Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Hyundai Veloster Turbo - Zcela jiný druh. S turbem!

Test

Nevím, kam si mám tohle korejské vozidlo zařadit. Jeho design upoutá každého a neobvyklá koncepce dveří uvádí do rozpaků. Hyundai Veloster s přídomkem Turbo slibuje na papíře sportovnější svezení. Jaký je?

Autor:AutohitFoto:

Zajímavé auto ten Veloster. Při prvním kontaktu ale nevím, s čím ho mám srovnávat. Napadá mě snad jen Scirocco od VW, a to kvůli 4místnému interiéru. Hyundai u něj ale navíc přišel s netradičním řešením dveří, Veloster tak můžeme netradičně nazývat čtyř-
dveřovým hatchbackem.
Na straně řidiče je jeden velký vstupní otvor s velkými dveřmi, na straně spolujezdce jsou dveře kratší, vzadu navíc doplněné o jedny menší. Jejich hlavním úkolem je řešení složitějšího nastupování na zadní sedadla, jevu typického u 4místných kompaktních kupátek. 

Design? skvělý základ!

Už dlouho jsem nejezdil s vozem, který by u přihlížejících budil takový poprask. Vypadá totiž úplně jinak, jako by nám ho Korejci poslali z jiné planety. Hlavní podíl na jeho přitažlivosti má tedy netradiční design, ve verzi Turbo navíc umocněný agresivnějšími nárazníky a obrovskou dvojitou centrální koncovkou výfuku zvýrazněnou difuzorem. Lákadlem je i parádní matný lak, s nímž však dle návodu automobilky nesmíte do myčky.

Seznam kapitol

Lezeme dovnitř

Za volantem už mé nadšení z vnějšího vzhledu lehce opadá. Palubní deska je
z tvrdých plastů, a byť nevypadá lacině, působí na mě až moc hravě. Veloster je prý zaměřený na mladé, a tak to můžu přejít. Líbí se mi pozice za volantem i boční vedení sedadel, stejně jako plastový „podpírač“ pásu řidiče. Pedály však nejsou tak, jak bych chtěl, na meziplyny je ten plynový vůči brzdovému až příliš zapadlý. Volant samotný má celkem adekvátní rozměry a slušný tvar. Některé detaily jako třeba 4úhelníková madla na dveřích a středové konzole evokují vzpomínky na Scirocco.  Výhled dopředu je dobrý, to samé se ale nedá říci o výhledu vzad. Při parkování tak vítám přítomnost couvací kamery. 

Seznam kapitol

Jak mu šlape turbo?

Podle toho, jak Veloster vypadá, také očekávám, že pěkně pojede. Startuji tlačítkem uprostřed před řadicí pákou... Žádné drama, ticho. Spojka jde zlehka, motor
o sobě téměř nedává vědět. Řízení s variabilním elektrickým posilovačem vyžaduje zvyk. Klade až moc umělý odpor a volant se nepříjemně vrací do středové polohy.
Benzinový 4válec řady Gamma s přímým vstřikováním a proměnným časováním ventilů je přeplňován turbodmychadlem twin-scroll. Jeho výkon (137 kW) při pohledu na 1255 kg hmotnosti vypadá velmi slibně. Ve skutečnosti však jako velký silák nepůsobí a jeho zvuk není nijak vyladěný. Žádné prskání z výfuku, jadrnost, nic takového. S Velostrem motor hýbe slušně, ale ne tak, jak bych si představoval. Možná je na vině až příliš plochá křivka maxima točivého momentu (1500–4500 otáček) a dlouze zpřevodovaná, byť slušně vymezená manuální skříň. Do 200 km/h je akcelerace svižná, ale do krve vyplavující adrenalin rozhodně ne. Nakonec je ale právě motor možná tím nejlepším. V zatáčkách chybí samosvorný diferenciál nebo alespoň jeho elektronická náhražka, která by eliminovala prokluz vnitřního kola přední poháněné nápravy.

Seznam kapitol

Na sportování moc není

V extrému je Veloster Turbo navzdory tužšímu a lepšímu naladění podvozku (než u atmosférické verze) lehce nedotáčivý, přesto se nedá říct, že by byl neschopný. Stopu do určité rychlosti udrží. Přestává však „stíhat“ na roletě či rozbité silnici. Tam se ukáže největší nedostatek v podobě zadní nápravy s torzní příčkou a vlečenými rameny, auto znervózní a odskakuje. Oproti běžné verzi jsou zde výkonnější brzdy, jejich účinek i možnost dávkování mi vyhovuje. Veloster zkrátka není sportovní, a to ani s Turbem. Není to žádný hothatch, nýbrž svižný hatchback. Především pak stylovka s každodenní využitelností. Když se uklidníte, budete jezdit se spotřebou kolem 8 litrů, v tempu však počítejte i s 11 litry. Za tyhle peníze ale rozhodně nejde o letošní hit... 

Seznam kapitol
+
netradiční přitažlivý design
matný lak
přední sedadla
ergonomie
bohatá výbava
motor
brzdy
chování na kvalitním asfaltu
výhled vpřed
podpírač pásů
-
zvuk motoru
bez výraznějšího charakteru
chování na nekvalitním povrchu
absence samosvoru
tužší podvozek
bez emocí
velice ambiciózní cena





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: