Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Suzuki SX4 1.6 GL/AC Plus 4WD

Test

Letos je tomu už 7 let, co Suzuki zahájilo výrobu malého crossoveru SX4. Přesto se tento vůz stále prodává. Ač konkurenti nabízejí třeba výkonnější motory či lepší výbavu, přesto má SX4 stále co nabídnout.

Autor:AutohitFoto:

Co SX4 nabízí, asi tušíte. Vlastně to hlavní je řečeno už v samotném titulku článku. Pokud jste četli rubriku Bazar v AH 10/2012, tak asi víte, že SX4 je nadmíru spolehlivým a bezproblémovým vozem. Zde se pozitivně projevuje jednak pečlivý výběr subdodavatelů a jednak relativně jednoduchá technika. Ani SX4 se samozřejmě neobejde bez multiplexní sítě a datové sběrnice CAN, avšak ta je uplatněna jen v míře nezbytně nutné. To je v ostrém kontrastu třeba s francouzskými vozy, kde je nějaká řídicí jednotka pro jistotu dubluje snad každé dva dráty...
Daní za to a rovněž fakt, že je vůz na trhu již sedmým rokem, je na dnešní poměry již méně zajímavá výbava vozu spolu s výstrojí. Třeba samočinná klimatizace, jež je standardem v nejvyšší verzi GLX, je pouze jednozónová. Podobně vyhřívání předních sedadel, které bylo v testovaném voze standardem, nabízí pouze jednu úroveň výkonu. Třeba nejnovější počiny korejských značek v této třídě již mají dvě a navíc mohou mít vyhřívaná rovněž zadní sedadla.

Na výbavu to nejezdí

Ač zákazníci výbavu vozů dost řeší, přesto dle mého názoru není tím rozhodujícím. Jasně, určité prvky zpříjemňující pobyt na palubě by moderní vůz mít měl. Sem řadím třeba klimatizaci. Nikdo se přece nechce v létě potit. Vyhřívané sedačky postrádají u rychle se ohřívajícího hliníkového zážehového motoru skoro smysl, byť po celonočním stání na mrazu si je vždy rád zapnu. Řada dalších doplňků je ovšem trochu zbytečná. Sem řadím parkovací kameru, ovládání audia na volantu či zmíněné vyhřívání zadních sedadel. Co jsem ale postrádal, je podélné nastavování volantu. I to bohužel ukazuje na konstrukční stáří vozu.
Mnohem důležitější než výbava je, jak auto jezdí. Bohužel, dnešní uživatelé, snad z důvodu degenerativního postávání v kolonách, jsou stále méně vnímaví k jízdě jako takové. Svým způsobem za to mohou i samotné automobilky, které se řidiči snaží usnadňovat život někdy možná až příliš.

Seznam kapitol

Zábavná jízda bez ESP

Crossovery, či SUV, chcete-li, obvykle nezmiňujeme, pokud přijde řeč na radost z jízdy. Existují však výjimky. Kromě úžasného Subaru Forester, jemuž hodně pomáhá originální koncepce, je druhým takovým vozem právě SX4. V porovnání s většinou konkurentů nabízí menší rozměry a i méně výkonné motory, jenže právě v tom nakonec tkví výhoda SX4. Pohon všech kol iAWD tady ještě nevylepšuje ovladatelnost, tak jak to umí jeho vyspělejší verze v sedanu Kizashi, přesto právě tato disciplína je velkým kladem vozu. Absence dálniční známky na zapůjčeném kousku předurčila plánování cest tak, abych se vyhnul dálnicím. Znamenalo to dojet na hrad Křivoklát zadem, tedy přes Karlštejn. Zároveň to perfektně prověřilo chování vozu v zatáčkách a na rozbitých silnicích. V obou případech si podvozek počínal vskutku brilantně. Dokonce ani jednoduchá zadní náprava s většími neodpruženými hmotami z důvodu zástavby pohonu všech kol na výmolech neodskakovala. Hlavně však vůz nabízel úžasnou lehkost při zatáčení, zejména ve vyšších rychlostech byly reakce na řízení vskutku rychlé, stejně jako schopnost odolávat nedotáčivosti.

Seznam kapitol

Ve znamení gradace

V dobrém světle se ukázal rovněž motor. V porovnání s dnešním trendem plnícím do puntíku požadavky downsizingu je síly v nízkých otáčkách méně. Stačí však nějakých 2500 min-1 a dynamika je již o mnoho lepší. No, a pokud motoru dopřejete otáčky, pak proženete i leckteré papírově výkonnější soupeře. Od modernizace v roce 2009 má vůz delší pátý a stálý převod, což přineslo mnohem klidnější projev hlavně při dálničním cestování. Při normovaných 130 km/h na pětku klesly otáčky z nějakých 4100 na solidních 3600 min-1.            

Seznam kapitol
+
ovladatelnost
citlivé řízení
vynikající spolehlivost
jednoduchost
sportovní motor
vzhled
cena/výbava
-
chybí podélné nastavování volantu a ESP
výstroj





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: