Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Test: Peugeot 508 RXH

Test

Peugeot 508 RXH HYbrid4 má všechny předpoklady k tomu, aby se stal miláčkem davů. Bohužel, chce to vychytat ještě několik větších či menších much...

Autor:AutohitFoto:

Asociacím s Audi A6 Allroad se při pohledu na Peugeot 508 RXH nevyhnete. Jedná se o kombík se zvýšenou světlou výškou a přidanými plasty, které mají navodit dojem, že tohle auto se s přehledem vyšplhá na Mont Blanc. Že to nedokáže, asi málokoho překvapí, nicméně překvapit by mohla použitá technika. Peugeot 508 RXH HY4 je po 3008 HYbrid4 druhým vozem francouzského výrobce, který využívá spojení turbodieselu a elektromotoru.


Čtyři jízdní režimy
Tato unikátní koncepce, která zatím nemá přímého konkurenta, umožnuje takto vybavenému Peugeotu jet jak na spalovací, tak na elektrický pohon samostatně. Případně na kombinaci obojího, čímž se z něj stává čtyřkolka (proto také označení HYbrid4). 
V režimu auto (volí se otočným ovladačem mezi sedačkami) si elektronika sama určuje, která z náprav bude vůz pohánět, a to v závislosti na momentálních podmínkách. Mód ZEV (zero emission vehicle) funguje pouze v případě, že máte nadpoloviční kapacitu baterií,  případně jedete méně než 70 km/h. Manuálně řazená čtyřkolka 4WD pak posílá 40 % na zadek, a v tomto případě nemusíte hlídat množství energie uložené v bateriích, protože v případě nedostatku  přebere úlohu napájení reverzibilní alternátor systému Start/Stop o výkonu 8 kW. Předposledním je režim Sport, který také připojuje zadní nápravu a k tomu zrychluje reakce šestistupňového robotizovaného manuálu, jenž nás v RXH lehce překvapil. V nižších rychlostech řadil lehce a klidně, typické škubání
a houpání celým autem se nekonalo. To však platilo pro běžné rychlosti. Když jsme v Německu zkoušeli výkonnostní potenciál vozu, opět vyplula na povrch nectnost převodovky v podobě škubavého přeřazování pod plynem. Každopádně v hybridních modelech si robot své místo konečně našel.


Ospotřebě to není
Od hybridního automobilu logicky očekáváte nízkou spotřebu. V případě 508 RXH HY4 to úplně neplatí. Francouzský „allroad“ si v průměru řekne o podobnou porci nafty jako jeho nehybridní sourozenec, tudíž pro vyloženě spořivé jedince se absolutně nehodí. Ostatně, jeho základní cena 995 000 Kč mluví sama za sebe. 
Hybridní 508 ve městě jezdila za 7,2 litru, po okreskách okolo 5,5 litru. Na německých dálnicích v maximálním tempu pak 8,2 l. A zde spatřujeme největší výhodu. Zvládat dlouhodobě maximální rychlost a přitom si vzít osm litrů nafty je hodně slušná hodnota.


Hodně těžké
Jízdně hybridní 508 patří mezi tvrdší a méně poddajná auta. Rozhodně je prkennější než standardní 508 2.0 HDI. Na vině je vysoká hmotnost 1910 kg – nárůst hmotnosti činí 240 kg! Přestože se vůz chová nezáludně a na silnici drží zvolenou stopu statečně, na rozbitých silnicích podvozek nedokáže odfiltrovat všechny „nástrahy“.
Velkou radost nám udělaly kožené sedačky, špičkové audio JBL a robustost celku. Na palubě 508 RXH máte pocit, že sedíte snad v pancéřovém voze. Dveře jsou masivní a vše okolo vás je dobře slícované. No, na druhou stranu, za takové peníze by být rozhodně mělo. Peugeot 508 RXH se nám v mnoha ohledech líbil a v mnoha dalších nás zklamal. Myslíme si, že cesta hybridního dieselu není slepou, nicméně Peugeot musí ujít ještě pořádný kus, aby vyhladil všechny problémy. Zatím je Peugeot 508 RXH zajímavý pouze pro hračičky, kterým primárně nejde o spotřebu, ale o to, aby měli něco opravdu hi-tech a originálního.

+
vzhled
robustnost
sedačky
silný motor
bohatá standardní výbava
velká nádrž
a dojezd až 1000 km
příplatková audiosoustava JBL
-
typické komfortní pérování se vytratilo
nedostatek odklá­dacích ploch
vysoká pořizovací cena
řazení převodovky pod plynem





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: