Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Subaru WRX STI

Test

Subaru ve svých reklamách využívá označení Bestie. Tohle auto už dávno není zákeřné, tak jak tomu bylo u některých předchůdců, zde je bestiální už pouze výkon. Takže hurá na start!

Autor:AutohitFoto:

Paráda, kluci mi tímto testem udělali obrovskou radost. Mohl jsem totiž zavzpomínat na svoji rallyovou „kariéru“ a navíc srovnávat s dalším sportovním náčiním, které jsem testoval nedávno. Na rozdíl od Toyoty GT86 mi Subaru WRX STI přišlo jako mnohem praktičtější pro každodenní využití, a to nemluvím ani o tom, že je na úplně jiném levelu. Tohle auto je zkrátka boží, milovat ho musí každý, kdo má rád řízení. Pochválit musím i Subaru jako takové, protože cena decentně nad milion se mi zdá jako naprosto adekvátní. Subaru WRX STI poznáte na první pohled. Design se totiž s postupem času příliš nemění, pouze vyvíjí. Mně se moc líbí, zamlouvají se mi muskulaturní proporce, masivní koncovky výfuku i mohutné křídlo. Jediné, co mi tak nějak nesedí, jsou koncová světla. Ale co, zevnějšek v tomto případě stojí až na 10. koleji.

Zaměřeno na řidiče

Důležitou roli v tomto případě nehraje ani kabina. Chválím, jak už jsem předeslal, možnost každodenního využití, vzadu je dostatek místa, stejně tak v kufru. Palubní deska je jednoduchá bez jakýchkoliv extravagancí, vše je přehledné a udělané tak, aby řidič nebyl rozptylován. Pozice za volantem je přesně, jak má být, jediné, co bych vyměnil, jsou sedadla. Neříkám, že jsou špatná, to rozhodně ne, ale k tomuto vozu patří Recara (ve vyšší výbavě Top).

Seznam kapitol

Snový motor

Pod přední kapotou s bublinou se ukrývá nízko položený čtyřválec Boxer s výkonem 221 kW. Motor krásně zní už na volnoběh a s rostoucími otáčkami začíná pořádně burácet. To pravé totiž začíná až u 4000 min-1 a končí v červeném poli zásahem omezovače, na což jste vždy upozorněni. Síla motoru je ohromná, každé sešlápnutí plynu v uvedených otáčkách pocítíte zaražením do sedaček. Chválím tři „mapy“ motoru, byť si myslím, že Sport je zcela zbytečný, jelikož je hodně podobný Sportu Sharp. V tomto případě, kdy budete naplno využívat možnosti vozu, počítejte se spotřebou 17–20 litrů, v módu Inteligent se dá v průměru jezdit za 12 l.
Že je WRX STI autem pro chlapy, to dokládá nejen výkon, ale i tužší chod brzdy a spojky. Více síly potřebujete i na řazení šestistupňového manuálu. Dráhy jsou sice krátké, ale kulisa je volnější a navíc jsou malé odskoky mezi 3–5 a 4–6.

Seznam kapitol

Lepí, lepí nebo baví

První kolejí, to abych se vrátil k přirovnáním z úvodu testu, jsou jednoznačně jízdní vlastnosti. Tradiční symetrický pohon všech kol se třemi diferenciály (prostřední je aktivní) umožňuje úplná kouzla. A navíc, tohle Subaru má neustále všechna čtyři kola na zemi, nezáleží, jestli jedete po asfaltu nebo šotolině.
Jak jsem již předeslal, s WRX STI se dá jezdit jako s normálním autem, mile budete překvapeni komfortem, ale o tom se rozepisovat moc nebudu.
Pak ale s tímto strojem můžete jezdit jako prakticky s žádným jiným. Nevadí ani instalovaná stabilizace, hodně toho totiž dovolí. Řízení poslouchá jako nový rekrut v americké armádě, nejvíce vás dostanou zmíněná přilnavost a trakce. Svůj podíl na tom mají pneumatiky,  šířka vozu, ale také poddajnější podvozek. S STI jde parádně trefovat vrcholy zatáček, zadek se ochotně stáčí za přední nápravou. WRX STI však umožňuje ještě víc. Můžete, pokud auto dostanete pořádně do ruky, zažívat to, co rallyoví jezdci. Pamatuji si, že u minulých generací si auto začínalo „hrát“ již v nižších rychlostech, nyní, kdy je mnohem stabilnější, potřebujete větší tempo. V krásně řízeném smyku nesmíte povolit plyn, jinak byste díky ohromné přilnavosti špatně skončili. „Hravost“ si můžete individuálně nastavovat díky manuálnímu režimu LSD (šest pevných kroků), ale věřte mi, že i v režimu auto dokáže WRX STI neskutečné kousky.
Je tedy jen na vás, jakou cestou se při návratu z práce vydáte. Jestli vyrazíte vstříc čisté stopě, nebo si budete užívat perfektního klouzání. Tohle auto je zkrátka bomba!                      

Seznam kapitol
+
jízdní vlastnosti
motor
slušný komfort
zvuk
řízení
dynamika
cena
použitelnost pro denní ježdění
brzdy
klasický design
-
řazení
riziko pokut je vysoké





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: