Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Intense+ - Vypaluje PSA rybník

Test

V pořadí již třetí Outlander nahrazuje svého od roku 2007 vyráběného předchůdce. Ten se však stále prodává, a to pod značkami Peugeot a Citroën. Otázkou je, kdo si jej teď koupí...

Autor:AutohitFoto:

Minulý Outlander přinesl nejen větší rozměry, nýbrž poprvé i vznětový motor. Ten první, poněkud opomíjené generaci v Evropě citelně chyběl. Kdo se přes to přenesl, získal překvapivě zdařilé a hlavně skvěle jezdící SUV. S léty se pak tento vůz ukázal rovněž jako vysoce spolehlivý a odolný. Právě snaha získat odpovídající vznětový motor bylo zřejmě hlavní motto, proč se MMC spojilo v případě 2. generace Outlanderu s koncernem PSA. Jemu na oplátku vlastně poskytl vůz v té době již značně žádané třídy SUV, který v portfoliu PSA do té doby kupodivu chyběl. Vedlejším produktem spojení pak bylo získání vyspělého pohonu všech kol, který, pokud nepočítáme přestavby od Dangela, zaměřené ale dnes již výhradně na užitkové vozy, rovněž chyběl.
Nyní přichází další Outlander. Sice staví na základech předchůdce, avšak v řadě oblastí přináší novou techniku a zejména vzhled. A zatímco předchůdce byl i po představení vlastního, vysoce sofistikovaného dieselu (viz box) stále nabízen ještě s původní 2.2 od PSA (řada DW12, odlišnost byla v použité převodovce), je novinka poháněna již výhradně vlastním dieselem.

Moderní i na palubě

Mnoha japonským vozům bývá vytýkána absence nejmodernějších prvků různé výstroje, která sice jízdu jako takovou nezlepší, avšak v mnohém zpříjemňuje řidiči, a potažmo i posádce život. V tomto ohledu je Evropa dále a bohužel mnohdy i Korejci. Nová generace Outlanderu tuto slabinu maže. Patrné je to ponejvíce v kabině. V ní od druhé nejvyšší (a testované) verze Intense+ zaujme na první pohled rozhraní s dotykovou obrazovkou. Jeho součástí je nejen přípojka na USB, nýbrž i hlasové ovládání. Perličku pak představuje ozvučení od renomované společnosti Rockford Fosgate doplněné o 9 reproduktorů a také subwoofer v zavazadelníku. A skutečně to hrálo výborně. Již méně nadchlo ovládání. Třeba výpis složek z externího zdroje přes USB trval nezvykle dlouho. Také jsem za celou dobu nepřišel na to, jak audio nastavit, aby si pamatovalo, která složka, a potažmo i skladba hrála bezprostředně před vypnutím motoru a opuštěním vozu. Po opětovném spuštění začalo audio přehrávat vždy první složku v pořadí. Na obranu ale musím říci, že jsem v otázce iPodů a iPadů s trochou nadsázky 100 let za opicemi... Zmíněné rozhraní (audio) má ovládání tlačítky rovněž na volantu, jak je dnes běžné. Bohužel občas se mi při rychlých průjezdech zatáček a točení volantem stávalo, že jsem je omylem zmáčkl, takže místo hudby mě začal jinak příjemný hlas vyzývat k provedení změny režimu audia s využitím hlasového ovládání. Zmiňuji to proto, že u jiných aut se mi to nestává.
Již minulá generace nabízela praktické sedmimístné uspořádání. To je tady standardem od druhé nejvyšší, tedy testované úrovně výbavy.

Seznam kapitol

Dvě tváře řízení

Nový Otlander konečně nabízí dvousměrně stavitelný volant. Navazuje na řízení s 3,2 otáčky volantu mezi plnými rejdy a elektromechanickým posilovačem. Kolem střední polohy, a tedy při přímé jízdě vykazuje volant jen málo zpětné vazby. Stačí jej však více natočit a hned je to mnohem lepší, dalo by se říci, že skoro bez výhrad. Jednou z vlastností elektromechanických posilovačů řízení je podporovat směrovou stabilitu. To znamená, že při přímé jízdě není směr udržovaný pouze přirozenou geometrií přední nápravy (záklonem a příklonem rejdové osy), nýbrž i jistým momentem, vyvozovaným motorem posilovače. A právě tohle stojí za zmíněnou necitlivostí. Od určitého úhlu natočení již motor moment nevyvozuje, takže řízení pracuje zcela přirozeně.

Seznam kapitol

Motor opět potěšil

Opět mě potěšila pohonná jednotka. S dobře potlačeným turboefektem začíná zcela plynule táhnout už od 1300 min-1 a nijak nepolevuje až do zhruba 3200 min-1. Tomu odpovídají velmi dlouhé převody, kdy na šestku jsou při našem dálničním limitu otáčky jen těsně nad 2000 min-1. Při průměrné rychlosti mezi 50 a 60 km/h ukázal palubní počítač spotřebu 7,9 až 8,1 l na 100 km. Jen připomínám, že to bylo v režimu ECO, střídavě s 4WD ECO (přední pohon) a 4WD AUTO (pohon všech kol). Start/Stop, zde pojmenovaný AS&G, ale nefungoval vždy bezchybně, takže zůstal po většinu času vypnutý.     

Seznam kapitol
+
vynikající motor
jízdní vlastnosti
přesné řazení
7 míst
bohatá výbava bez příplatků
suprový zvuk audia
-
vzhled vyžaduje zvyk
ovládání a vlastnosti rozhraní
citlivost řízení kolem střední polohy
omezená individualizace





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: