Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Hyundai i30 kombi Trikolor 1.6 CRDi

Test

Hyundai i30 znáte z našich stránek moc dobře. Teď přichází verze kombi, která by měla zaujmout především objemem zavazadlového prostoru. Uchvátí české zákazníky?

Autor:AutohitFoto:

Představovat model i30 na našich stránkách by bylo zbytečné. Vždyť jej máme na dlouhodobý test a pravidelně vám přinášíme naše postřehy. Tentokrát jsme však dostali do testu prodlouženou verzi kombi (od označení minulé generace cw Hyundai upustil). Korejci předpokládají, že verze kombi bude představovat asi 20 % prodejů modelu i30 a chtějí si ukousnout z prodejů fleetovým zákazníkům. Potenciální zákazníky chce zaujmout velkým zavazadlovým prostorem a samozřejmě také příznivou cenou a nadstandardní zárukou. Sériová výroba kombíku byla v Nošovicích spuštěna letos v červnu.

Design nekopíruje

Ještě minulé generaci i30 CW mohl leckdo (zcela oprávněně) vyčítat, že design je inspirovaný jinými automobilkami. Toto u nové i30 kombi neplatí ani náhodou. Hyundai i30 kombi je originální a moderní. Občas však až zbytečně komplikovaný (spočítejte počet záhybů na zádi auta).
Velmi musíme pochválit vnitřní prostor. Hyundai nejde cestou masivních středových panelů, takže jak řidič, tak spolujezdec mají dostatek místa. Na šířku dokonce o mnoho více než ve větším modelu i40. Zde Hyundai opravdu boduje!
I na zadních sedadlech je místa dostatek, i když ten uprostřed si mnoho komfortu neužije. Náš model byl vybaven paketem Premium (za 99 900 Kč), který obsahoval velmi pohodlná kožená sedadla, v horkých dnech by si však zasloužila odvětrávání, to bohužel chybí.
Zavazadlový prostor nemůže konkurovat v této třídě nepřekonatelné Octavii, ale i tak patří k těm největším ve třídě. Navíc má řadu praktických vychytávek. Po sklopení zadních sedadel bohužel nevznikne rovná plocha.

Seznam kapitol

Líných 128 koní

Testovaný vůz byl vybaven nejvýkonnějším naftovým motorem, již léty prověřeným 1.6 CRDi VGT s výkonem 94 kW. To je hodnota, která by měla slibovat rychlé svezení, skutečnost však zůstala za naším očekáváním. V Autohitu 17/2012 jsme měli typově stejný motor na dynamometru a naměřili jsme pouze 90 kW, navíc ve vyšších otáčkách, než výrobce slibuje. Aby auto jelo tak, jak očekáváte, bude třeba motor více vytáčet. Pak ale nepočítejte se spotřebou pod 6 litrů.
Do 1500 ot./min motor prakticky vůbec netáhne, což se dá očekávat. Jenže rádce řazení hloupě radí řadit výš už při cca 1600 ot./min. A tak se jezdit nedá, rádce tedy raději vypněte.
Podvozek je naladěn vyložené komfortně. Složitostí patří k tomu nejlepšímu na trhu, vepředu najdete psedo McPherson, vzadu dokonce čtyřprvek. Posilovač řízení nabízí 3 úrovně, ale ani režim Sport neposkytuje zpětnou vazbu od kol. Na sportovní ježdění není i30 kombi ani náhodou, komfortu nabídne přebytek. Líbí se nám i odhlučnění,
v autě je přijatelné ticho až do rychlosti 170 km/h.

Seznam kapitol

Technologicky vybavený

Testovaný model měl téměř hi-tech výbavu. Navigace s rádiem (původem od LG) podporuje i hlasové ovládání (češtinu nepodporuje), přehraje hudbu z USB i z mobilního telefonu (přes Bluetooth). Překvapí, že ve špičkové výbavě chybějí reproduktory ve druhé řadě sedadel. Pochvalu si zaslouží zadní parkovací kamera, se kterou je couvání o mnoho jednodušší. Pro nastartování stačí jen ťuknout do tlačítka, motor okamžitě naběhne. Bezklíčkový vstup nefungoval vždy k naší spokojenosti. Občas se auto ne-
odemklo a automaticky sklápěná zrcátka zůstala v parkovací poloze.

Seznam kapitol

Volba z rozumu

Oproti minulé generaci boduje i30 hlavně mnohem větším zavazadlovým prostorem, lepšími materiály a jistějším podvozkem. Komu jde hlavně o litry „v kufru“, ten sáhne po Octavii, komu jde o jízdní vlastnosti, zvolí Ford Focus nebo Volkswagen Golf. Pokud podlehnete vábení nadstandardní pětileté záruky, kondičních prohlídek a asistenční služby v ceně, rozhodně nebudete zklamáni.

Seznam kapitol
+
rozsáhlé záruky
nízká základní cena
prostorný interiér
natáčecí xenony skvěle svítí
kvalitní provedení
originální design
parkovací kamera
panoramatické okno
vybavený zavazadlový prostor
6stupňová převodovka ke všem verzím
-
motor zklamal
příplatky cenu vyšroubují
ne vše fungovalo tak
jak mělo
menší nabídka motorů
vyšší spotřeba proti očekávání





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: