Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Fiat Panda 1.3 MultiJet Easy

Test

Fiat Panda je mimořádně oblíbené miniauto. Tedy bylo. Největší úspěchy si totiž připsaly minulé generace. My jsme zjišťovali, jestli současná třetí generace bude pokračovat ve stejných šlépějích.

Autor:AutohitFoto:

Fiat Panda je fenomén a nejinak tomu bude i v případě nové generace. S benzinovou dvanáctistovkou u nás však nedopadla úplně nejlépe, o nápravu jména se tak nově snaží dieselová verze.

Velký tak akorát

Praktičnost a prostornost byly vždy silné stránky Pandy, nová generace je však v druhém případě trochu rozpačitá, přitom povyrostla o 11 cm. Dva 180cm jedinci se totiž za sebe pohodlně neposadí. Problém je s místem pro kolena.
S prostorem do šířky a pro hlavu je to naprosto v pořádku. Ocenit tak musíme i skutečnost, že v tomto minivoze se dá celkem pohodlně cestovat i vzadu uprostřed (do 175 cm).  Testovaná verze disponovala neposuvným děleným zadním sedadlem (v sérii není dělené, posun je za příplatek). Po sklopení (870 litrů) však vznikne celkem velký schod. Základní uspořádání nabízí 225 litrů.

Seznam kapitol

Bez ohledu na hvězdy

Nová Panda hodně zapracovala na technice. V nárazových testech EuroNCAP získala sice čtyři hvězdičky, o maximální příděl ji připravila jen absence ESP v základní verzi a také horší výsledek v oblasti ochrany dětí (63 %). Celkem 70 procent plechů je vysokopevnostních, 11 procent z nich je dokonce tvářeno za tepla, což jim zaručuje vynikající parametry. Torzní tuhost skeletu výrobce udává 71 300 N.m.rad-1. Součástí technických změn je i nově provedená přední nápravnice se sníženou tloušťkou plechů, které jsou však vyrobeny z oceli o větší pevnosti. Přední pseudo McPherson je celkově lehčí, leč tužší a z důvodu zlepšení akustického komfortu prošlo inovací horní uložení tlumičů. Nový je rovněž torzní stabilizátor. Celkově se hlučnost v kabině snížila o 4 dB, což je subjektivně vnímáno jako obrovské zlepšení.

Seznam kapitol

Úsporný diesel

Testovaným agregátem byla vznětová 1.3 Multijet II s výkonem 55 kW. Ta má, stejně jako dvouválce, rozvody poháněné řetězem, což chválíme. Točivý moment se na přední kola přenáší skrze pětistupňovou manuální převodovku (C510 DS pro diesel). Diesel nám u Pandy seděl víc než dříve testované zážehové jednotky. Třináctistovka se sbírá již od 1200 min-1, pátý stupeň můžete řadit již při 55 km/h. Poté plynule zatahuje, předjíždět se dá bez jakéhokoliv zběsilého podřazování. Při 90 km/h motor točí 1950 min-1, při dálničních 130 km/h pak 2800 min-1. Zvuk je celkem slušně utlumený, jen při vyšší rychlosti by to mohlo být o chloupek lepší. Co se spotřeby týká, úplně v pohodě se dá v průměru jezdit za 4,3 l. A to je velmi dobrý výsledek.
Výhled z vozu je vynikající, ostatně stejně jako ovladatelnost Pandy. Posun zaznamenalo řízení, líbilo se nám naladění posilovače, který klade velmi přirozený odpor. Je dostatečně citlivé, jen strmost by mohla být větší. Nechyběl tradiční režim City.
Pocitově tvrdší podvozek solidně absorbuje silniční nerovnosti. Celkově je ale znát, že Panda nějaké to kilo přibrala. V zatáčkách se dost naklání a v prudších zatáčkách budí dojem určité těžkopádnosti. Na výraznějších příčných však počítejte s poskočením zádě. Celkový komfort nás ale mile překvapil. Vadil nám však poměrně velký hluk od podběhů kol a aerodynamický hluk od zpětných zrcátek. Na brzdy si musíte chvilku zvykat, jsou totiž ostřejší i při mírnějším sešlápnutí pedálu.

Seznam kapitol

Klidně doporučíme

Pokud se nás někdo zeptá, zda mu Pandu můžeme doporučit, pak říkáme jasné ano. Dodáme však, ať sáhne po levnějším benzinu, byť s dieselem se nám líbila asi o trochu víc. Zapomenout však nesmíme ani na konkurenci, za podobné peníze je toho totiž k mání opravdu hodně.          

Seznam kapitol
+
spotřeba
tah motoru
ovladatelnost
praktičnost vozu
velmi dobré řízení
komfort
-
průměrné řazení
ostřejší brzdy
průměrná cena





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: