Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Renault Mégane CC Floride

Test

Renault si vzpomněl na kdysi velmi slavné jméno Floride a připravil limitovanou edici Mégane CC, nesoucí právě toto označení.

Autor:AutohitFoto:

Jméno Floride má pro Renault podobnou váhu jako jméno Gordini, a to bez diskuse. V 60. letech totiž francouzský výrobce bodoval modelem Floride, jenž byl technicky založený na Renaultu Dauphine a měl konkurovat Karmanu Ghia od Volkswagenu. Tento neobyčejně atraktivní vůz se stal obrovským trhákem nejen u nás v Evropě, ale také v USA a úspěch zaznamenal především u žen.

Ve Francii je oblíbené

Dnes jméno Floride ožívá nikoliv jako samostatný model, nýbrž jako limitovaná edice Méganu CC. Volba kupé-kabrio se přímo nabízela, protože předchůdce se vyráběl ve dvou karosářských verzích, tedy s plátěnou střechou a jako kupé.
Mégane CC Floride vznikne v edici 1200 kusů, a jak dokládá naše nedávná návštěva francouzského města Le Mans, je jeho oblíbenost enormní. Během závodního víkendu jsme narazili hned na čtyři různé exempláře – a to jich pro Francii bylo vyčleněno pouze 450.

Seznam kapitol

Pouze v jedné barvě

Floride se nabízí výhradně ve slonovinové barvě Ivore Floride, stejnou barvu mají také hliníková kola. Červený kožený interiér je také doplněn slonovinovou barvou exteriéru a nutno uznat, že tato kombinace vypadá dobře. Je tak netypická a vyzývavá, až se prostě musí líbit. Prosklená střecha Mégane CC se stahuje za 21 vteřin a úkon lze provést pouze v případě, že stojíte. Takže na stahování střechy na semaforech rovnou zapomeňte. Složená střecha ukrojí z objemu zavazadelníku necelou půlku, i tak kapacita bohatě stačí pro výlet ve dvou. Na zadní sedačky se stejně pohodlně neusadíte, takže zde hledejte prostor navíc. S větrným deflektorem a vytaženými okny je posádka Méganu CC před větrem dobře chráněna, nicméně svištění okolo A-sloupků nadělá pořádný hluk. Testovaným motorem byl 1.9 dCi s 96 kW a 300 N.m. Nafťák je dostatečně pružný a velmi úsporný. Protože není tolik citlivý na styl jízdy, spotřeba se v pohodě dá udržet pod 7 l/100 km. Podvozkově nepatří Mégane CC mezi špičku a společně s přeposilovaným řízením vyžaduje velmi klidný přístup. Karoserie se kroutí, ale to je známý neduh většiny kabrioletů.       

Seznam kapitol





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: