Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Kia Cee’d 1.4 Comfort

Test

Kia Cee’d láká na nízké ceny a sedmiletou záruku. Přitom hlavní přednosti můžeme hledat úplně jinde. Tenhle zástupce nižší střední třídy je totiž hodně slušným autem.

Autor:AutohitFoto:

Psal se rok 2006 s Kia začala pořádně vystrkovat růžky. Představila kompakt Cee’d, který se měl díky evropské DNA (výroba probíhá v Žilině) měřit s etablovanými hvězdami nižší střední třídy.
Teď zpětně můžeme bilancovat, na základě prodejních čísel, aplaudujeme Kie, povedlo se jí to. Dnes v roce 2012 Kia přichází s druhou generací, jejíž úkol je zcela jasný. Má se vyrovnat úplně těm nejlepším. Pro test jsme zvolili nejprodávanější verzi s motorem 1.4, výbavou Comfort, která je doplněna pouze o paket Plus (15 000 Kč) a metalický lak (14 000 Kč). Pojďme tedy na to...

Auto se líbí

Týdenní testování jasně ukázalo, že se auto lidem líbí. Líbí se i nám, zejména pak přední partie s typickou, byť lehce pozměněnou maskou Tiger nose. Nápadná jsou i přední světla, která jsou navíc u vyšších verzí vyšperkována páskem LED pro denní svícení. Proporce vozu nám přijdou vyvážené, jediné, co nám úplně nesedí, jsou 15palcová kola s pneumatikami 195/65. Přijdou nám totiž poněkud utopená, ale možná, že jde jen o náš dojem. Zevnějšek nového Cee’du přesto jednoznačně chválíme. Šéfdesignér Peter Schreyer odvedl výtečnou práci.

Seznam kapitol

Prostor i kvalita

Plni očekávání vstupujeme do kabiny. Okamžitě si všímáme více než slušného prostoru. Dokonce i vzadu se pohodlně usadí 185cm chasníci. Zavazadelník je průměrný, objem 380 l dnes nikoho neohromí, přitom postačuje. Co nám však vadilo, je vysoká nákladová hrana (720 mm) a systém sklápění zadních sedadel. Nejprve totiž musíte překlopit sedák a až pak sklopit opěradla – a navíc nevznikne rovina. Komfort sedadel je naprosto v pořádku, sedáky jsou široké, boční vedení slušně podrží.
Pozice za volantem se také obejde bez připomínek, podobného verdiktu se dočkává výhled. Pouze šikmo vpřed trochu vadí hodně zkosené A-sloupky.
Velmi příjemným překvapením byla kvalita kabiny. Je hodně nadprůměrná, hodnocení ještě vylepšuje nízká cena vozu.
Oceňuje kvalitu použitých materiálů i přesnost dílenského zpracování. Větší práci si designéři mohli dát snad jen s výplněmi předních dveří, takhle totiž dost „tlačí“ do levého lokte řidiče. Jinak co se ještě palubky týká, vše je přehledné a ovládání je naprosto intuitivní. Druhá generace se poučila z chyby prvního vydání, takže už od příchodu má ve standardu možnost nastavení podsvícení budíků.

Seznam kapitol

Slušná technika

Na rozdíl od některých konkurentů z nižší střední třídy, na mysli máme například Francouze, Kia Cee’d vsadila na sofistikovanější techniku. Vzadu tak najdeme nezávislé víceprvkové zavěšení s vinutými pružinami, plynovými tlumiči a zkrutným stabilizátorem. Vpředu pak registrujeme osvědčenou a rozšířenou klasiku, na mysli máme tedy nezávislé zavěšení pseudo McPherson s vinutými pružinami, plynovými tlumiči a zkrutným stabilizátorem. V našem případě ocelová kola ukrývají dvouokruhové hydraulické brzdy s podtlakovým posilovačem, přední jsou kotoučové ventilované, zadní jsou klasické kotouče.

Seznam kapitol

Základ asi stačí

Pod přední kapotou se ukrývá zážehová čtrnáctistovka 1.4 MPI (viz samostatný box). Jde o známou jednotku, která v první generaci měla nejprve 80 kW, pak 66 kW, až dospěla na současných 73,2 kW. V praxi se chová tak, že překvapí pružností a určitou leností zároveň.
Pocitově auto moc nejede, většinu předjížděcích manévrů budete muset plánovat, avšak ve finále zjistíte, že pro naprosto normální cestování takhle čtrnáctka úplně stačí.
Motor je celkem tichý, mnohem více je slyšet hluk od kol (až moc) a ani apetit vás nepošle do mdlob. V průměru se dá jezdit za solidních 6,6 litru, ve městě počítejte se spotřebou 8,5 l.

Seznam kapitol

Šestikvalt standardem

Co musíme mimořádně ocenit, je fakt, že i základní motor 1.4 spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou. Ta chodí celkem přesně a hladce, mírně bychom upravili pouze pátý a šestý stupeň, ještě více bychom je prodloužili. Při 130 km/h takhle šestka točí 3600 min-1.

Seznam kapitol

Občas si poskočí

Sofistikovaný podvozek se stará o velmi dobrou jízdní jistotu. Kia Cee’d je směrově mimořádně stabilní, není přehnaně citlivá na boční vítr a nedotáčivost v zatáčkách se dá označit za naprosto únosnou.
Při snaze o ostřejší jízdu jsme naopak zjistili, že určitá těžkopádnost z nižších rychlostí v zatáčkách rychle mizí. Auto velmi ochotně zatáčí, boční náklony jsou minimální.Hodně zvědaví jsme byli na cestovní komfort. Ten je
v drtivé většině případů téměř příkladný, nový Cee’d si neumí poradit pouze
s příčnými nerovnostmi (menší a rychlejší).
Tužší tlumiče (ve srovnání s dvojčetem Hyundai i30 jsou výrazně tužší) nestíhají pracovat, takže auto tu a tam poskočí. Řízení je přesné, avšak bez jakékoliv zpětné vazby. Možnost nastavení tří režimů elektrického posilovače vidíme jako poměrně zbytečnou.

Seznam kapitol

Těžké rozhodování

Jaký je tedy náš verdikt? Zatímco první Cee’d svým nástupem šokoval celou Evropu, druhá generace se o takový poprask dle našeho názoru nepostará. V našich očích udělala jen další, byť nemalý krok směrem k úplné špici nižší střední třídy. Nebudeme váhat vám tuhle verzi doporučit, myslíme si, že splní vše, co od auta naprosto normální uživatel očekává. Ke všem plusům musíme přičíst ještě dva další, možná dokonce ty největší. Auto je nabízeno za velmi zajímavou cenu se solidní výbavou a Kia vám poskytuje 7 let záruky. Takže proč o tomhle autě neuvažovat?   

Seznam kapitol
+
povedený vnější design
pružnost motoru
šestikvalt i pro základní motorizaci
záruka
vnitřní prostor
jízdní stabilita
ovladatelnost
kvalita zpracování interiéru
-
hluk od kol
výkon motoru
nákladová hrana kufru
sklápění zadních sedadel





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: