Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Volvo C70 D4 2.0L - Skandinávské nebe

Test

Cabrio střední třídy s pevnou střechou? Výběr moc bohatý není. Jednou z možností je i Volvo C70 s trochu starším rodokmenem. Stojí za úvahu?

Autor:AutohitFoto:

Puritáni budou lomit ruce: když cabrio, tak s plátěnou střechou. Protože kdo má peníze na cabrio, ten má i peníze na druhé auto určené do horšího počasí. Kdo puritán není, tomu C70 vadit nebude. Marketingová fráze Volva, že jde vlastně o dvě auta v jednom (coupé a cabrio), je do značné míry pravdivá.

S dlouhým rodokmenem

Současná generace Volva pochází z roku 2005 a každoročně přináší jen drobná vylepšení. My jsme testovali modelový rok 2013, který přináší vylepšení hlavně u designu. Kdo se podívá na auto zvenku, tomu musí poskočit srdce – ať už má Volvo střechu dole, nebo nahoře. Černá metalíza a k tomu střecha v kontrastní barvě, 18“ kola v novém designu – auto zkrátka přitáhne oko i toho, kdo autům na silnici nevěnuje pozornost. Krása!

Seznam kapitol

Jedeme v coupé

Jak je Volvo nádherné zvenku, tak zklame uvnitř. Veškeré ovládací prvky pochází právě z roku 2005 a je to na nich znát. Dvojnásob zamrzí obrovský (bez přehánění) volant, který se k charakteru vozu vůbec nehodí. Potěší aspoň prvotřídní materiály.  To, co vypadá jako hliník, tak hliníkem skutečně je, kůže je pevná a kvalitní. Velkou pochvalu si zaslouží sedadla – jsou měkká, komfortní, v kombinaci s pásy perfektně podrží i v zatáčkách. Pochválit musíme prostor pro řidiče i spolujezdce. Kéž by bylo tolik místa v autech střední třídy!
Na zadních sedadlech najdete hodně místa pro nohy, ale horší je to s místem nad hlavou. Opěrky hlavy nejsou nastavitelné, ideální budou pro osoby s výškou 170 cm. Jízda se střechou se opravdu rovná běžnému coupé. Není problém cestovat kolem 200 km/h, v autě je krásné ticho, nikde neproudí žádný vzduch, zkrátka pohoda na palubě.

Seznam kapitol

Střechu dolů

A co druhé auto? Transformace neprobíhá tak, jak bychom si představovali. Především trvá 30 sekund, což je opravdu dlouho, musíte při ní zcela stát a ještě k tomu je třeba držet tlačítko po celou dobu.  To je vskutku otravné. Ještě ke všemu je třeba stát na brzdě, takže odpadá i možnost stahovat střechu dálkovým ovládáním.
Celý proces je docela složitý – střecha je složena ze tří částí, ale i když auto už mělo docela hodně najeto, fungovala zcela bez zaváhání. O její výrobu se stará studio Pininfarina. Jezdit bez střechy doporučujeme při teplotách od 15 stupňů výše. Volvo nemá žádné speciální ofuky krku, při nižších teplotách už vám bude zima. Příjemná je cestovní rychlost do 90 km/h, pak už do auta začne hodně foukat. Ale pocit jízdy bez střechy je zkrátka skvělý.

Seznam kapitol

Jede jako tank

Nafta v cabriu? I na to jsme si už zvykli. Konkrétně se jedná o pětiválcový motor se 130 kW, který má výkonu (či spíše točivého momentu) na rozdávání. Pocitově je o dost silnější a zuřivý přenos na kola musí dost často krotit stabilizační sy-
stém DSTC. V přímce tedy C70 opravdu nadchne. Nadšení ovšem vyprchá při jízdě v zatáčce. Směrová stabilita daná těžkou konstrukcí i těžkým motorem (pohotovostní hmotnost 1740 kg!) je draze vykoupena horší ochotou zatáčet. Nepomáhá ani tak složitá víceprvková zadní náprava, jako spíše nevypínatelná stabilizace, která nastupuje velmi brzy, ale citlivě. Podvozek je nastaven na komfortní notu, i přes nízkoprofilové gumy dokáže skvěle žehlit nerovnosti – C70 je zkrátka určeno na komfortní jízdu. Tím spíše překvapí elektrohydraulický posilovač, který s vámi občas pořádně zamává – nejzřetelněji při vjetí do vyjetých kolejí. 

Seznam kapitol

Vlastní cestou

Konkurence nabídne novější vozy, více nabité technologiemi, ale to Volvo ani jeho klientelu příliš netrápí. Volvo sází na svou tradici, vysokou bezpečnost a luxusní materiály v interiéru – a to se mu daří. Že by snad přeci jen něco pro puritány?    

Seznam kapitol
+
luxusní zpracování
komfortní podvozek
pevná střecha
-
věk je na autě vidět (uvnitř)
jízdní vlastnosti neodpovídají coupé
horší rejd





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: