Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Range Rover Evoque 5 dv. 2.2 eD4 Pure

Test

Range Rover Evoque. Stačí tři slova a většina se vyptává. Neztratil spolu s rozměry a silnými motory auru luxusních modelů značky? Základní verze ukázala, že tedy ani náhodou.

Autor:AutohitFoto:

Evoque je důkazem toho, že neobvyklé auto nakreslené na papír nemusí v sériové podobě vypadat jinak – většinou hůře. Entry model britské značky je nádherný a můžete si být jistí, že vám to ostatní budou dávat najevo. Všechny zajímá, valné většině se moc líbí a přitahuje je. Budí závist, a rozhodně ne malou.
Co naplat, že má pod kapotou v testované základní verzi jen 110 kW a že ani nedisponuje pohonem všech kol, který u dražších SUV tiše předpokládáte. Základní verze zkrátka ukázala, že design může být na prvním místě. Tím ale výčet pozitiv ani zdaleka nekončí...

Kouzla a čáry

Kromě vzhledu Evoque nejvíce šokuje prostorným interiérem. Pravdou je, že  na fotkách vypadá robustně, ale ve skutečnosti má jeho karoserie na délku vcelku skromných 4,35 m, vynahrazuje si to jen nadprůměrnou šířkou (1965 mm se sklopenými zpětnými zrcátky).
Uvnitř zaujme perfektní prostorové využití kabiny, díky němuž z hlediska místa nikdo z posádky nestrádá, a to ani vzadu. Oko potěší také vynikající zpracování a perfektně provedená palubní deska. Ergonomie možná na špičku nepatří, ale rozmístění ovladačů na tento způsob nám sem tak nějak pasuje. Poloha za volantem se hledá velmi snadno díky širokému rozsahu nastavení sedadla a volantu. Jen absence výškového nastavení sedadla spolujezdce trochu zaráží. Spřízněnost značky s automobilkou Jaguar poznáte podle některých ovladačů, nicméně to zde na škodu není.
Sedadla vpředu jsou příznačná dobrým vedením těla a vysokou dávkou komfortu, ta zadní by snesla delší sedáky. Spokojeni jsme byli s objemem (575 l) a tvarem zavazadelníku, který postrádá jen (u Evoque obecně) průvlak na lyže. Z hlediska praktičnosti vás bude trápit výhled šikmo vzad a ani okno pátých dveří není z největších. Couvací kameru doporučujeme, testovaný kus ji neměl.

Seznam kapitol

Za luxus se platí

Ne že by základní výbava byla chudá, to ani náhodou, ovšem chcete-li například vyhřívaná kožená sedadla, xenonové světlomety, navigaci, lepší audiosystém a další luxusněji působící prvky, pak vám Range Rover nedává příliš na výběr. Výhodně je seženete jen v rámci rozsáhlých a drahých paketů, které i tak základní cenu vyženou o statisíce. Ze základních 854 tisíc (výbava Pure) jste pak klidně na částce 1,1 milionu, což není málo. A to jsme ani neměli ty skvělé skořepiny... Za styl se prostě platí.

Seznam kapitol

Moc pěkné svezení

Hodně jsme byli zvědaví, jak základní varianta s pohonem pouze přední nápravy a s turbodieselem DW12 2,2 l od PSA (110 kW) bude jezdit. A tenhle Evoque  rozhodně nezklamal. Ano, dynamickou jízdu od něj samozřejmě čekat nemůžete, vždyť 150 koní na 1,6 tuny není mnoho, maximálka 180 km/h zarazí a hrubší chod motoru do 1500 otáček je cítit.
Ale jsou tu jiná fakta, proč vás bude jízdně bavit. Nádherně strmé řízení má jen 2,4 otáčky od dorazu k dorazu. Řazení manuální převodovky je přímo ukázkové – probíhá po krátkých, přesně vymezených drahách a klade adekvátní odpor. Automat nám vůbec nechyběl.Nejslabší jednotka s litinovým blokem pod kapotou a základ v podobě snížené platformy modelu Land Rover Freelander (o 100 mm) na první pohled neslibují mnoho. Ale motor je usazen na přední nápravě a při pohledu z boku zaujme nízkou zástavbou. Díky tomu je Evoque v zatáčkách na SUV až neuvěřitelně hbitý a krásně zatáčí. Náklony karoserie se téměř nekonají. V rychle projížděných zákrutách sice vůz „pokleká“ na přední kola a má tendenci v extrému až hodit zádí, ale drží se. Limitem bylo jen celoroční obutí Pirelli Scorpion. Před přetáčivostí vás zachrání nevypínatelný stabilizační systém. Dalším kouzlem je spotřeba této verze, která se po testu usadila na hodnotě 7,5 l/100 km. Dá se však jezdit i úsporněji, a to díky dobrému zpřevodování, při dálniční rychlosti točí turbodiesel na šestku jen 2100 otáček. Bez pohonu všech kol v terénu bezzubí nebudete, ale má smysl tam s kompaktním SUV jezdit?

Seznam kapitol

Jako celek je výtečný

Tolik stylu a radosti z řízení jsme u žádného SUV ještě neregistrovali. Má své chyby, ale svojí přitažlivostí je potlačí. Ani základní specifikace nezklamala.       

Seznam kapitol
+
design
kvalita
tuhá karoserie
palubní deska
jízdní vlastnosti
strmé řízení
dokonalé řazení
úsporný motor
-
výhled vzad
kratší zadní sedáky
hrubší motor
politika a ceny příplatkové výbavy
Start/Stop systém





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: