Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

MB GLK 250 Bluetec 4MATIC

Test

Faceliftovaný Mercedes-Benz GLK s výkonným čtyřválcem pod kapotou dokáže budit pozornost jako mnohem luxusnější sourozenci. A věřte nám, že to nebylo pouze kvůli nápadné SPZ.

Autor:AutohitFoto:

GLK je kontroverzní auto. Jedné skupině se navýsost líbí, druhá jím opovrhuje, tedy co se designu týká. Kvalitu vozu pak oba tábory hodnotí stejně, je totiž nepopiratelná. Všichni totiž moc dobře víme, že jde o jedno z nejlepších SUV na trhu.
Auto nedávno prodělalo celkem výrazný facelift, což byl pro nás impulz přizvat je k redakčnímu testu. Hranatý zevnějšek byl zřejmě pro většinu zájemců hůře stravitelný, Mercedes se proto odhodlal k zaoblování. Zde musíme zdůraznit, že nám se hrany líbily, líbí se nám ale i nová tvář. A souhlasíme, takhle je GLK pro většinu zájemců přijatelnější. Navenek nyní působí luxusněji a reprezentativněji.

Kvalitní a jednoduchá
Výrazné novoty najdeme i v kabině. Ta se mimochodem chlubí vzhledem
k vnějším rozměrům slušným prostorem. Ano, i na zadních sedadlech se komfortně usadí dva dospěláci, dost místa je i v oblasti kolen. Skromnější objem skýtá zavazadlový prostor. V základním uspořádání nabízí podprůměrných 450 litrů. Sklápění zadních dělených opěradel je rychlé, prostor takto naroste na 1550 litrů.
Zpátky do kabiny. Palubní deska je velmi jednoduchá, přehledná a především té nejvyšší kvality. Chirurgicky přesné je dílenské zpracování, veškeré plasty jsou velmi kvalitní. Z novinek můžeme zmínit například volant, který pochází z třídy B, nebo efektní kruhové výdechy ventilace. Celkový sportovní design interiéru podtrhují stříbrný dekor a celkem výrazné chromování různých detailů.

Komfortní sedadla
Pozice za volantem je velmi příjemná, sedí se nepatrně výše a z vozu je slušný výhled. Mírně překážejí jen A-sloupky. Sedadla jsou dostatečně rozměrná
s tvrdší výplní, celkový komfort je však výtečný.
Z novinek můžeme ještě zmínit uzavíratelnou schránku mezi sedadly nebo přesun řadičky automatu na sloupek volantu. Nesmíme opomenout vyzdvihnout výtečnou přehlednost a čitelnost veškerých ukazatelů.

Motor abstinent
Modernizací prošly i pohonné jednotky. V našem případě přední kapota ukrývala nejvýkonnější čtyřválec (OM651) o objemu 2,1 l a výkonu 150 kW. Jednotka se již neznačí CDI, nýbrž AdBlue, a to z důvodu přídavku močoviny, která dělá vůz čistším, již teď plní Euro6.
Moc se nám líbily velmi kultivovaný chod, extrémní pružnost a zátah již od 1350 min-1. Síly má dostatek, takže ani s tímto 2tunovým SUV nebudete mít problém bezpečného předjíždění. Této řadě motorů byla hned po jejím uvedení vyčítána vyšší spotřeba.
Přepracováním mapy motoru ji Mercedes upravil na přijatelnou míru, teď
s faceliftem šel ještě níž. Až se nám to nechce věřit, ale v průměru jsme
s touto čtyřkolkou jezdili za 6,8 l. Mimo město při klidnějším tempu hodnota dokonce klesla na 6,6 l, ve městě počítač ukazoval 7,1 l. Ve všech případech se jedná o opravdu vynikající hodnoty.
Testovaný vůz spoléhal na pohon všech kol 4Matic, hnací sílu přenášela velmi rychlá a hladká sedmistupňová automatická převodovka 7G-Tronic Plus. Výraznější díru jsme neregistrovali ani při rychlém podřazení, chválíme možnost řazení pod volantem.

Raději bez AMG paketu
Jízdně nás GLK o svých kvalitách přesvědčilo. Co se techniky týká, vpředu najdeme Multi-link, vzadu pak sofistikovaný víceprvek. Jízdní vlastnosti jsou jisté, čitelné a v zatáčkách neu-trální. Velmi dobrá je ovladatelnost, byť řízení by mohlo být přesnější. Díky malým převisům se GLK neztratí ani v středně těžkém terénu.
Jediné, co nám vadilo, byl tak komfort. Příplatkový AMG paket – nižší světlá výška, tvrdší tlumiče a 19palcová kola – totiž dělá GLK dost nepohodlným vozem. Na nerovnostech citelně odskakuje, o pohodlném cestování nemůže být ani řeč.
Z předešlých zkušeností však víme, že na sériových sedmnáctkách je komfort naprosto v pořádku. Všem zájemcům tedy doporučujeme, aby do efektního AMG paketu nechodili. Jinak je GLK nadmíru povedeným vozem, výsledek trochu kazí vyšší příplatky.               

+
spotřeba paliva
vnitřní prostor
kvalitní zpracování
použité materiály
rychlost převodovky
jízdní vlastnosti
ovladatelnost
odhlučnění kabiny
vnější design (nám se líbí)
-
AMG paket zhoršuje komfort
zavazadelník
konečná cena
ceny některých příplatků





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: