Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Citroën DS3 1.6 THP Ultraprestige

Test

DS3 na první pohled působí jako typické holčičí auto. Vždy ve dvou barvách, samozřejmě patřičně sladěných, a se sympatickým kukučem si je musí zamilovat každá žena. Ani její přítel či manžel však nezůstanou pozadu...

Autor:AutohitFoto:

Už u minulé generace malých Citroënů uplatnil výrobce politiku výrazné odlišnosti tří a pětidveřové verze. Ty nejenže úplně jinak vypadaly, také se jinak jmenovaly. Zatímco pětidveřová C3 byla typickým zástupcem svého segmentu a s výrazně oblými tvary útočila hlavně na ženskou část populace, byla od ní odvozená třídveřová verze mnohem ostřeji tvarovaná, takže cílila spíše na muže.
V obdobném duchu je koncipována i druhá generace C3. V tomto případě ještě větší diverzifikaci pomáhá nová prestižní značka Citroënu odkazující se na slavný, revolučně řešený luxusní model z poloviny 50. let.

Je spíše warm hatchem

Výkon 115 kW u vozu segmentu B byl ještě před 10 lety považován za takřka mimořádný. Časy se však mění a dnes nabízejí špičkové vozy této třídy více než 147 kW, tedy 200 koní. To ostatně dokazuje i DS3, jejíž vrcholná verze Racing takový výkon nabízí. A jestliže ta je pravým „hot hatchem“, pak testované slabší provedení můžeme směle nazvat „warm hatch“. Právě tak říkají již mnoho let Angličané obdobným vozům.

Seznam kapitol

S bohatou výbavou

V otázce výbavy je celá řada DS posazena poněkud výše než běžné modely značky. Testovaná DS3 byla oděna do vůbec nejvyšší výbavy Ultraprestige. Ta nahradila dřívější vrcholnou verzi Sport Chic, přičemž i nižší verze mají nyní nové pojmenování. Za necelých 600 000 Kč, což není vzhledem k velikosti vozu zrovna málo, dostanete ale v základu téměř vše. Od dvoubarevného koženého čalounění přes navigaci až po samočinnou klimatizaci. Pokud chcete dále individualizovat, lze si vybrat z bohaté nabídky polepů střechy.

Seznam kapitol

Za volantem si užijete

Výbava a vzhled jsou dobré věci, ale pokud auto špatně jezdí, pak celkový dojem z něj nemůže být moc příznivý. Naštěstí v případě DS3 tohle neplatí, ba spíše naopak. Za jejím volantem si totiž užije i náročnější řidič, hledající kromě běžné přepravy také zábavu.
Na rozdíl od jiných Citroënů lze u DS3 stabilizaci plně deaktivovat. Na druhou stranu je otázka, zda je to vůbec nutné, neboť její nastavení spíše než vozu segmentu B odpovídá sportovním vozům. Takže jak DS3 vlastně jezdí? S 3,1 otáčky volantu mezi dorazy se řízení nezdá na první pohled příliš strmé. Opak je však pravdou a zejména v blízkosti dorazů je odezva od volantu bez výhrad. Třeba glorifikované MINI má počet otáček volantu menší, avšak manévrovatelnost je v porovnání s DS3 horší.
Odpružení vozu sází na tužší tlumiče a měkčí stabilizátory. Jak se však ukázalo, pro typické české okresky jde o velmi zdařilý kompromis. Při nízkých rychlostech je kvalita jízdy uspokojivá, při vysoké pak mají kola k povrchu potřebnou přilnavost. Drobné houpání karoserie lze sice zaznamenat, avšak to jen v případě, že už jede opravdu pekelně rychle. Jinak se tlumičům daří zachovat její pohyby v přijatelné rovině.
Jistá „vůle“ řízení kolem střední polohy nese ovoce právě na silnici plné děr. Tam, kde vám v MINI volant vinou rázů skoro vylétne z rukou, cítíte v DS3 jen drobné pohyby. Jinak řečeno, víte, po čem jedete, aniž to otravuje.
V rychlých zatáčkách zase vůz skvěle odolává nedotáčivosti, přičemž, pokud uberete plyn, jemně odstaví záď, což je doprovázeno přizvednutím zadního vnitřního kola, takže vlastně jedete po třech. Souhrnně, ovladatelnost DS3 je  vskutku prvotřídní. 

Seznam kapitol

Tahá a nežere

Tradičně skvělá byla ovšem i 1.6 THP. Na rozdíl od některých jiných moderních motorů má skutečně šťávu a navíc se při klidné jízdě spokojí s něco kolem 7 l na 100 km. V DS3 se tak jedná jednoznačně o nejlepší pohon. 

Seznam kapitol
+
perfektní ovladatelnost
zábavná jízda
pružný a úsporný motor
vzhled
citlivé řízení
řazení
brzdy
bohatá výbava v ceně
-
cena
image holčičího auta





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: