží, chválíme i nastavení posilovače, který klade přirozený odpor, citlivé je i kolem středové polohy, ve vyšších rychlostech však může být pro někoho možná až příliš tuhé.

Seznam kapitol

Autu rozumíme

Chápeme smysl tohoto vozu. Mercedes chce oslovit co možná nejširší skupinu, ostřejší naladění by tyto plány zhatilo. Závodníci ať si počkají na AMG. Tohle áčko je stylové, komfortní a hýčká posádku. Ve výbavě najdeme prakticky vše včetně hlídače únavy nebo asistent prevence před kolizí. V našich očích se tak áčko dostává na přední příčky kompaktů. Zejména vzhledem.

Seznam kapitol
+
povedený design a image značky
cestovní komfort
kvalitní kabina
běžná jízda
dynamika motoru
výtečná sedadla
bohatá výbava
-
nevypínatelné ESP
ostrá jízda v zatáčkách
spojení výhradně s automatem
vadnoucí brzdy při ostré jízdě





Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: