Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Peugeot 308 CC 2.0 HDI AT Sport Pack

Test

Peugeot 308 CC. Hned se nabízí klišé „vítr ve vlasech“. V mém případě to však spíše vystihuje: „Tome, nezapomeň na opalovací krém.“ Auto jsem testoval při tropických třicítkách.

Autor:AutohitFoto:

Cécéčko pro léto. Velkou výhodou tohoto vozu, modelů CC obecně, je fakt, že je můžete využívat celoročně. V létě stáhnete pevnou střechu a v zimě vás nebude mrzet, když na svém miláčkovi uvidíte sněhovou pokrývku. Vidět bílou nadílku na plátěné střeše, šílel bych. Naopak nevýhodu vidím ve vyšší hmotnosti. Celý mechanismus totiž něco váží, testovaný Peugeot 308 CC 2.0 HDI AT dokonce celých 1746 kg – a to píšu o autě nižší střední třídy. Oproti hatchbacku se stejným motorem je zde rozdíl značných 203 kg! Byl jsem tedy hodně zvědavý, jak se kila navíc projeví na silnici...

Nakopnutá záď

Francouzské automobilky umějí dělat hezká auta, design je ve většině případů vždy silnou stránkou. 308 CC není výjimkou, byť záď vozu je poněkud disproporční. Ale co, stejně kdykoliv stáhnete střechu, každý se za vámi ohlédne. Kabrioletů totiž v ČR jezdí stále málo.
Čtyřmístná kabina, tedy více se hodí nazývat ji dvoumístnou, protože dozadu nebudete chtít posadit ani ty nejzlobivější děti, vsadila na efekt a kvalitu. Líbí se mi prvky z lesklého kovu, stejně tak kvalitní kožené čalounění v kombinaci jemných odstínů. Zde však velký pozor! Pokud necháte auto stát na sluníčku, stačí jen patnáct minut, pořádně si spálíte ... zadek. Kůže se bleskurychle rozpálí. Když už jsem u výtek, hodně mi vadilo, že v otevřeném voze nelze zamknout schránku před spolujezdcem. Mám snad techničák a další dokumenty vozit v kufru? Co musím naopak pochválit, je čitelnost bílých budíků a celkový design palubky. Veškeré ovládání je zcela intuitivní. Zaujaly mě ofuky krku (příplatkový Airwave), v našem případě šlo pouze o záslepky, věřím však, že fungují velmi dobře.

Seznam kapitol

Zbytečné kilogramy

Pod přední kapotou se ukrýval vznětový dvoulitr o výkonu 120 kW. Osobně si myslím, že pro potřeby tohoto vozu je mnohem vhodnější šestnáctka e-HDI, a to z důvodu nižší hmotnosti. Náš vůz totiž vážil 1746 kg. Není se tedy co divit, že ve spojení se šestistupňovým automatem od Aisinu nejde o žádného abstinenta. Při pohodové jízdě si v průměru řekne o 7,6 l, pokud na plyn šlapete razantněji, počítejte se spotřebou kolem 8,2 l. Samotný automat pracuje celkem hladce a rychle, DSG nebo podobná dvouspojka to však není. Zejména při nutnosti rychlého podřazení chvilku váhá. Výkon motoru je vzhledem ke koncepci vozu možná až zbytečný, nejvíce síly má v pásmu 2000–2800 min-1.
Střecha se stahuje plně automaticky  a celý proces trvá průměrných 20 sekund. Ještě předtím však musíte v kufru zatáhnout vymezovací roletku. Proměna
z kupé na kabrio probíhá hladce bez jakýchkoliv pazvuků a skřípání, vše lze dělat do rychlosti 12 km/h, nejlepší tedy bude, když zastavíte. Naše verze nedisponovala lamačem větru, přesto musím říci, že ani při rychlostech kolem 130 km/h mi vítr necuchal fazonku. S vytaženými okny se dá celkem bezvětrně cestovat i o něco rychleji. Nesmím zapomenout důležitý fakt, že i při stažené střeše kufr pojme dvě střední zavazadla (266 l).

Seznam kapitol

Tvrdší podvozek

Tuhost karoserie mě celkem mile překvapila, na výrazné vlnění zapomeňte. Kvůli větší hmotnosti je 308 CC trochu těžkopádnější a celkem nedotáčivá. Boční náklony jsou minimální, podvozek je totiž naladěn sportovněji. Tvrdší tlumiče pak pocítíte při přejezdu nerovností, zejména „krátké rychlé“ moc nežehlí. Kabriolet je tedy určen pro pohodové cestování prosluněnou krajinou, další důvod, proč tedy sáhnout po menším motoru. Na závodění s tímto těžkotonážníkem rozhodně zapomeňte.
Cena? Ceny vozů CC jsou obecně dost nadsazené, je tedy jen na vás, zda jste ochotni vydat 700 tisíc za vítr ve vlasech. Jejich výhodou je však to, že je můžete naplno využívat i v zimě.

Seznam kapitol
+
do kabiny nefouká ani při 130 km/h
kvalitní a hezká kabina
tuhost karoserie
do kufru se vejde střecha i zavazadlo
výbava
-
prostor vzadu
automat zvyšuje spotřebu
hmotnost vozu
neuzamykatelná schránka





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: