Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

BMW 120d 5dv.M Performance - Nápadný kousek

Test

BMW řady 1 s doplňky M Performance na silnici nepřehlédnete. Problém je, že tahle efektní „výzdoba“ není zrovna za hubičku.

Autor:AutohitFoto:

BMW řady 1 by chtěl mít asi každý motorista, kterého baví řídit. Tahle skupina lidí, nadšenců, však nechce mít tuctové auto. Proto bavorská automobilka přišla s doplňky z řady M Performance, které umožňují udělat z každé jedničky téměř unikát.
U jednotlivých fotografií v popiskách najdete ceny jednotlivých vychytávek, na testovaném voze se cena těchto šperků od M Performance vyšplhala na  297 220 Kč, dalších 264 050 Kč činily klasické prvky z příplatkové nabídky, tedy to, co u BMW tradičně kritizujeme.

Pochvala je málo

Pod přední kapotou se ukrýval vznětový dvoulitr o výkonu 130 kW. Motor N47 je v hierarchii dieselových agregátů považován za nástupce čtyřválce M47. Ten měl blok vyroben z litiny CGI, kdežto nová jednotka vsadila na hypereutektické hliníkové slitiny. Ty umožňují uplatnění technologie Alusil na vnitřních plochách válců. Díky tomu je hmotnost bloku jen 28 kg (starší vážil 45 kg). Hlava válců je též hliníková
a využívá dvojice vačkových hřídelů.  Ty jsou poháněny řetězem, a to ve dvou stupních. Přímo od klikového hřídele je nejprve řetězem poháněno vysokotlaké čerpadlo a teprve od něj vede další řetěz k vačkovému hřídeli sání. Výfukový vačkový hřídel je poháněn pomocí převodu s vymezováním vůle v ozubení. Ten se vyznačuje velmi tichým chodem. Zajímavostí motoru je i dvojice vyvažovacích hřídelů poháněných přímo od klikového hřídele pomocí ozubených převodů. Použitý Common-Rail je piezo Bosch se vstřikovacím tlakem až 200 barů.
V našem případě však motor nabídl díky Power kitu za 27 591 Kč 147 kW a točivý moment 420 N.m (běžně 380). Musíme uznat, že na silnici je zejména větší „krouťák“ znát. Motor krásně tahá již od nízkých otáček a přitom si v průměru vystačil s 5,4 l, při sportovní jízdě šel apetit „nahoru“ na 6,3 l.

Seznam kapitol

Vynikající Jízda

Slovo, které nejlépe vystihuje jízdní vlastnosti jedničkového BMW, je úžasné. Žádný jiný vůz kompaktní třídy se s ním v tomto směru nemůže rovnat. Pohon zadních kol spolu
s přesným a dostatečně strmým řízením (mohlo by být citlivější) skýtají nezapomenutelné řidičské zážitky.
Sportovní podvozek je logicky tvrději naladěn, v zatáčkách se prakticky nenaklání, umožňuje nástup pozvolna vybočující se zádě (při vyšších rychlostech nebo vypnuté dvoustupňové stabilizaci). Při normálním cestovním tempu se chová zcela neutrálně, perfektně drží zvolenou jízdní stopu. Co se jízdního komfortu týká, ten je logickou daní za perfektní jízdní vlastnosti v zatáčkovém terénu. Katastrofa to však zdaleka není!

Seznam kapitol

My máme jasno

Ceny doplňků M Performance nejsou úplně lidové, těžko vás tedy budeme přemlouvat, ať do nich „jdete“. Také máme rozum. Co však neváháme doporučit, je Power kit pro zvýšení výkonu, ten za těch 27 591 korun rozhodně stojí.              

Seznam kapitol
+
jízdní vlastnosti
použitá technika
kvalitní kabina
výkon a úspora motoru
široká nabídka doplňků
M Performance
dílenské zpracování
ergonomie
vynikající sedadla
-
méně citlivé řízení
horší komfort testovaného vozu
příplatky za samozřejmosti,ceny doplňků
M Performance





Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: