Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Volvo XC70 2.4 D4 AWD

Test

Nikoho nekopíruje, vypadá pořád skoro stejně, přesto chytne za srdce i ty, pro které Volvo XC70 nevypadá jako zajímavý vůz.

Autor:AutohitFoto:

Píše se rok 1999 a ve Volvu přemýšlejí, jak by ozvláštnili své kombi vyšší střední třídy (V70). Vydali se stejnou cestou (a prakticky ve stejné době) jako Audi se svým modelem A6. Přidá se pohon všech kol a zvýší se podvozek. Z kombíku se nikdy off-road nestane, ale pro nezpevněné cesty nebo pro záběr na sněhu či blátě poslouží znamenitě. A XC70 se povedlo tak dobře, že se prodává dodnes. Každý rok dostává drobná vylepšení, ale stále se jedná fakticky o stejný automobil.

Krůčky k dokonalosti

Každý rok tak Švédové něco dotáhnou a vypilují. Až si pak sednete do modelového roku 2013 a zjistíte, že vše je dotaženo k dokonalosti. Hlavou vám proběhne, že tady se opravdu někdo pořádně snažil, abyste se tu cítili skvěle. Nikde nenajdete nic, co by působilo tak, že se někdo snažil ušetřit. To od prémiové třídy očekáváme. Snad jen extrémně jemná kůže na řadicí páce má drobnou oděrku.
Sedadla patří mezi absolutní špičku. Anatomicky jsou prakticky dokonalá, odvětrávaná, někomu nemusí vyhovovat, že jsou poměrně měkká, ale absolvování jízdy Praha–Budapešť bez zastávky potvrdí, že záda si je nemohou vynachválit.

Seznam kapitol

Tradiční pětiválec

O pohon kombíku se staral naftový pětiválec, od modelového roku 2013 nazývaný D4. Výkon 120 kW vypadá na velký vůz poměrně chabě, ale není tomu tak. Když sešlápnete plynový pedál, Volvo vystřelí vpřed, ať už máte jakoukoliv rychlost a jakékoliv otáčky motoru. Kdo chce přece jen trhače asfaltu, ten zvolí motor D5 se 158 kW. Komu je i to málo, už má smůlu, tady Volvo končí. Audi Allroad vyhoví s naftou až do 230 kW, což je rozdíl propastný, nicméně zbytečný.
O přenos výkonu na kola se starala přesná a skvěle odstupňovaná manuální převodovka. Opravdu škoda, že jsme dostali zrovna manuální převodovku, protože ta nepodporuje některé z nových funkcí, jako je třeba adaptivní tempomat, který dokáže auto až úplně zastavit. S manuálem funguje jen od cca 35 km/h. Co se nám líbí – tempomat se nevypne, i když přeřadíte.
Velmi mile nás překvapily jízdní vlastnosti. Adaptivní podvozek nabízí tři režimy, Comfort dokáže vyžehlit díry, příčné i podélné nerovnosti i panelovou dálnici. Zároveň se kola o rozměru 235/50 R18 drží silnice a běžnou jízdou auto „neutrhnete“. Perfektní trakci pomáhá i pohon všech čtyř kol, který probíhá prostřednictvím spojky Haldex. Zadní kola se připojují elektronicky na základě vyhodnocení řídicí jednotky, obvykle tedy ještě před prokluzem kol předních.

Seznam kapitol

Zase ta bezpečnost

Nový model přináší nové bezpečnostní systémy. Ve skutečnosti nic nového
u XC70 nenajdete – ve všech případech se jedná o systémy, které se již objevily v jiných Volvech. Jde například o systém pro rozpoznávání chodců, City Safety, který dokáže zabránit drobným kolizím ve městě (do 30 km/h), nebo zmiňovaný adaptivní tempomat. Právě s manuální převodovkou jsou všechny systémy použitelné jen omezeně.
Adaptivní tempomat patří k těm prvkům, které využijete každodenně. A musíme uznat, že funguje znamenitě. S autem jsme najezdili přes 1600 km a za celou dobu nás jeho radar nezradil. V případě, že mu někdo „zkříží“ cestu, dokáže nekompromisně dupnout na brzdy a zabrání nehodě. Funguje bezchybně!
Uvažujete o XC70? Za nás říkáme, že není co řešit. XC70 nadchne zodpovědného tatínka a překvapivě i sportovně založeného řidiče. Lze mu něco vytknout? Snad jen tu cenu a příplatkovou výbavu, která cenu vyšroubuje. Za své peníze však budete královsky hýčkáni. My bychom ještě obětovali dalších 56 000 Kč za automatickou převodovku.

Seznam kapitol
+
poctivě udělané auto
nadčasový a nenápadný design
příjemné řízení
univerzální použití
výkonný a úsporný motor
pohon všech kol
aktivní i pasivní bezpečnost
-
skromnější nabídka motorů
některé technologie nejsou ani za příplatek
ovládání systémů
příplatky cenu vyšroubují





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: