Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Mitsubishi Lancer Sportback

Test

Od roku 2007 se vyrábí současný Mitsubishi Lancer. Pro modelový rok 2012 přichází nejen s několika vylepšeními, nýbrž i se zcela novým a hlavně pokrokovým zážehovým motorem.

Autor:AutohitFoto:

Nejprve coby klasický sedan, od podzimu 2008 také jako praktičtější pětidveřový hatchback Sportback. Jméno Lancer je v nabídce Mitsubishi tradiční modelovou řadou už od roku 1973. Pro svoji značku je tedy tím, čím je pro Toyotu Corolla či pro VW Golf. Bohužel v Evropě to mají vozy tří diamantů tradičně hodně těžké. Sice všichni znají a uznávají legendární EVO, jež vyjelo už v 10 generacích na bázi posledních čtyř generací Lanceru, avšak běžné provedení zmíněné vavříny nesdílí. Přitom po stránce vzhledu se tento vůz bude jistě mnohým líbit. Nechybí mu totiž něco, co se dnes, v dobách přísně sledované ochrany chodců, moc nevidí. Jde o typickou negativně skloněnou čelní stěnu, kterou kromě Mitsubishi proslulo také BMW. Možná si vzpomenete na Galanty či Sigmu z 90. let. V době nastupujícího kapitalismu se jich i u nás pár prodalo. Vůbec mám pocit, že se japonským značkám u nás v první dekádě nové éry dýchalo lépe. Dnes jako by lidé zapomněli na jejich typické atributy, tedy dobrou výbavu, moderní techniku a hlavně spolehlivost.
Pravda je, že to druhé již beze zbytku platit nemusí. Zejména pokud přijde řeč na výbavu či výstroj. To bohužel testovaný Lancer tak nějak i potvrzuje. Zejména v jeho kabině jsou již léta znát. Nejde o kvalitu, která je bez připomínek, jako spíše o moderní prvky výstroje. Třeba klimatizace je sice samočinná, ale jen jednozónová. Podobně volant, který se jinak skvěle drží, je stavitelný pouze výškově. Navzdory tomu je ale pozice za ním, alespoň v mém případě, bez výhrad. Délka sloupku je totiž zcela optimální a k dobrému dojmu přispívá rovněž nízká pozice sezení. A to je dnes spíše výjimka. Naprosto skvělá je pak prostornost, a to ve všech směrech.

Předlouhé převody

Cílem vývoje nového motoru bylo zejména další snížení spotřeby paliva. To se snad i podařilo. Je to zásluhou vyspělého plnění motoru, u něhož škrticí klapku nahrazuje plynule proměnný zdvih sacích ventilů, jemuž u Mitsubishi říkají New (Smart) MIVEC. Po městě jezdíte za něco mezi 8 a 9 l, mimo něj lehce přes 6 l na 100 km. Přesto si myslím, že část toho je i dílem převodů. Ty jsou bohužel snad až příliš dlouhé. Jen pro zajímavost, ve 130 km/h točí motor na „pětku“ nějakých 3300 min-1. Zatímco na dálnici při klidné jízdě je to skvělé, při potřebě rychle předjet již tolik nadšeni nebudete.

Seznam kapitol

Vynikající v zatáčkách

Pokud vás baví řídit, budete z Lanceru nadšeni. Jeho podvozek je totiž až překvapivě obratný. Lancer tak zatáčí ve vysokých rychlostech jak nějaké sportovní kupé. Díky perfektně zvolené tuhosti stabilizátorů se nakloní jen tak, jak je třeba k zajištění potřebné přilnavosti kol. Vše navíc korunuje velmi citlivé řízení. Dokonce i s velkými 18palcovými koly a pneumatikami se 45procentní výškou ku šířce je v něm cítit přechod předních kol do smyku. Díky rozumné (tedy menší) strmosti kolem střední polohy je i přenos rázů na nerovnostech, zákonitý to projev použité geometrie, stále na přijatelné úrovni. Jezdit s Lancerem na hraně je proto až neuvěřitelně snadné a hlavně strašně zábavné.

Seznam kapitol
+
ovladatelnost v kombinaci s jízdní kvalitou
citlivé řízení
úsporný motor se sportovním projevem
robustnost
spolehlivost
neotřelý vzhled
přiměřená jednoduchost
nikdo vám jej neukradne
rozvodový řetěz
skvělá prostornost
cena/hodnota
-
zbytečně dlouhé převody
šestikvalt by zlepšil dynamiku
jen výškově stavitelný volant
úroveň výstroje





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: