Toyota Prius+ Comfort - Velmi výrazné plus
Toyota použila své prověřené hybridní ústrojí, zvětšila karoserii a konečně vznikl i praktičtější Prius s přídomkem Plus. Tohle MPV je lepší, než jsme si mysleli...
Počáteční skepsi vůči „velkému Priusu“ zbořilo příjemné překvapení. Toyota si na novém Priusu+ dala záležet. Oproti Priusu je tohle 7místné MPV o 135 mm delší, o 30 mm širší a také
o 85 mm vyšší. Daleko znatelnější je však 80mm nárůst rozvoru náprav z hlediska místa pro cestující i objemu kufru.
Praktické plus
Inženýři Toyoty použili jako pohonnou jednotku léty ostřílenou soustavu spalovacího motoru 1.8 a elektromotoru (maximální výkon soustavy je 100 kW) s bezestupňovou převodovkou e-CVT. Akumulátory (Li-ion) však na rozdíl od normálního Priusu umístili dopředu pod loketní opěrku, což umožnilo naplno využít prostor ve zbývající části vozu. Do noty variability tak hraje trojice nezávislých posuvných a sklopných sedadel 2. řady,
3. řada sedadel tvořící dno zavazadelníku (jakmile ji nepotřebujete) a nakonec i do roviny sklopné sedadlo spolujezdce. Naložit pak lze předmět o délce téměř 2,7 m. Objem zavazadelníku při 5místné konfiguraci je solidních 784 l. Za velmi bohatý prostřední stupeň výbavy u Toyoty nechtějí celý svět (710 tisíc Kč) a připlácí se jen za navigaci, metalízu a prodloužení záruky. Zásadnější chyby až na detaily nemá.
Jezdí za málo a pěkně
Jinak naladěný podvozek a zkrácený stálý převod bezestupňového CVT o 6 % zajišťují, že si kromě pozice za volantem ani neuvědomíte, že jedete vlastně v MPV,
a ne v běžném Priusu. Prius+ za ním nezaostává dynamikou, ani reálnou spotřebou benzinu. Ve městě lze jezdit s využíváním EV modu kolem 4–4,5 litru, mimo něj pak za podobné hodnoty. Při dálniční stotřicítce jsme naměřili 6 litrů. Dává smysl! ◾