Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

BMW Z4 sDrive28i

Test

Vypadá jako sportovec, ale sporťák to není. BMW Z4 je „pouze“ hezounkem,
se kterým si budete dělat radost při pohodových vyjížďkách.

Autor:AutohitFoto:

BMW Z4 je nádherné auto. Dlouhá příď spolu s nízkou siluetou okamžitě budí dojem nabroušeného sporťáku. Design vozu je opravdu nádherný, z našeho pohledu jde o nejsilnější marketingový argument. 
Hezký je i kokpit, který možná trochu překvapivě nabízí dostatek prostoru i pro vyšší postavy. Sedadla jsou výtečně tvarována a sedí se krásně téměř až na zemi. Palubka je jednoduchá, přehledná, má šmrc se sportovní elegancí. Horší je to s kufrem, například na golf se Z4 vyrazit nemůžete, tedy pokud chcete na hřiště přijet se střechou dole. Zbývajících 180 l totiž pro dva golfové bagy rozhodně nestačí.

Výkon naprosto stačí

Testovaná verze 28i spoléhá na přeplňovaný dvoulitr s výkonem 180 kW. Týdenní test jasně ukázal, že tahle jednotka úplně stačí, nastupuje již od 1500 min-1 a poté síla plynule roste až těsně nad 6000 min-1.
Ve středních otáčkách je motor ještě celkem tichý, „nahoře“ se ozývá příjemné sportovní dunění. Co se spotřeby týká, ani zde nechyběl „šetřící“ balíček v čele se systémem Start/Stop. Při vycházkovém tempu se dá opravdu jezdit za 7 litrů, pokud tu a tam sešlápnete plynový pedál naplno, průměr v kombinaci vzroste na nějakých 7,7 litru, a to je stále pěkný výsledek. S těžkou nohou na plynu počítejte s apetitem do 10 litrů. Točivý moment se na zadní kola přenáší skrze velmi přesnou šestistupňovou manuální převodovku. U ní kvitujeme krátkou řadičku i krátké dráhy jednotlivých stupňů.

Seznam kapitol

Pohodové s ale

Samotnou jízdu můžeme označit za pohodovou. Z4 totiž už dávno není sportovním zbožím, hlavním cílem je zde se ukázat a hlavně být viděn. A to tenhle krásný model plní do puntíku.
Mechanismus střechy funguje naprosto tiše, nic neskřípá a nevrže. Se staženou střechou se dá nevětrně cestovat i při dálniční stotřicítce. Větrolam funguje skvěle. Bohužel to samé se nedá říci o podvozku, tedy alespoň zde v ČR. Na naše děravé silnice je však zbytečně tvrdý. Většinu nerovností tedy pocítíte citelným nadskočením.
A jak se Z4 chová v zatáčkách? Přední náprava naznačuje v rychle projížděných zatáčkách na nekvalitní silnici určitou nejistotu. Adheze není optimální, určitý problém vidíme možná v uložení motoru, který je přímo nad nápravou, auto je tedy zkrátka na předek těžší, než by být muselo. Zadek se chová celkem poslušně, pro klidnou a pohodovou jízdu zde jde o ideální stav.
O nějakém sklouzávání do boku, potažmo driftování zde však nemůže být řeč. Z4 je na tyto hrátky moc těžká a podvozek je přehnaně tvrdý. Přinutit k určitým legráckám se nechá pouze vyšší nájezdovou rychlostí a navíc pro ně vyžaduje více místa. Předem tedy upozorňujeme, že špásovat by se Z4 měl pouze zkušený řidič. Ostatní ať si užívají pohodovou jízdu s větrem ve vlasech a občasným nadskočením na hrbolu.
Velká výtka směřuje k elektromechanickému posilovači řízení. Reakce jsou sice přesné, zpětná vazba však neexistuje a uvítali bychom i větší strmost. Nic se nemění ani po přepnutí z režimu Normal do Sportu, rozdíl je tak minimální, že by se za něj nemusel stydět ani „Udo Ješita“ se svými miniaturami z filmu Jáchyme, hoď ho do stroje. Z našeho pohledu jde možná o vůbec největší slabinu vozu.

Seznam kapitol

Hlavně se ukázat

Jak tedy BMW Z4 zhodnotit? Z našeho pohledu je o auto, které vzbudí rozruch, kamkoliv přijede, které vybízí v pohodovým vyjížďkám se staženou střechou a hodí se i na lov „zlatokopek“.  Racionálnější pohled však jasně říká, že jde o vyloženě nepraktické auto, se kterým se navíc nedá jezdit ani pořádně sportovně. Říkáme tedy: „Pro potěchu ANO, pro zábavu NE.“

Seznam kapitol
+
příjemný motor
manuální převodovka
přesnost spojky a řadičky
radost z jízdy
efektní a nápadný design
zajímavý zvuk
skládací střecha
-
řízení téměř bez citu
málo strmé
přístup do kufru se složenou střechou
na ČR tvrdý podvozek





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: