Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Ford Ranger Double Cab 4x4 Limited

Test

Do příchodu nejnovějšího Rangeru to měl VW Amarok docela jednoduché. Prodejně ho sice překonala Toyota Hilux, nicméně i tak platí za nejlepší full-size pick up dnešní doby. Sesadí ho nový Ford Ranger?

Autor:AutohitFoto:

Ford ranger platil až do uvedení VW Amarok za největší štiku v rybníce velkých pick-upů. U nás se těšil velkému zájmu, nicméně s uvedením Hiluxu na český trh a příchodem zbrusu nového Amaroku nastaly pro Ranger horší chvilky. Nic překvapivého, ve výrobě už byl dlouho a z jeho chyb se všichni konkurenti rádi ponaučili.
Nový Ranger má za úkol znovu nastolit vlastní pravidla hry a ostatní konkurenty hezky umravnit. Proti snaze o nastolení dřívějšího „pořádku“ mluví fakt, že Amarok je opravdu výjimečně dobré auto.

Pouze v naftě

Novinka modrého oválu se nabízí se dvěma vznětovými přeplňovanými motory o objemu 2,2 a 3,2 litru, zážehový dvouapůllitr u nás nepořídíte. My jsme se svezli čtyřválcovou „dvadvojkou“ pocházející z Transitu, a to v silnějším ze dvou nastavení. Kromě vyššího hluku na konci spektra využitelných otáček nemáme
k této pohonné jednotce větších výhrad, třebaže její „dělnický“ původ je při jízdě evidentní. Výkon 110 kW a 375 N.m točivého momentu si s více než dvěma tunami nenaloženého vozu poradí s přehledem, a to dokonce i s rozumnou spotřebou. Výrobce uvádí 8,6 l/100 km v kombinovaném provozu, my jsme jezdili lehce pod deset litrů. Motor je nově spřažen se šestistupňovým manuálem, který musíme také jen chválit. V duchu nejlepších tradic Fordu je přesný a na pick-up má relativně krátké dráhy.
Ford vůbec dokázal novému Rangeru vtisknout mnoho prvků z kategorie osobních aut. Tak třeba řízení, jehož převod je i nadále čistě terénní, je nastaveno tak, že ani řidič fajnšmekr neřekne ani popel. Má určitou dávku zpětné vazby, která se hodí nejen na silnici.
Interiér je kapitola sama pro sebe. Pojetím připomíná poslední Focus nebo Fiestu, přičemž tlačítka všech ovládacích prvků jsou dostatečně velká. To se v pracovním autě hodí.

Seznam kapitol

Klasická „ručka“

Na silnici Ranger jezdí velmi solidně, nicméně jeho chování bylo zkresleno úmyslně zatíženou korbou. Zadní část tak byla klidnější, než by tomu bylo za normálních okolností, tudíž jakéhokoliv hodnocení se v tomto případě zříkáme. I když se Ford podle nás snažil, aby Ranger byl zajímavější SUV než plnohodnotný pick-up, jsou to terén a tvrdá dřina, kde se cítí být nejjistější v kramflecích. Ford nabízí Ranger také jako zadokolku, nicméně námi testovaný kousek měl přiřaditelnou přední nápravu, a to malým otočným ovladačem u ruční brzdy. Ano, čtete správně, Ranger má klasickou ruční brzdu a nikoliv nesmyslné táhlo pod palubní deskou, které vás akorát vytáčelo, jelikož při každé sebemenší příležitosti se vám snažilo udělat do kolena díru.

Seznam kapitol

V terénu hodně jistý

Terénní schopnosti nového Rangeru jsou na špičkové úrovni. Například
v brodivosti drtí Amarok o 300 mm, jelikož podle technické specifikace nový Ranger zvládne až 800 mm (4x2 pouze 600 mm) hluboký průjezd. Přejezdový úhel činí 25° (Amarok 23°), nájezdové úhly vpředu a vzadu mají shodnou hodnotu 28° (Amarok 28° a 23°).
Velkou radost všem zájemcům dělají hodnoty zatížení. Ranger uveze na korbě až jednu tunu nákladu, zapřáhnout můžete až 3350 kg těžký přívěs. Maximální přípustná hmotnost soupravy se rovná 5950 kg! Tak tomu říkáme extra třída.
Jediné, co nám trochu vadilo při jízdě v terénu, byl rozchod kol. Třebaže světlá výška 229 mm (Amarok 240 mm) zní slibně, nejednou jsme škrtali „břichem“ o zem. Nemusíte však mít strach, že byste Rangera nějakými způsobem „očesali“. Kromě vystouplého zadního „difu“, který je samozřejmě hodně bytelný, nehrozí žádné velké poškození. Pokud tedy nechcete šplhat po ostrých kamenech...
Ford Ranger je pohledné auto, jehož progresivní design se hodně líbí. Kamkoliv přijedete, budete středem pozornosti. Musíme však upozornit případné zájemce, že pakliže ho chcete víc na ježdění po silnici než na práci, Amarok je lepší volbou. V terénu se karta obrací a Ranger své protivníky deklasuje úhly a užitečným zatížením. Navíc, na rozdíl od Amaroku, Ford Rangera nabízí ve třech kabinových variantách. 

Seznam kapitol
+
vzhled
řízení
řazení
zajímavý interiér
výborné terénní schopnosti
klasická ruční brzda
výběr ze tří kabinových variant
-
čtyřválec je hlučný
zadní sedačky jsou sice pohodlnější než dřív
ale kvůli koncepci vzadu dlouho sedět nechcete
horší manévrovatelnost





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: