Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Audi RS3 Sportback

Test

Za sebou máme již první jízdy ve třetí generaci, přesto jsme si nemohli nechat ujít test vrcholné verze Audi A3 Sportback právě odcházejícího vydání. RS se zkrátka neodmítá!

Autor:AutohitFoto:

Očekávání byla hodně vysoko. Stačí se totiž na auto podívat a je hned jasné, že tahle audina jezdí hodně rychle. Líbí se nám 19palcová kola, zadní funkční difuzor, střešní spoiler i lesklé doplňky. Proto jsme byli na konci testu možná i trochu zklamáni, Audi Sportback RS3 je totiž hodně rychlé především na rovinkách...
Interiéru dominují skořepinová sedadla, která dokonale drží ve všech situacích, avšak při vystupování si musíte dávat pozor, ať si nenatrhnete „tu sedavou část těla“. Volant se skvěle drží, líbí se nám hliníkové dekory, k dokonalosti chybí snad jen mírně nižší posez.
Naší pozornosti neuniklo tlačítko S, které jednak otevře klapku ve výfuku a zároveň ještě zrychlí reakci na přidání plynu. Víme, že zde to není vůbec podstatné, ale tohoto rychlíka chválíme za vnitřní prostor, i vzadu se dá pohodlně sedět.

Nabito technikou

Podvozek je oproti civilní verzi snížen o 25 mm, k lepšímu rozložení hmotnosti pomáhá i pomocný hliníkový rám pod motorem pro závěsy kol nebo lehký přední blatník z uhlíkových kompozitů. Jinak vpředu registrujeme spodní příčná ramena a vzpěry pseudo McPherson, vzadu pak příčná a podélná ramena. Odpružení mají na starost vinuté pružiny a teleskopické tlumiče. O pohon se stará pětiválec 2.5 s výkonem 250 kW.

Seznam kapitol

Vrchol chybí

Že jde o vynikající motor, o tom není pochyb. Síly má na rozdávání, hladkou stovku zvládá za 4,6 s a ohromuje neskutečnou pružností. Plochá křivka točivého maxima 450 N.m při 1600–5300 min-1 se však v reálu ukázala jako určitý nedostatek. Nemáte totiž potřebu moc řadit a navíc, motor nemusíte vytáčet, tím se vytrácí pocit sportovní jízdy, a to i přesto, že jedete hodně rychle.
Sedmistupňový S tronic nabízí tři režimy. V případě manuálního režimu opět nechápavě kroutíme hlavou nad opačným nastavením řadičky (nahoru se řadí dopředu), soustředíme se tedy na pádla pod volantem. Převodovka
s dvojicí mokrých spojek řadí rychle a hladce. Spotřeba motoru se v závislosti na stylu jízdy umí pohybovat v rozmezí 10,2 až 20 l. To je však u toho auta vedlejší. Zde je v hlavní roli jízda.

Seznam kapitol

Preferuje rovinku

Přestože RS3 má velmi slušně rozloženou hmotnost, disponuje trvalým pohonem všech kol s funkcí mezinápravového diferenciálu, přesto vše se nejlépe cítí na rovinkách, kde naplno pocítíte jeho rychlost a dokonce i solidní komfort.
V zatáčkách se zdatně díky všemu zmíněnému snaží skrýt nedotáčivost, pomáhá si i užšími zadními pneumatikami, avšak fyziku přelstít nejde, navíc když auto váží 1650 kg. Čím víc jsme dostávali auto „do ruky“ a blížili se jeho limitům, tím víc jsme zjišťovali, že jde o klasické Audi. Chválíme dokonale nastavenou stabilizaci (dvoustupňové vypínání), zasahuje opravdu velmi citlivě. Ocenit musíme i parádní zvuk motoru a odezvu na přidání plynu, méně již řízení, které je sice přesné a stará se o slušnou zpětnou vazbu, ale uvítali bychom větší strmost. Zpět ještě k jízdě. Ve všech situacích máte pocit naprosté jistoty, proto neváháte se do zatáček vrhat ve vyšší rychlosti. Zamíříte krásně na apex, chvilku se tam držíte, ale následně přichází pozvolný odchod po tečně ven... Boční náklony RS3 prakticky nezná, o to víc potěšující je již zmíněný slušný jízdní komfort.

Seznam kapitol

Zabiják

Audi RS3 je čistokrevný zabiják. Na dálnici těžko najdete soupeře. Bohužel RS3 je zabiják i svých příznivců. Konečná cena je totiž úplný nesmysl. Přesto si v ČR tohle žihadlo koupilo za poslední dva roky již 7 „nadšenců“.             

Seznam kapitol
+
výkon a pružnost motoru
automat
zvuk
design
efektní doplňky
dynamika vozu
přední sedadla
překvapivý jízdní komfort
dokonalá trakce v přímém směru
bleskurychlá odezva na přidání plynu
-
konečná cena
nedotáčivost se dostaví
málo strmé řízení
je zde už nová generace A3
hmotnost vozu





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: