Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Volvo V40 D2 1.6L Start/Stop KINETIC

Test

Ze severu k nám konečně přivál ten správný vítr. Volvo V40 hodlá v třídě kompaktních hatchbacků nižší střední třídy řádně zamíchat kartami a vypálit německým ostříleným sokům rybník. Vrhá se na ně bez bázně a hany.

Autor:AutohitFoto:

Severská novinka nemá navzdory písmenu V v názvu, jak jsme u Volva zvyklí, nic společného s kategorií kombíků. Jde o vůz, který tak maximálně kombi vizáží zádě připomíná. Pojmenování V40 naposledy automobilka nalepila na víko kufru v roce 2004, tehdejší kombi ale poté nahradil model V50. Stojíme tedy u znovuoživení celkem známého jména, které nyní reprezentuje nástupce vozů S40 a V50, ovšem tentokrát v podobě stylového hatchbacku.

Vpád do nabité skupiny

Volvo s titulem nejinteligentnějšího a nejbezpečnějšího vozu švédské značky přichází do ostře nabitého segmentu dobře vyzbrojeno a hodlá si to rozdat hned
s těmi nejlepšími – s prémiovým Audi A3, jízdně skvělou jedničkou od BMW a
velmi povedeným áčkem od Mercedesu. Uspěje? Talent na to rozhodně má.

Seznam kapitol

Designem upoutá

Vé-čtyřicítka přijíždí s designovými prvky větších bratrů (modelů S60, V60 a XC60). Vypadá tedy na Volvo až netradičně lehce a zároveň si přináší jistou dávku sportovnosti. Zajímavá je především linka pontonu na zadních dveřích navazující na C-sloupek. Vysoká míra prosklení a zajímavě klenuté víko zavazadelníku, členité nárazníky a atraktivní prvky spolu s dotaženou karoserií nabízejí v tomto segmentu něco nového, netradičního. Podobně by měl vypadat také budoucí model C30.
Zdařilá se při prvním ohledání zdá být novinka i uvnitř. Perfektní sedadla adekvátní tuhosti a neskromných rozměrů jsou už v základní výbavě. Jen nastavování sklonu opěradla není kvůli umístění otočného ovladače lehké pro mohutnější ruce. Příjemné materiály v čele s měkkými plasty spolu s precizním zpracováním navozují kýžený dojem kvality, barevné provedení se nám také zamlouvá, stejně jako osvětlení LED. V ceníku zjistíte, že novinku lze velmi široce individualizovat, a to z hlediska materiálů, dekorů i barev. Navíc vám u Volva ještě jistě ukážou katalog příslušenství s dalšími zajímavými exteriérovými i interiérovými prvky, které V40 dále promění v ještě osobitější vůz.
V testovaném kusu s druhým stupněm výbavy (Kinetic) nás okamžitě zaujal TFT přístrojový štít (více viz box), který dle zvoleného motivu poskytuje různé informace a navozuje tak řidiči vždy tu správnou atmosféru. Zaujalo nás také náladové osvětlení, s jehož pomocí zvolíte barvu osvětlení některých segmentů interiéru, opět dle aktuálního gusta. Chválit musíme výhled ven z předních sedadel, stejně jako příjemný tříramenný volant nebo celkem přiměřený počet tlačítek na specifické části palubní desky. To přispívá k dobré ergonomii. Pozici za volantem si pochvalujeme, a pokud budeme zkoumat místo vpředu, pak nemáme námitek. Sympatické je nám také komunikační rozhraní Sensus, které už známe z ostatních modelů Volva. Nelíbí se nám jen horší výhled skrze skromné zadní okno. Při parkování vypomůže příplatková couvací kamera.

Seznam kapitol

Má i své slabiny

Pravdou zůstává, že se vždycky něco najde. Vůz měřící téměř 4,4 m do délky a 1,8 m
do šířky by vzadu měl být prostorný. Ano a V40 to splňuje, do šířky je místa nadprůměrně, na nohy dostatek, jenomže na hlavu není kvůli jen 1421 mm vysoké karoserii příliš prostoru pro hlavu.
V případě, že objednáte střešní okno, bude situace ještě horší. V této třídě nehraje prostor vzadu prim, a tak se dá zmíněné obětovat designu, jenomže podprůměrný objem (335 litrů) nabízí také zavazadelník. Alespoň že může mít dvojitou podlahu a systém pro organizování nákladu.

Seznam kapitol

Zaskočilo nás jízdně!

Velmi pozitivně se nové Volvo jeví po jízdní stránce, a to už v základním provedení D2 se vznětovým 8ventilovým 4válcem od PSA (vozí ho Fordy či Mazda3). Novinka stojí na osvědčené globální platformě Ford C1 (Focus a spol.), což samo o sobě slibuje velmi dobré jízdní vlastnosti.
U Volva však navíc optimalizovali nastavení elektromechanického posilovače řízení a vůz osadili vlastními pružinami a tlumiči. Vpředu jen pro zopakování najdeme zavěšení McPherson, vzadu pak víceprvek. Napříč uložený turbodiesel s objemem 1,6 l si pod kapotou klape i zastudena velmi potichu, je kultivovaný a dobře utlumený, což oceníte i ve 160 na dálnici. Navzdory neoslnivým 84 kW poskytuje zcela dostačující dynamiku a díky dobrému zpřevodování a 270 N.m také vynikající reálnou spotřebu. Vždyť po městě jsme s ním jezdili i pod 5litrovou hranicí, na dálnici se nám za rychlejší tempo odměnil jen 0,5litrovým nárůstem. Jezdili jsme však i za 4,2 l/100 km!
Doslova šok jsme však utrpěli na zakroucených okreskách, kde se nejslabší V40 chovala ještě lépe než Focus. Takovou mrštnost a zábavu za volantem jsme nečekali. Podvozek pracuje na 16palcových kolech skvěle. Krásně filtruje nerovnosti a zároveň poskytuje takřka bezmeznou dávku přilnavosti. Díky elektronické náhražce samosvorného diferenciálu navíc V40 parádně zatáčí. Řízení je strmé a vynikající svezení podporuje dobře vymezený a pěkně zpřevodovaný manuální 6kvalt. Tohle Volvo také pěkně brzdí. Je to nejjezdivější a nejřidičtější model značky, jaký se dnes prodává.

Seznam kapitol

Lákavá základní cena

Základní cena 590 000 Kč za testovanou verzi se jeví sympaticky. O dost levněji dostanete jen dosluhující Audi A3 Sportback. Přitom už základní výbava Base je štědrá. Obsahuje všechny moderní systémy Volva (City Safety 2. generace, 8 airbagů včetně průlomové novinky pro chodce, stabilizační systém, brzdový asistent, SIPS a řadu dalších), elektricky stavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, vyhřívané ostřikovače, elektrické stahování předních i zadních oken, rádio se 4 reproduktory a AUX vstupem, manuální klimatizaci nebo výškově nastavitelná přední sedadla.

Seznam kapitol

Příplatky levné nejsou

Rozhodnete-li se však pro další prvky výbavy (nejlépe v rámci příplatkových paketů) či vyšší stupně výbavy, dostanete se na cenu konkurentů. V40 je však originální, stylové, velmi bezpečné a parádně jezdí.

Seznam kapitol
+
design
základní výbava
zpracování
materiály
výtečný podvozek
úsporný i tichý motor
přesné řízení
řazení
pohodlí
bezpečnost
míra individualizací
-
místo vzadu
podprůměrný zavazadelník
vyšší cena s příplatky
malý rejd
výhled vzad





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: