Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Audi A3 Ambition 1.4 TFSI 90 kW - Konečně v plné síle

Test

Autor:AutohitFoto:

Ingolstadt potřeboval novou A3 jako sůl, jelikož ta minulá (vyráběná od roku 2003) už nebezpečně rychle stárne. Ale dočkali jsme se. Na test tady máme do budoucna hojně vyhledávanou motorizaci 1.4 TFSI s nižším výkonem
90 kW a cenovkou těsně pod hranicí 600 tisíc. Automobilka se 4 kruhy ve znaku
u nové A3 plošně snížila cenu, a tak aktuálně vychází dokonce levněji než její úhlavní rivalové. Příjemné zjištění, předchůdci se to totiž snad nikdy nepovedlo. Za cenu testovaného vozu si ale i tak koupíte o dost větší vozy. Třeba VW Passat.

Kila šla dolů

Budoucnost tkví v dnešní době, kdy je kladen hlavní důraz na bezpečnost, ve snižování hmotnosti. A Audi se s á-trojkou vydalo správnou cestou. Třetí generace je s téměř shodnými rozměry a mezigeneračně tužší karoserií v průměru o 80 kg lehčí než předchůdce. Pod vyšší tuhostí se podepisují vysokopevnostní oceli, oceli tvářené za tepla a hmotnost zase shazují v hojné míře využívané hliníkové díly, nové motory a ostatní lehčí komponenty.
Modulární platforma koncernu Volkswagen, kterou A3 dostala jako první, zajišťuje pocitově vzdušnější a prostornější interiér. Co naplat, že se dozadu zatím leze jen kvůli třídveřové karoserii špatně. V lednu přijde varianta Sportback, která bude mít i zadní dvojici dveří. Zatím si ale posádka může vpředu užívat nárůstu 23 mm rozvoru náprav
a prostorově střízlivější palubní desky.

Seznam kapitol

Není si nač stěžovat

Ovládací skupina tlačítek multimediálního komunikačního rozhraní MMI za řadicí pákou (za 11 690 Kč bez navigace) zajistila značnou redukci počtu tlačítek a dala více prostoru těm nejvytříbenějším materiálům. Výsledek je parádní. Ničím nenarušovaná palubka je vyrobena precizně a ergonomie ovládacích prvků dosahuje úrovně bezchybnosti.
Co nenajdete v menu palubního počítače mezi budíky přes tlačítka na volantu, to skrývá výsuvný displej palubní desky (zde s menší – 5,8palcovou – úhlopříčkou a horší grafikou). Pod panelem klimatizace se ukrývají jen tlačítka volby jízdního režimu (od Efficiency po Individual), start/stop, ESP a parkovacího asistenta. Zmíněné potěší zejména ženy, které mívají problém se ve voze zorientovat. A zejména ty budou podle nás po A3 opět toužit. Sedadla druhého stupně výbavy Ambition jsou sportovní. Jejich boční vedení je akorát, prim tady ale hraje komfort a ten poskytují velmi dobrý. Pozice za volantem je bez připomínek, stejně jako výhled z vozu. Jediné, co nám zde chybí, je ruční brzda předchůdce. Před tou však dostal přednost ovladač „módní“ parkovací elektronické brzdy.
Co se rekordního 365litrového a dobře přístupného kufru týče, á-trojka je překonána jen levnějším Golfem. Doporučujeme ale připlatit 4955 Kč za dvojité dno.

Seznam kapitol

Důležité je, jak jezdí

Slovem sport Audi nikdy nešetří. V souvislosti s A3 nám však dohromady příliš nejde, jelikož tep nezrychluje. Jinak je to ovšem výborně jezdící vůz s velmi jistými a bezpečnými jízdními vlastnostmi, který k rychlé jízdě ani nenabádá. Ostatně
s 90kW motorem a až nečekaně výtečným odhlučněním, které i rychlou dálniční jízdu povýšilo na úroveň vozů vyšších tříd, snad ani sportovní ambice nemá. Elektromechanický posilovač řízení zajišťuje přesné vedení vozu zatáčkami a mění účinek v závislosti na navoleném režimu. Cit v řízení u něj ale nehledejte. A3 s pseudo McPhersonem vpředu a víceprvkovou nápravou vzadu na 17palcových kolech je i se sportovním podvozkem komfortní a nerovnosti žehlí tak, že by se mohli u konkurence učit. Jízdní projev novinky je po závěrečných soudech vskutku „dospělácký“. Pozitivně se nám jeví i přepracovaný motor 1.4 TFSI, jehož reakce na sešlápnutí plynu je díky regulaci obtoku turba rychlá a spotřeba nízká. Běžně se s ním dá jezdit i svižně do 7 litrů. Dynamikou motor rozhodně neohromí, přesto vážně nejede špatně a právě nízká hmotnost vozu je pod tím podepsána nejvýrazněji. V reálu jede A3 líp než pocitově a to samé si budete říkat, až se podíváte na tachometr.

Seznam kapitol

Velké kroky vpřed

A3 je nyní o tolik dospělejší, až máte občas dojem, že sedíte ve větší A4. Zda ale osloví vzhledem (možná už moc podobným ostatním Audi) s levnějším a o nic horším Golfem v zádech? To uvidíme.

Seznam kapitol
+
tuhá a prostorná karoserie
hmotnost
zpracování a materiály
odhlučnění
kvalita jízdy
agilita
řazení
reálná spotřeba
-
podobnost s ostatními Audi
konečná cena
levný a stejně schopný Golf





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: