Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Subaru XV 2.0i Executive - Muž v domácnosti

Test

Forester je snad až příliš velký, Impreza je málo rodinná, Outback už míří výš. Bude Subaru XV tím správným rodinným autem? Pravdou je, že má čím zaujmout.

Autor:AutohitFoto:

Subaru se pouští do těžkého boje. Zatímco u ikonických vozů, jako je Impreza, spočítáte konkurenci na prstech jedné ruky, u crossoverů plnících funkci rodinného auta, SUV a auta do města je doslova přetlakováno. To znamená, že zde probíhají boje především na poli ceníků, komfortních prvků výbav a nadstandardních záruk. Přitom ani v jedné z těchto oblastí Subaru nezáří.

Sázka na techniku

Subaru bojuje na své vlastní frontě. Více či méně poctivou technikou. Ta ovšem v dnešní konzumní době stále častěji přenechává své pozice takovým prvkům, jako jsou bílá střecha, třízónová klimatizace nebo bohatý síťový program v kufru. Když se budete s manželkou radit o nákupu vozu, asi se nebude ptát na uspořádání válců (i XV sází na tradiční boxer), nebo zda je čtyřkolka permanentní a symetrická nebo pouze připojitelná. Jinými slovy: Subaru investuje tam, kam na první pohled nevidíte. A sázku zatím prohrává. V září u nás Subaru prodalo jen 21 vozů XV, zatímco po Škodě Yeti (ve verzi 4x4) sáhlo 132 zákazníků.

Seznam kapitol

Asijský fešák

XV se snaží zalíbit už designem, který se opravdu povedl. Obzvláště speciální 17” kola vypadají nádherně. Vůz jsme měli ve stříbrné barvě, která trochu zapadne, dali bychom přednost ostré oranžové. Přestože XV není zvlášť vysoké, světlou výškou 220 mm patří k premiantům třídy a zajistí velmi slušnou průchodnost terénem. Naproti tomu těžiště ve výšce jen 585 mm je příslibem zábavně projížděných zatáček. Jízda vás rozhodně bude bavit – na rozbitých okreskách, na polních cestách, zkrátka všude, kde se hodně zatáčí a kde využijete trvalý pohon všech kol. Rozhodně ne na dálnici, kde se XV dobře necítí a hluk ve voze je nepříjemně vysoký. Ani do města není XV to pravé, zde jeho výhody využijete málokdy.

Seznam kapitol

Poctivá práce

Usednout za volat a najít správnou polohu, to je v XV maličkost. Chválíme množství prostoru jak na předních, tak na zadních sedačkách – ve všech směrech. I když sedačky vypadají snad až tuctově, jsou nečekaně pohodlné. V XV se zkrátka budete cítit dobře. Palubní deska sice není uměleckým kouskem, ale s ergonomií je na tom skvěle. Políček by zasloužil ten, kdo navrhoval audiosystém s navigací. Mrňavá tlačítka na dotykové obrazovce budete jen sotva trefovat.
Stačí jeden dotyk do tlačítka a boxer s kovovým zvukovým doprovodem naskočí. Nezní to příliš příjemně, i proto doporučujeme deaktivovat Start/Stop systém. Ten jednak funguje pomalu (občas zařadíte, pouštíte spojku a motor stále stojí), jednak vám bude líto motoru kvůli tomu zvuku. Rozjezd není nic pro slečinky. Cítíte, že s pohybem vpřed se roztáčí mnohem více soukolí než u běžného auta. Poté už řadíte 2 a 5. Proč ne 3? Kvůli nepřesné řadicí páce se to vždycky nepovede. Tohle by si automobilka sázející na prvotřídní techniku mohla odpustit. 110kW motor je sice výkonnostním vrcholem nabídky, odladěný podvozek by však snesl i o polovinu více. Brzdou provozu nebudete, ale díky zrychlení na stovku za 10,5 sekundy hrozí, že právě třeba Škoda Yeti dokáže XV ukázat záda. Chválíme lineární růst výkonu od volnoběhu až do 6500, kde razantně nastoupí omezovač. Na druhý i třetí rychlostní stupeň si s XV užijete hodně zábavy. Líbí se nám, že (vypínatelný) stabilizační systém zasahuje až hodně pozdě, a pokud jde do úzkých, nechá nejprve nápravu na pohonu všech kol, který si s většinou řidičských prohřešků umí poradit. A co rodina? Ta si užije velmi komfortního odpružení. XV po silnici pluje velmi komfortně, srovnatelně s francouzskými SUV. Díry i nerovnosti dokáže velmi dobře odfiltrovat. Pro pořádek dodejme, že zadní nápravu tvoří dvojité lichoběžníky (double wishbone) a přední vzpěra McPherson.

Seznam kapitol

Pro koho?

Subaru XV není pro každého, kdo ale dokáže ocenit (a především využít) technické přednosti, jako jsou stálý pohon všech kol, vyšší světlá výška v kombinaci s dobrými jízdními vlastnostmi, ten s XV neprohloupí. Bydlet na horách nebo mít přístup k domu po polní cestě, tak neváháme. Až se Subaru bez potíží vyhrabe ze sněhové závěje, až pomůže vytáhnout zapadnutého souseda, až se rozjede po zledovatělé silnici, jako by se nechumelilo, až budete svištět po mokré louce, tak vás nebude trápit, že vůz nemá samostmívací zpětné zrcátko, natáčecí xenony nebo parkovací čidla. Hodí se tedy XV jako rodinné auto? Podobně jako se muž hodí do domácnosti – ne vše udělá tak hezky a elegantně, ale když dojde na vážné problémy, bude si umět poradit.

Seznam kapitol
+
trvalý symetrický pohon 4 kol
bezpečné jízdní vlastnosti
dobrá průchodnost terénem
komfortní odpružení
vnitřní prostor
neokoukaný design
-
nepřesné řazení
chybějí komfortní příplatkové prvky
malý zavazadelník
nejvýkonnější motor je trochu vláčný
za naftu příplatek 100 000 Kč
drahý je i základní model





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Cestovní endura hýbou světem. Tak jsme vyrazili vyzkoušet rovnou to nejostřejší, které je v…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: