Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

BMW 125d - Vskutku impozantní celek

Test

Poslední jednička od BMW rozhodně není dokonalá, ale verze 125d s M Paketem patří na absolutní vrchol třídy kompaktních vozů. Minimálně tím, jak dokonale dokáže skloubit protichůdné požadavky. S naftou!!!

Autor:AutohitFoto:

Řada 1, jakož i další nové vozy mnichovské stáje vzbuzují u veřejnosti i nás novinářské obce rozporuplné reakce. Ovšem stává se už pomalu pravidlem, že každá motorizace má u BMW svůj specifický charakter a celkový projev vozu se pak v závislosti na technické výbavě může dost výrazně lišit. Říkat tedy obecně, že jednička není dobrá, nebo že je dokonce špatná, by bylo asi tak moudré jako dráždit hada bosou nohou. V tomto názoru nás utvrdila vrcholná turbodieselová verze 125d, která dorazila zatím v nejatraktivnějším kabátu s velmi ambiciózní cenou. 

M paket se vážně povedl

Každému se líbí něco jiného, ale tenhle vůz potřeboval M Paket jako sůl. Řeknete si, že 60 500 Kč je dost, ale tahle investice přidá na šarmu a hlavně na skvělé výbavě. Velká přední světla konečně dostala smysl v kombinaci s agresivnějším sportovnějším nárazníkem a stylová 18palcová kola dodala jedničce pěkně rozkročený postoj. Celé to korunuje pro BMW typický modrý lak. Testovací mula navíc vypadá ve skutečnosti lépe než na fotkách. To samé platí pro domodra laděný interiér.
Na účelově poskládanou, byť stísněnější kabinu nejmenšího zástupce značky jsme si už zvykli. V testovaném provedení zdobená M Paketem je ještě přitažlivější a nemusíte být ani sportovně zaměření, aby vás nadchla bezchybná sportovní sedadla zastávající také roli velmi pohodlných společníků na dlouhých cestách, M volant s věncem ideální tloušťky nebo do ruky přesně padnoucí řadička. Posledním, co jedničku hodně změní v dobrém slova smyslu, je „emkový“ podvozek s adaptivními tlumiči a zesílené brzdy
v celkové hodnotě 35 500 Kč.

Seznam kapitol

Charakterní spořílek

BMW řady 1 je posledním zástupcem svého segmentu využívajícím klasické koncepce. Čtyřválcový podélně uložený 2litrový turbodiesel s dvojicí turbodmychadel zde pohání kola zadní víceprvkové nápravy a k naší radosti využívá manuální převodovky (automat lze objednat). Nejsilnější naftový motor jsme zatím zkoušeli v X1, ale tady je díky 1465 kg hmotnosti a kompaktnější karoserii s nižším aerodynamickým odporem ještě výraznějším stavebním kamenem charakteru. Hodnoty 160 kW a 450! N.m byste spíše přisuzovali o třetinu objemnějšímu 6válci.
Malému vozu uděluje jednotka s dvojicí nestejně velkých turbodmychadel dechberoucí dynamiku a nezdolnou pružnost, za což mu odpustíte i o něco hlasitější projev. Náhrada za poněkud drsnou 123d je vážně mnohem lepší. Je sametovější, táhne lineárně a navzdory tomu, že spaluje naftu, má opravdový charakter. Probouzí se již od 1500 otáček a „nezdechne“ překvapivě ani za hranicí 5000! Dokonce se nám podařilo na pružné zrychlení z 50–180 km/h zdolat i BMW X6 40d s 225 kW/600 N.m! Počkejte, bavíme se ale o voze, s nímž ovšem můžete také vyhrávat ecorally, jelikož si v extrémním tempu nevezme více než 10 l, při svižném nějakých 7 litrů a při poklidné jízdě se dostanete i pod 4litrovou hranici! Náš průměr? Velmi efektivních 4,8 l!

Seznam kapitol

Kouzlo Univerzálnosti

Samotná jízda je pohlazením na duši. Podvozek dokáže překvapivě vyhladit silnici i na velkých pneumatikách run-flat (i mimo režim Comfort) a zároveň poskytuje hravé a sportovní chování. 125d sice při rychlé jízdě preferuje čistou stopu, ale k hození zádě se nenechá dlouho provokovat. Škoda jen, že se s vypnutou stabilizací přepnou tlumiče do měkčího režimu.
Přilnavosti má jednička v každé situaci na rozdávání a nevadí jí ani těžší motor v přídi. Byť už její řízení ztratilo cit, nepřišlo rozhodně o přesnost a ten manuální šestikvalt je vzpomínkou na starší BMW. Přesně vymezené dráhy, ideální tuhost... Přidejte k tomu ještě dobře dávkovatelné brzdy. Máte?

Seznam kapitol

Jediný problém... Cena

125d se zdá býti extrémně zdařilá a bude těšit i řidiče, kteří nezdolávají okresky
v rekordních časech, ale i ty, co preferují benzinový motor. Na dlouhých cestách se totiž jednička chová stejně jako manažerská trojka. Co se týče zábavy, je perfektní, 1,2 milionu je ale hodně. 

Seznam kapitol
+
brilantní podvozek zvládá sport i pohodlí
charakterní silný a rekordně úsporný turbodiesel
klasická koncepce
M Paket
řízení
příplatkové brzdy
řazení
sedadla
materiály
vzhled
-
stísněnější interiér
příplatky za samozřejmosti
konečná cena





Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: