Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Citroën DS5 Hybrid4 Sport

Test

Není to tak dlouho, co jsme v testu celkem potopili novinku DS5. O nápravu pošramocené reputace se u nás dnes snaží ekologická verze Hybrid4. A již teď můžeme prozradit, že se jí to částečně podařilo.

Autor:AutohitFoto:

Dobrý dojem se údajně těžko dělá napodruhé. Alespoň tak mi to vždy vštěpovali rodiče. Citroën DS5 Hybrid4 mě však přesvědčil o tom, že výjimky existují. Poté, co jsme společně s kolegou Tomášem Engem téměř popravili běžnou verzi, přijel hybrid k nám do redakce napravovat renomé tohoto exkluzivního modelu. Již teď můžeme předeslat, že se mu to z velké části podařilo.
Kde hledat nejsilnější zbraň DS5, je jasné na první pohled. Tenhle Citroën je totiž přesně tím autem, za kterým se na ulici otočíte, a to klidně můžete patřit ke skupině lidí, kteří do světa hlásají, že žabožrouti neumějí dělat auta. Design je opravdu nádherný. Hybrid od klasické verze prakticky nerozeznáte, rozdíly tvoří jen několik štítků a malé H na zádi.

Futuristická kabina

Ruku v ruce s exteriérem jde kabina. Záleží na každém, zda mu přemíra atypických tlačítek a ovladačů sedne nebo ne. Nám se to líbí, byť co se ergonomie týká, určité výhrady bychom našli. Kvitujeme však odvahu, ta se cení.
Co se prostornosti týká, vpředu si budete lebedit na mimořádně komfortních sedadlech, vzadu je prostoru méně, a to zejména v oblasti hlavy. Logicky skromnější je i kufr, který v klasickém uspořádání nabízí jen 325 litrů, část totiž zabírají pod dnem ukryté akumulátory.

Seznam kapitol

Elektro a diesel

Hybrid4 (detailní představení bylo v Autohitu 18) kombinuje dieselový dvoulitr a elektromotor, který disponuje průběžným výkonem 11 kW, maxima 27 kW je schopen pouze v režimu Sport. Spalovací motor nabízí slušných 120 kW, takže celkem se DS5 Hybrid4 chlubí nějakými až 147 kW.
Vedle voliče robotizované převodovky, k ní se dostaneme později, se nachází kruhový ovladač, jímž volíte jeden ze čtyř jízdních režimů. Vedle asi nejběžnějšího Auto jsou zde Sport, čtyřkolka 4WD a elektrický ZEV. Ano, tohle auto umí být čtyřkolka, neboť elektromotor je vzadu natvrdo připojen k zadnímu diferenciálu přes zubovou spojku. To znamená, že v případě čistě elektrického pohonu jde zase o zadokolku. No a pak jsou zde jízdní situace, a těch je zdaleka nejvíce, kdy spalovací motor pohání zase jen přední kola.
Pokud chcete jezdit vyloženě ekologicky, musíte s plynovým pedálem zacházet hodně citlivě, jinak okamžitě „sepíná“ diesel vpředu. My jsme se
o to pokusili a s opravdu lehkou nohou při rozjezdech jsme celou Prahu projeli
s průměrem 2,4 l. Při běžné jízdě počítejte v kombinaci s 5,3 až 6 litry, což už zase tak úchvatný výsledek není. Za podobné hodnoty jezdí celá řada motorů.

Seznam kapitol

Komfort je lepší

Dostáváme se ke zmíněné převodovce, ta nás příliš neoslovila. Kvitujeme, že šestistupňový robot funguje v hybridu lépe než v jiných modelech, ale zejména v tahu se projevují její nedostatky, dost tlumí jinak slušnou dynamiku vozu.
Hybrid4 na rozdíl od ostatních DSek vzadu spoléhá na víceprvkovou nápravu a na jízdě je to znát. Hodně kritizovaný jízdní komfort je zde výrazně lepší. Přesto na nerovnostech pocítíte značné rázy od 18palcových kol (pneu 235/45). Tužší tlumiče nestíhají na rychlých nerovnostech správně pracovat. Velké zlepšení vidíme, i co se směrové stability týká. Hybrid4 je i díky lepšímu rozložení hmotnosti pouze minimálně nedotáčivý, řízení je přesné bez zpětné vazby. Brzdy se dobře dávkují a nejsou přehnaně ostré. Citroën DS5 Hybrid4 se v našich očích jeví jako lepší alternativa než klasická verze pouze se spalovacím motorem. Minimálně co se komfortu a jízdních vlastností týká, svoje sourozence válcuje. Výbava je královská, přesto bychom očekávali nepatrně nižší cenovku. Tohle DS5 tedy s drobnými výtkami dokonce chválíme.

Seznam kapitol
+
vnější design
nápadný interiér
bohatá výbava
komfort sedadel
dokáže být opravdu úsporný
komfort je lepší než u běžné verze
slušná dynamika
-
rázy od kol – horší jízdní komfort
prostor vzadu
částečně ergonomie (otázka zvyku)
hmotnost vozu
spotřeba až příliš závislá na stylu jízdy
kufr





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: