Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Toyota GT86

Test

Tleskám. Toyota po smršti hybridních modelů přichází s modelem, který stále a navíc dokonale vystihuje definici automobilu. Nadšenci mi rozumějí, pro ostatní jen dodám – GT86.

Autor:AutohitFoto:

Odvážnému štěstí přeje. Chválím počin, kdy v době zelené má někdo kuráž a přijde s autem, které je opravdu autem pro řidiče. Toyota a Subaru (dvojče se jmenuje BRZ) má můj respekt. Tomu se po týdenním testování dostalo i modelu GT86. Popravdě, nečekal jsem, že mi právě tuhle novinku kluci z redakce nechají...

Už design mnohé slibuje

Nízká „placka“ ve sportovním hávu budí velkou pozornost, mě osobně nejvíce upoutaly dvě obrovské koncovky výfuku a prolisy na střeše, které údajně hodně zlepšují aerodynamiku.Nastupování vyžaduje trochu ohebnosti, do sedaček totiž doslova spadnete. Sedí se tak, že níž už to nejde, pozice za volantem, který se mimochodem skvěle drží, je ryze sportovní. Uspořádání 2+2 je hodně úsměvné, vzadu se kvůli místu pro nohy nikdo neposadí. Palubka je spíše účelovější, některé plasty jsou možná až zbytečně laciné. Chválím bílý otáčkoměr, poutka na sedadlech pro pásy a bezrámové zpětné zrcátko. Výtka pak směřuje k zavírání kufru, chybí zde jakékoliv madélko, amatérský je i samotný zámek.

Seznam kapitol

Poctivá technika

Techniku vozu vám dokonale popsal kolega Dusil v čísle 14, já tedy budu stručnější. Čtvercový motor Boxer 2.0 má dle mého názoru pro potřeby tohoto vozu optimální výkon. 147 kW úplně stačí. Trošku mě překvapila úplná „mrtvost“ do 3200 min-1, pak ale čtyřválec náramně ožívá a úžasně vrcholí v červeném poli otáčkoměru (na omezovač upozorňuje kontrolka). Gradace výkonu je opravdu bezchybná. Motoru zdatně sekunduje šestistupňový manuál s krátkými převody. Opomenout nemůžeme ani uchu lahodící zvuk, a byť zde o ni vůbec nejde, ani spotřebu. S GT86 se dá totiž v pohodě jezdit za 8,5 l, při dynamickém svezení hodnota vzroste na 14 l.

Seznam kapitol

Zábavné, ale pozor

Hodně mile mě překvapil solidní komfort, to bych od takového auta nečekal. Na roletce se sice GT86 rozskáče, ale jinak nerovnosti tlumí celkem zdatně. Naladění podvozku odpovídá účelu vozu, boční náklony nezná, výtečná je ovladatelnost. Přestože sporťák spoléhá na elektromechanický posilovač na sloupku řízení, řízení je úžasně citlivé, kvituji i velkou strmost. S tímhle autem se nejezdí jako s normálním vozem, když už, tak dávejte pozor, auto je překvapivě citlivější na boční vítr.
Zábavu si méně zkušení užijí i se zapnutou stabilizací, auto využívá každé příležitosti jít bokem (stabilitu by jistě zlepšily širší pneumatiky, tyto sedmnáctky 215/45 mi k tomuto vozu moc nesedí). Stabilizace zasahuje citlivě, takže i začínající drifteři a jim podobní si přijdou na své. Zkušenější mohou stabilizaci zcela vypnout (dva stupně) a naplno užívat hravosti tohoto nádherného vozu. Vůz se krásně vodí a přetáčivost lze jemnými pohyby spolehlivě „kočírovat“. Úplně si dokážu představit, jak na závodním okruhu drtím mnohem výkonnější vozy, s GT86 se totiž dá krásně držet i ideální stopa. Jízdní chování je opravdu příkladné, jediné, co vytýkám, je těžko odhadnutelný limit. Auto poslouchá a najednou je už pozdě a zle. Cítím tam takovou určitou zákeřnost, takže všem radím, nejdříve se s autem pořádně sžijte.

Seznam kapitol

Mohlo to být lepší

Toyota GT86 mě opravdu nadchla, do puntíku plní, co slibuje. Pocity za volantem jsou takové, že moc jiných aut je nepřekoná.  Cena není špatná, reálně ale mohl být základ ještě o 100 000 Kč levnější.

Seznam kapitol
+
ovladatelnost
jízdní vlastnosti
zvuk motoru
gradace výkonu
řazení
řízení
volant
zpětné zrcátko
design
slušný komfort
-
cena
určitá zákeřnost v limitu
laciné plasty
stabilita (úzká pneu)





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: