Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Citroën C4 Aircross 1.6i 2WD

Test

Spolupráce PSA s Mitsubishi pokračuje. Dalším převlečeným „Myšákem“ je C4 Aircross, původně model ASX. Vzhledově však tuto záměnu jen tak nepoznáte.

Autor:AutohitFoto:
Seznam kapitol:
  1. Hravý motor, co nežere

Rodina C4 se  nadále rozšiřuje a my říkáme, že rozhodně správným směrem. Nový člen rodiny, jak jistě dobře víte, je adoptované Mitsubishi ASX, které v podobě Citroënu C4 Aircross evolvovalo do velmi přitažlivého automobilu. Jen málokdo by na první pohled tipoval, že se jedná o ASX. Podobný přístup Francouzi zvolili také v případě většího a staršího bratra C-Crosseru, jenž je z technicky identických trojčat nejhezčí. Ostatně design byl vždy parketou Citroënu.
Po několika málo kilometrech je ihned patrný rozdíl mezi Aircrossem a ASX. Citroën se pustil do lehkých modifikací podvozku a řízení. Tam, kde se nám ASX zdálo možná až příliš tvrdé, se C4 Aircross chová o něco plavněji. Nicméně komfort, který byste od francouzského výrobce očekávali, se v žádném případě nedostavuje. Podvozek je celkově takový neurčitý – není ani tvrdý, ani měkký. V zatáčkách se auto mírně naklání, ale zvolenou stopu drží skvěle. A řízení přenáší takové rázy, na které u Mitsubishi nejsme zvyklí.
S C4 Aircross je velká zábava. Bez většího odporu se nechá přemluvit k hrátkám, ke kterým byste poctivý Citroën nikdy nepřemluvili. Nejlepší je práce s ruční brzdou. Málokteré auto umí na suchu vykroužit smyk bez toho, aniž by řidiče způsobem provedení vystrašilo. U tohoto auta máte pocit, že to je jeho přirozenost.

Hravý motor, co nežere

Uvnitř není nic, co bychom mohli vyzdvihnout. Kabina je účelová, bez velkého nápadu, plasty kvalitní, ale tvrdé. Testované auto byla základní motorizace, která se předvedla ve výborném světle. Motor 1.6 se nám moc líbil. Maximální výkon 86 kW přichází až v 6000 min-1, což znamená, že abyste odhalili maniakální náturu tohoto japonského atmosférického motoru, musíte mu řádně šlapat na krk. Nadšenějšímu řidiči se pak odmění nejen skvělým kňučivým zvukem, ale paradoxně také velmi dobrou spotřebou, která ani při ostřejší jízdě nepřevyšuje hodnotu 10 litrů. Ve městě, kde jsme najeli nejvíce, se pohybovala okolo 8 litrů, při vytáčení na okresních silnicích se vyšplhala lehce nad devět. Jinak jsme při pohodové jízdě podle předpisů jezdili okolo 6,5 litru na 100 km.
Aircross v nás vyvolává jednu otázku. A to, zda chcete auto, které tu s námi už nějaký pátek je, byť v jiném kabátě a s nepatrně sportovnějším charakterem. Nicméně jste-li příznivci designu, Citroën C4 Aircross oceníte víc než ASX.  

Seznam kapitol





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: